چالوس یکی از شهرهای زیبای شمال کشور و استان مازندران است که تماشای طبیعت بکر و سرسبز آن هر بیننده‌ای را به‌وجد می‌آورد؛ از‌این‌رو، خرید بلیط قطار و رزرو بهترین هتل چالوس به کسانی پیشنهاد می‌شود که به‌دنبال تماشایی‌ترین مقصد گردشگری برای تعطیلات عید نوروز هستند. در ادامه مقاله قصد داریم که دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

جاده چالوس

طبیعت چالوس در تمام فصل‌های سال جلوه‌ای بی‌نظیر به خود می‌گیرد؛ اما تماشای درختان سرسبز و کوه‌های استوار آن از پنجره ماشین در فصل بهار لطف خاص خود را دارد. شاید عجیب به‌نظر برسد؛ ولی چالوس‌گردی از همان ابتدای قرارگیری در مسیر جاده پیچ‌درپیچ این شهر آغاز می‌شود. وجود امکانات رفاهی متعددی مثل رستوران، هتل، کافی‌شاپ، انواع فروشگاه‌های صنایع دستی و...، همگی این جاده را به یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاده‌های کشور تبدیل کرده‌اند.

پارک جنگلی فین

پارک جنگلی فین یکی‌دیگر از زیباترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی چالوس بوده که در ۶ کیلومتری جاده این شهر واقع شده است. رودخانه پرآب چالوس دیگر جاذبه طبیعی این منطقه است که در کنار پارک جنگلی فین قرار دارد. تماشای جلوه زیبای درختان سرسبز و شنیدن صدای شرشر آب‌های جاری رودخانه لذتی دارد که نباید آن را از دست بدهید.

برای بازدید از مجموعه بزرگ پارک جنگلی فین باید ابتدا خود را به جاده چالوس مرزن‌آباد برسانید؛ پس از حدود ۸ کیلومتر رانندگی، به ورودی پارک خواهید رسید. بد نیست بدانید که این پارک به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است و برای اقامت شبانه در آن می‌توانید یکی از واحد‌های بومگردی پارک را رزرو کنید.

ساحل رادیو دریا

مگر می‌شود که به فکر خرید و استعلام قیمت بلیط قطار و رزرو بهترین هتل چالوس بود و به خوش‌گذرانی در کنار دریا فکر نکرد؟ ساحل رادیو دریا یکی از بهترین ساحل‌های شهر زیبای چالوس بوده که همه‌روزه پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر ایران است. اگر این سوال ذهن شما را هم به خود درگیر کرده است که چرا اسم این ساحل رادیو است؛ در پاسخ باید بگوییم که دلیل این نام‌گذاری ایستگاه رادیویی بوده که در زمان‌های قدیم در آن‌جا قرار داشته است.

در این ساحل دریایی انواع امکانات گردشگری و تفریحی مورد نیاز برای مسافران وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکانات ورزشی، قایق‌های ماهی‌گیری، جت اسکی، پلاژ اختصاصی جهت شناکردن خانم‌ها و آقایان، زمین بازی مخصوص کودکان، آلاچیق‌ و سکو، هایپرمارکت، رستوران، کافی‌شاپ و غرفه‌های صنایع دستی اشاره کرد.

مرداب هسل

مرداب‌ها با تنوع گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای خلق می‌کنند که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. در حدود فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر توریستی چالوس، یکی از دیدنی‌‌ترین تالاب‌های شمال کشور، به‌نام هسل با متراژی بیش از ۴ هکتار وجود دارد که مانند نگینی در دل درختان این منطقه می‌درخشد. جالب است بدانید رنگ این مرداب متناسب با فصل‌های سال تغییر می‌کند. اگر در بهار و تابستان از این جاذبه دیدن کنید، رنگ آن سبز است و در فصل‌های پاییز و زمستان به رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز و نارنجی دیده می‌شود.

دریاچه ولشت

ولشت یکی از معدود دریاچه‌های آب شیرین ایران است که در محلی مابین چالوس و کلاردشت، در نزدیکی شهر مرزن‌آباد قرار دارد. موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد دریاچه ولشت، دسترسی به آن را از شهرهای چالوس، کلاردشت و مرزن‌آباد آسان کرده است. به‌طوری‌که در هرکدام از این شهرها که اقامت داشته باشید، می‌توانید در زمان کوتاهی خود را به این دریاچه زیبا برسانید. باتوجه‌به اینکه ولشت در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است؛ بنابراین فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از این دریاچه هستند. توصیه می‌شود که اگر موفق به بررسی قیمت بلیط قطار چالوس و رزرو آن برای تعطیلات عید نوروز شدید، بازدید از این طبیعت زیبا را ازدست ندهید.

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال که یکی‌دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری چالوس محسوب می‌شود، در میان جنگل انبوه پارک فین واقع شده است. این تالاب حدود یک هکتار وسعت دارد و عمق آن به ۴ تا ۵ متر می‌رسد. جالب است که بدانید، آب این مرداب از طریق چشمه‌های اطراف آن تامین می‌شود و به ‌همین‌ دلیل شیرین است.

مردم محلی می‌گویند که بهترین زمان برای بازدید از این تالاب، فصل زیبای بهار و تابستان است؛ چراکه در این فصل‌های سال، طبیعت در سبزترین و زیباترین حالت خود قرار دارد. باتوجه‌به اینکه در فصل تابستان هوا کمی شرجی و گرم است؛ پیشنهاد می‌شود که در ابتدای فصل بهار که آب‌وهوا معتدل‌تر است، به آن‌جا بروید.

جنگل زوات

یکی‌دیگر از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جنگل‌های اطراف چالوس که در فاصله ۱۵ کیلومتری از این شهر واقع شده است، جنگل سرسبز زوات است. دلیل نام‌گذاری این جنگل به «زوات» مجاورت آن با روستایی سرسبز به همین نام است که طبیعت بکر و منحصربه‌فردی دارد. سد زوات و دریاچه آن که بر روی رودخانه سرد آبرود استقرار دارد، دیگر جاذبه زیبای اطراف این جنگل است که حتما باید از آن دیدن کنید.

باتوجه‌به خنکی آب‌وهوای این منطقه در فصل پاییز و زمستان، توصیه می‌شود که بلیط قطار خود را برای فصل بهار یا تابستان رزرو کنید. از امکانات این منطقه می‌توان به خانه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن اشاره کرد که فرصت یک اقامت خوب در دل جنگل را برای شما مهیا می‌کند؛ پس اگر جنگل‌نوردی و تماشای زیبایی‌های آن برای شما جذابیت دارد، می‌توانید یک شب را به اقامت در این منطقه اختصاص دهید.

راهنمای رزرو هتل چالوس

اکنون که با جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی چالوس آشنا شده‌اید، به‌شکل بهتری می‌توانید برای سفر خود و اقامت در این شهر برنامه‌ریزی کنید. جهت رزرو بهترین هتل چالوس تنها کافی است که به سایت اینترنتی فلای تودی سر بزنید. با واردکردن تعداد همراهان، تعداد شب‌های اقامت و تاریخ مدنظر سفر، بهترین و مناسب‌ترین اقامتگاه‌های این شهر به شما پیشنهاد خواهد شد؛ با بررسی هر یک از واحدها و امکانات آن‌ها درنهایت می‌توانید بهترین گزینه اقامتی را رزرو کنید.

امکان خرید بلیط قطار (https://www.flytoday.ir/train) و هواپیما دیگر خدمت ارزنده فلای تودی است که شما را از مراجعه حضوری به دفاتر شرکت‌های ریلی یا هواپیمایی بی‌نیاز می‌کند؛ همچنین این سایت به شما امکان می‌دهد که بلیط‌های پیشنهادی سفر را با یکدیگر مقایسه کرده و ارزان‌ قیمت‌ترین گزینه را خریداری کنید.