دریاچه باغچه شهیر استانبول : اولین و بزرگترین دریاچه مصنوعی شهر استانبول، دریاچه باغچه شهیر است. این دریاچه به طور کلی 26 هزار مترمربع مساحت داشته و همینطور یک پارک تفریحی جذاب سیصد هزار مترمربعی با امکانات تفریحی خوب در منطقه باغچه شهیر استانبول دارد. توریست ها و گردشگران تور استانبول که به عکاسی علاقه مند بوده و یا در این شهر به دنبال سوژه عکاسی هستند، دریاچه باغچه شهیر استانبول را پیشنهاد می کنیم. 

دریاچه باغچه شهیر استانبول

رستوران ها و غرفه های اطراف دریاچه باغچه شهیر استانبول

در اطراف این دریاچه مصنوعی استانبول میتوان کافه ها، رستورانها و مکان های زیادی برای برگزاری کنسرت ها و نمایش ها دید. همینطور توریست هایی که به سینما و تئاتر علاقه مند هستند نیز میتواند از دومین آمفی تئاتر بزگر شهر استانبول که نزدیک به دریاچه باغچه شهیر قرار دارد دیدن کنند. این مکان در ایام ماه مبارک رمضان نیز برای توریست ها و گردشگران مسلمان تور لحظه آخری استانبول نمایش های دیدن و جذابی برگزار می کند. برنامه های ویژه این منطقه شامل نمایش عروسکی برای کودکان نیز می شود. همینطور در کنار این نمایش ها، غرفه هایی هم برای فروش خوراکی هایی مثل معجون، پشمک و ... بوجود آمده اند. در روزهای تابستانی در این مکان شرکت ها و برندهای مختلف غرفه زده و محصولات و اجناس خود را به مشتریان و بازدیدکنندگان خود نشان میدهند.

رستوران ها و غرفه های اطراف دریاچه باغچه شهیر استانبول

جشنواره شب های تابستان باغچه شهیر

این جشنوار، همانطور که از نامش پیداست در روزهای تابستانی در محله باغچه شهیر برگزار می شود. با شروع فصل تابستان، توریست ها و گردشگران شاهد برنامه های بسیاری مثل بازی طناب کشی، کنسرت های خیابانی، نمایش های خیابانی و .... خواهند بود. در جشنواره شب های تابستان از هر سن و سالی شرکت می کنند، شما هم یکی از آن ها باشید! 

جشنواره شب های تابستان باغچه شهیر

محله باغچه شهیر استانبول

در قسمت شمال غربی قسمت اروپایی استانبول، محله ای کمتر شناخته شده بین توریست ها و گردشگران قرار داشته که با وسعت چهار کیلومترمربع، از محله های هشتگانه باشاک شهیر است. این محله در قسمت شمال غربی فرودگاه آتاتورک و همینطور در قسمت جنوب غربی فرودگاه جدید و بزرگ استانبول واقع می باشد. همسایه های این محله از سمت شرقی شهرستان های سلطان قاضی و اسنلر، از سمت غرب با شهرستان اسن یورت، از قسمت شمال با آرناووت کوی و از قسمت جنوبی با شهرستان های کوچوک چکمجه، باجیلار و آوجیلار هستند. این محله در زمان های قدیم یک مکان ییلاقی بوده و اولین شهرک اقماری استانبول لوده که کاسنپ در آن در سال 1994 پایه ریزی کرده است. پلان شهری این منطقه برطبق استانداردهای اروپایی طراحی شده و خانه های ویلایی و مدرنی آن همگی به سبک ساختمان های اروپایی ساخته شده اند. به همین خاطر است که بسیاری از مردم استانبول دوست دارند در این منطقه زندگی کنند. منطقه باغچه شهیر موقعیت مکانی بسیار خوبی هم داشته، از این محله تا مرکز شهر استانبول یعنی تقسیم، سی کیلومتر راه است. 

محله باغچه شهیر استانبول

دلایل علاقه مردم به زندگی در منطقه باغچه شهیر استانبول

  • زیبا و خاص بودن شهر باغ
  • مجتمع مسکونی بزرگ که به سبک اروپایی ساخته شده اند
  • دسترسی و چشم انداز به دریاچه باغچه شهیر

دلایل علاقه مردم به زندگی در منطقه باغچه شهیر استانبول