حمل بار از چین و بنادر مهم این کشور به دلیل روابط تجاری قوی بین ایران و چین رونق زیادی دارد. نزدیکی جغرافیایی باعث شده که این کشورها به عنوان دو بازار بزرگ و مهم در منطقه خودشان شناخته شوند. از طرفی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، ایران را به سمت جستجوی بازارهای جایگزین برای صادرات نفت و سایر محصولات وارداتی سوق داده است. وقتی ایران نیاز به یافتن بازارهای جدید دارد، چین به عنوان یک انتخاب منطقی برای این منظور محسوب می‌شود. اما تجارت در این مسیر شرایط و چالش های خودش را دارد. اگر قصد دارید از چین به ایران بار ارسال کنید ما در این راهنما به شما کمک می کنیم. 

 

نکاتی که قبل از حمل بار از چین باید در نظر بگیرید

حمل بار از چین اهمیت زیادی در تجارت جهانی دارد.  چین به عنوان یک گره مهم در زنجیره تأمین جهانی شناخته می‌شود. شرکت‌ها از چین به عنوان منبع اصلی تأمین مواد اولیه و کالاهای خام استفاده می‌کنند.

علاوه بر این به دلیل فاصله زیاد چین از بسیاری از بازارهای هدف، حمل بار از چین به واسطه هزینه کمتر حمل و نقل در مقایسه با سایر مناطق، اقتصادی‌تر است. در ادامه به مواردی می‌پردازیم که قبل از حمل بار از چین باید به آن‌ها توجه نمود.

انتخاب روش حمل بار از چین

اینکوترمزها مجموعه‌ای از استانداردهای بین‌المللی هستند که برای تعیین مسئولیت‌ها و وظایف مختلف باربری، بارگیری، بیمه، و حمل و نقل کالاها در معاملات بین‌المللی بکار می‌روند. بنابراین، استفاده از اینکوترمزها به تسهیل تفاهمات تجاری بین طرفین کمک می‌کند.

برخی از این روش های رایج عبارتند از: 

حمل بار از چین به ایران به روش Door to Door

در این روش، فرستنده محموله، مسئولیت ارسال و تحویل محموله را بر عهده دارد و مشتریان نیازی ندارند که خودش برای گرفتن محموله به مراکز پست یا گمرک بروند.

مزیت دیگر این روش، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است، زیرا مراحل ترانزیت و گمرکی را ارائه دهنده خدمات Door to Door بر عهده می گیرد و مدت زمان تحویل و هزینه‌های مربوطه، به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.


حمل بار از چین به ایران به روش گروپاژ (خرده‌بار) 

حمل و نقل به روش گروپاژ یا خرده‌بار از چین به ایران امکان حمل بارهای کوچک و متنوع را فراهم می‌کند که می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار موثر باشد.  این روش هزینه حمل و نقل را کاهش داده و زمان تحویل بارها را کمتر می‌کند. 

اعتبارسنجی بار

اعتبارسنجی دقیق اطلاعات مربوط به محتوای بار و دقت در تهیه اسناد حمل و نقل و گمرکی، می‌تواند از وقوع مشکلات مربوط به اشتباهات در اطلاعات و مسائل گمرکی جلوگیری کند.

به‌طور کلی با توجه به روند و مشکلات موجود، در جهت بهبود حمل و نقل و کاهش مشکلات ارسال بار از چین به ایران پیدا کردن بهترین شرکت حمل و نقل ضروری است. 

 

حمل بار از چین

روش بسته بندی و نگهداری کالا

هنگام ارسال بار از چین به ایران باید به روش‌های بسته‌بندی و نگهداری بهینه کالاها نیز توجه داشته باشید. بسته‌بندی مناسب و نگهداری صحیح کالاها از آسیب‌های ناشی از حمل و نقل و تخریب در طی فرآیند واردات به ایران جلوگیری می‌کند. 

خدمات شرکت حمل و نقل برای ارسال کالا از چین به ایران را بشناسید

اگر با وظایف شرکت حمل و نقل در واردات کالا از چین به ایران آشنا باشید دقیقا می دانید چه سرویس هایی را در ازای پولی که پرداخت می کنید باید بگیرید.

در ادامه به چند مورد از مهمترین وظایف شرکت های حمل و نقل بین‌المللی را بخوانید: 

  •  انتخاب بهترین روش حمل  کالاها (مانند حمل دریایی یا هوایی)
  • بررسی محدودیت‌های واردات از چین به ایران
  • بررسی مدارک و امور گمرکی 
  • تهیه بیمه‌نامه‌ها
  • ردیابی و پیگیری کالاها تا رسیدن به مقصد نهایی
  • انجام امور مالی و مالیاتی 
  • ارائه گزارشات وضعیت و پیشرفت حمل به مشتریان 
     

از اعتبار شرکت حمل ونقل کمک بگیرید

شرکت های حمل و نقل این قابلیت را دارند که به تاجران و صاحبین کسب و کارها کمک کنند تا اعتبار مورد نیاز برای انجام معاملات تجاری و واردات کالاها را به دست آورند. برای واردات کالاها، تاجران نیاز به پرداخت هزینه‌های مربوط به تضمین اجرای قراردادها و هزینه‌های حمل و نقل دارند.

در حالی که اعتبار یک شرکت‌ معتبر در برخی مواقع این هزینه‌ها را تامین می کند و به شما اجازه می دهد معاملات تجاری خود را با خیال راحت انجام دهید.

به مفاد قرارداد دقت کنید

هنگام بستن قرارداد با شرکت حمل ونقل برای واردات کالا از چین نکات مهمی را باید در نظر بگیرید.مطمئن شوید که شرایط حمل ونقل و مسئولیت‌های هر دو طرف در قرارداد بیان شده باشد.

مطمئن شوید که هر گونه مسائل قانونی مربوط به مالکیت، حقوق و تعهدات مشخصاً در قرارداد عنوان شده است. دقت داشته باشید که زمانبندی حمل ونقل و تحویل کالاها باید منطبق با نیازهای شما باشد و مسئولیت‌های مربوط به تأخیرهای احتمالی در قرارداد صراحتاً ذکر شده باشد.

 

حمل بار از چین

قیمت حمل بار را محاسبه کنید

قیمت حمل بار را برای هم بصورت دستی می توان محاسبه کرد و هم با ابزارهای آنلاین محاسبه گر. محاسبه‌گرهای آنلاین در سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل معمولاً از اطلاعاتی مانند نوع بار، وزن، ابعاد، مبدأ و مقصد بار و نحوه ارسال (هوایی، زمینی یا دریایی) استفاده می‌کنند تا قیمت حمل بار را برای مشتریان برآورد کنند.

این اطلاعات ممکن است با استفاده از الگوریتم‌ها و محاسبات پیچیده، ارزیابی شود تا قیمت نهایی برای مشتری محاسبه شود. این سیستم‌ها گاهی از اطلاعات سیستم‌های ترافیک و حمل و نقل برای تخمین زمان تحویل نیز استفاده می کنند. 

از کارشناسان برای شرایط ارسال بار مشورت بگیرید

 ارسال بار بین دو کشور چین و ایران می‌تواند با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شود، از جمله مسائل گمرکی، مسائل مربوط به حمل و نقل، بسته‌بندی و بیمه‌ی بار. در چنین شرایطی کارشناسان حمل و نقل با توجه به تجربه و دانش خود، به شما کمک می کنند تا بهترین راهکارها را برای ارسال بار انتخاب کرده و از پیش‌بینی و رفع مشکلات احتمالی در این زمینه کمک بگیرید.

علاوه بر این با توجه به تغییرات متفاوت در مقررات حمل و نقل بین‌المللی، دریافت مشاوره از کارشناسان حمل و نقل، شما را از آخرین تغییرات و اصلاحات در این زمینه آگاه می کند در نتیجه می توانید برای ارسال بار خود بهترین روش‌ها را انتخاب کنید. 

برای کالای خود بهترین کلاس بیمه را کالا انتخاب کنید

در انتخاب بهترین کلاس بیمه برای یک کالا، عوامل زیر بسیار مهم هستند. توصیه می‌شود که تمامی این عوامل را به دقت مورد بررسی قرار داده و یا با یک مشاور بیمه مشورت کنید.

  •  نوع کالا: غذایی، الکترونیکی یا دارویی و… 
  • نوع بسته بندی: مثلا بسته‌بندی ضدشوک و ضدآب
  • روش حمل و نقل: هوایی، دریایی و… 

اهمیت واردات از چین  

واردات از چین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده جهان، اهمیت زیادی دارد و بر اقتصادهای جهانی و تجارت بین‌المللی تأثیر مهمی می‌گذارد. واردات از چین می‌تواند تأثیر زیادی بر تورم و قیمت‌ها در کشورهای مقصد داشته باشد. ورود محصولات ارزان از چین ممکن است به کاهش هزینه‌ها و افزایش توان خرید مصرف‌کنندگان در کشورهای مقصد کمک کند. چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای تولید و صادرات در جهان شناخته می‌شود. تولید انبوه و ارزان در این کشور، امکان ارائه محصولات با قیمت پایین به بازارهای جهانی را فراهم کرده و به تبدیل چین به مرکز اصلی تولید جهان کمک کرده است.

بازار ایران مملو از کالاهای چینی است. کالاهای وارداتی از چین به ایران شامل مواردی چون الکترونیک، لوازم خانگی، لوازم پوشاک، تجهیزات وسایل نقلیه، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، مواد غذایی و مواد اولیه صنایع مختلف است.

 

پایان

مطمئنا با مطالعه این راهنما حالا دیگر می‌دانید چگونه مشکلات واردات از چین را کاهش دهیم؟ یک شرکت حمل و نقل معتبر با استفاده از راهکارهای مختلف، مشکلات واردات از چین را کاهش دهد. اولین گام مهم برای عبور از چالش ها، برقراری ارتباط فعال و موثر با شرکت های همتای حمل و نقل در چین است. ارتباط مستمر با تامین کنندگان و صادرکنندگان در چین باعث می‌شود تا شرکت حمل و نقل بتواند به روز بودن با شرایط بازار، تغییرات قیمت و تغییرات قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل جاده‌ای و دریایی را مدیریت کند. علاوه بر این ، بهینه‌سازی زمانبندی و مسیرهای حمل و نقل و استفاده از فناوری‌های مدرن مانند ردیابی و نظارت بر واحدهای حمل و نقل به بهبود کارایی حمل و نقل و کاهش هزینه‌ها کمک می کند.