اسپانیا بزرگترین کشور شبه جزیره ایبری  و بعد از فرانسه بزرگترین کشور در غرب اروپا با معماری بی نظیر و مردمی با فرهنگ دیرینه و سنتی همیشه جز کشورهای محبوب برای مسافرت گردشگران بوده. اگر با تور اسپانیا به این کشور سفر کنید در هر شهر با زبانها و آداب مختلف رو به رو خواهید شد هر شهر از این کشور در جای خود دارای پیشینه تاریخی منحصر به فردی است. هر شهر اسپانیا به تنهایی میتواند ساعتها و روزها شما را در کوچه و خیابان های خود با مناظر تاریخی و طبیعی و دیدنی سرگرم کند. این کشور مستقل واقع در شبه جزیره ایبری با دریای مدیترانه به جنوب و شرق محدود میشود. اسپانیا از غرب با پرتغال و در شمال غرب با فرانسه و آندرو هم مرز است. کشور اسپانیا در واقع به دو قسمت جزائر بالئاری و جزایر قناری نیز تقسیم میشود.

اسپاینا یکی از ۲۶ کشور عضو حوزه ویزای شینگن است. به همین دلیل برای سفر به این کشور باید از طریق سفارت اسپانیا و یا سایر کشورهای این حوزه اقدام به دریافت ویزای شینگن کنید

اطلاعات ضروری در اسپانیا:

زبان رسمی مردم: اسپانیایی

واحد پول:یورو

اختلاف ساعت با ایران: 1ساعت

کد شماره گیری کشور: +34

تاریخ اسپانیا

تاریخ اسپانیا به قرون وسطا میرسد. حدود 40،000 سال پیش ایبرین ها و سلت ها در انجا زندگی میکردند. امپراطوری روم به مدت 300 صد سال بر اسپانیا حکمرانی میکرد. سپس مردم اروپای شرقی  به مدت 200 سال به آنها پیوستند. پس از جنگ توسط عربها و بربرها دراین سرزمین که صدها سال به طول انجامید سرانجام مسیحیان در سال 1492 توسط پادشاه فردینانند اسپانیا را تماما به سلطه در آوردند. و نکته جالب تاریخ در این برهه وجود کریستف کلمبوس  و سفر برای کشف اقیانوس اطلس و دریای کارائیب بوده است. در طول این دوره اسپانیا در جنگهای زیادی نظیر جنگ های ایتالیاییی، جنگ هشت ساله، جنگ سی سالهو جنگ با فرانسه شرکت داشته است. اسپانیا در قرن هفدهم شروع به فروپاشی کرد و در قرن نوزدهم در جنگ جهانی در سالهای پایانی شرکت کرد و مجددا با اقتدار خود را به دست آورد .در نهایت دموکراسی در قالب قانون اساسی شاهنشاهی پارلمانی حاکم شد. بعدها اسپانیا به اتحادیه اروپا پیوست و دوره رنسانس فرهنگی و رشد باثبات اقتصادی را تجربه کرد.

فرودگاه های کشور اسپانیا

هر شهر از کشور اسپانیا دارای فرودگاه است که چند مورد از آنها را نام  میبریم. 1.فرودگاه مادرید، 2.فرودگاه بارسلونا، 3.فرودگاه گرانادا. 4.فرودگاه اییزا، 5.فرودگاه سان سباستین، 6.فرودگاه آلیکانته، 7.فرودگاه باداخوس، 8.فرودگاه لاکرونیا، 9.فرودگاه گیرونا، 10.فرودگاه آمریا، 11.فرودگاه مورسیا، 12.فرودگاه آستوریاس، 13.فرودگاه انتاندر، 14. فرودگاه کروز دلاپالما، 15.فرودگاه پامپلونا و تعداد خیلی زیاد دیگری کهبا توجه به موقعیت هتل و شهری که قصد سفر به آن را دارید باید انتخاب کنید.

وسایل حمل و نقل عمومی در اسپانیا

به دلیل زیر ساخت های خوب حمل و نقل در اسپانیا، امکان گشت و گذار از هر جایی به جای دیگر به راحتی امکان پذیر است. از مجموعه وسایل حمل نقل عمومی نظیر هواپیما برای مسافرتهای شهری و قطار برای تردد بین شهرهای سویل،بارسلون ، مادرید و بیلبائو و دیگر شهر های کشور می توان استفاده کرد. شبکه ملی ریلی اسپانیا که رنف نام دارد مجهز به قطارهای سریع السیر با کیفیت بالا و قیمت نسبتا پایین است. از خودرو و اتوبوس و تراموا میتوانید برای رفت و آمد در محله های شهری اسستفاده کنید.از کمپانی های معروف اجاره ماشین هرتز و آویز را میتوان نام برد.  اما با پیاده روی و دوچرخه سواری در کوچه پس کوچه های این شهر تجربه ای متفاوت را خواهید داشت.

شهر های مهم و دیدنی در تور اسپانیا

مادرید

پایتخت اسپانیا شهر بزرگ و معروف به شب های روشن مادرید، یکی از رنگارنگ ترین شهر های اروپایی است. این شهر که محل اقامت خانواد ه سلطنتی است آثار تاریخیه نفیسی همچون دو موزه دل پرادو و رینا سوفیه ودروازه اصلی شهر به نام پوارتا دل سوی و کاخ سلطنتی را داراست. همچنین میدان بزرگی که در مرکز این شهر قرار دارد جایی برای فستیوال های زیبا و اجراهای خیابانیست. پارک رتیرو با مساحت 350 هکتاری معروف به پارک بوئن رتیرو  مکانی زیبا برای قایق سواری پیاده روی در کنار دریاچه و خانه های قدیمی و کسب آرامش و البته عکاسی است.

بارسلونا

در منطقه کاتالونیا شهری بزرگ در ساحل زیبای دریای مدیترانه با معماری های فوق العاده زیبا و خیابان های سنگ فرشی به نام بارسلونا وجو دارد.  این شهر که در شمالی ترین قسمت اسپانیا است دارای شاهکارهای معماری او، کاسا باتلو و کلیسای مشهور ساگرادا فمیلیا است. خیابان لارامبلز که انبوهی از درختان کهن سال آن را احاطه کرده از میدان کاتالونیا شروع و بدر کنار بنای تاریخی کلومبوس به پایان میرسد. این خیابان پر از  نقش و نگار و مراکز خرید متعدد میتواند ساعتها شما را سرگرم کند.

گرانادا

در دامنه های کوههای سیریا نوادا و در جنوب اپانیا آمیزه ای از فرهنگ مسلمانان و اروپایی  است. دو مکان دیدنی و زیبای گرانادا که در یونسکو ثبت جهانی نیز شده اند : قلعه عظیم ، با کاخ و برج های بلند و باغهای معماری اسلامی که الحمرا نام دارد و دیگری محله ای که قبایل ایبرین در آنجا ساکن بودند به نام البیازین. علاوه بر جاهای تاریخی ورزش های زمستانی در کوههای سیرا نوادا نظیر اسکی از تفریحات این شهر است.

والنسیا

سومین شهر بزرگ اسپانیا با با جاذبه های تاریخی و ساحل های مارینا جز پر گردشگرترین شهرهای اسپانیاست. ساحل زیبای ماارینای والنسیا با چشم انداز بی نظیر و ساختمانهای مدرن  از جاذبه های این شهر است. قدمت قلعه های تاریخیو هزار ساله این شهر به دو سبک اسلامی و مسیحی ساخته شده و در میان کوچه پس کوچه های قدیمی این شهر یک پیاده روی خاطره انگیز را از بین قلعه ها و برجها ودروازه های قدیمی ، درختان پرتغال و کلیسای با شکوه سن نیکولاس و نقاشی های خیابانی برای شما خواهد ساخت.

سالامانکا

شهر پر زرق و برق و زیبای سالامانکا در مرکز اسپانیا قرار گرفته و به دلیل وجود معدن سنگی و ساختمانهای فوق العاده زیبایش به شهر طلایی معروف شده. این شهر پر از معماری های تاریخی نیر کلیسای جامع بیخا، خانی کونچاس و پلاسا ماخور است و یکی از بهترین دانشگاههای اروپا در این شهر واقع شده.

سویل

مهمترین قسمت شهر سویل میدان زیبا با سنگفرشهایی که با طلوع آفتاب شروع به درخشش میکنند و معماری خاص ساختمانهای اطراف و درشکه هایی که در این بین وجود دارند مکان خوبی برای عکس گرفتن و تفریح را فراهم آورده. قصر سلطنتی آلکازا  و دیگر میدان های تاریخی این شهر به همراه رقص زیبای فلامنکو بر جاذبه های این شهر افزوده است.

غذاهای اسپانیایی که باید تجربه کنید

شیوه ی خاص آشپزی این کشور نتیجه گردهم آمدن مردمانی با فرهنگ های متفاوت است. این غذاها در عین سادگی طعمی دلچسب و دلنشین را به همراه دارند. معروف ترین غذای اسپانیای (پاتاتاس براواس) است که تکه های سیب زمینی سرخ شده با سیر و روغن زیتون و تخم مرغ درست میشود. دومین غذا یک املت پف دار است که ظاهری شبیه به کوکو سیب زمینی ما دارد که معمولا با (پان کن تومات) یا همان نانی که گوجه بر آن پهن شده سرو میشود اسم این غذا در اسپانیا (تورتیلا اسپانولا ) است. پیش غذای اسپانیایی که رد سوپ ها نیز استفاده میشود (چوریزو) نام دارد که گوشت نمک سود و خشک شده است. مخلوط برنج سوکارات، سبزیجات و غذاهای دریایی مخلوط شده و در ماهیتابه پخته میشود یک غذای والنسیایی است به نام پائیا. کراکت یکی از معروف ترین پیش غذاها در اسپانیا است که کراکت ها با ژامبون و یا مخلوطی از مواد دیگر پر میشوند. در سفر به مالاگا حتما ماهی ساردین که با چوب بامبو بر روی آتش رخ میشود را امتحان کنید. اینها نمونه کمی از غذاهای اسپانیایی است که اشاره کوچکی به هر یک شد .

 آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا با توجه به  سواحل و کوههای بزرگ دارای آب و هوای متنوعی از شما به جنوب این کشور است. در زمستان هوا بسیار متغیر بوده اما در قسمت شمال غربی اغلب آفتابی با نسیم خنک استاما این در مورد همه ی روزهای سال در زمستان نیست. در فصل بهار برای سفر به شهر های جنوبی این کشور لباس نازک و سبک ببرید مخصوصا زمانی که به تابستان نزدیک میشوید. در تابستان آب و هوایی گرم را در تمام روزهای فصل تجربه خواهید کرد. در فصل پاییز روزها معمولا طولانی تر از کشورهای دیگه است ، در شمال اسپانیا آب و هوا معتدل و بخش مرکزی و جنوب و شرقی هوای مدیترانه ای و بخش شمال و شمال غربی معمولا پر باران  است.

اما بهترین زمان سفر با تور اسپانیا در فصل های بهار و پاییز است و میتوانید به همهی شهر ها سفر کنید جز سواحا آتلانتیک که بارش های شدیدی در ماههای اکتبر و نوامبر دارند.