از جمله پرطرفدارترین جراحی‌هایی كه در جهان انجام می‌شود و در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد كه جراحی بینی می‌باشد. این جراحی در كنار این كه می‌تواند فرم بینی شما را بهتر كند و اگر بینی شما گوشتی باشد یا مشكلات انحرافی داشته باشد ممکن است عوارض خطرناكی نیز به دنبال داشته می‌باشد. در طی این مقاله به عوارض جراحی بینی می‌پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برخی از عوامل مهمی كه باعث خطا و عوارض ناگوار در جراحی بینی می شوند:

قبل از اینكه عوامل مهم بروز عوارض را مطرح كنیم می‌بایست به این موضوع بپردازیم كه چرا این عوامل اتفاق می‌افتند و چه مشكلاتی ایجاد می‌شود كه عوارض پس از جراحی بینی می‌تواند مشكل ساز شود.

  1. اولین عامل پزشک متخصص اگر این پزشک از تخصص و تجربه کافی برخوردار نباشد به احتمال خیلی زیاد عمل زیبایی بینی شما دچار مشکل شده و عوارض خطرناکی را در پی دارد حتی گاهی مشاهده شده پزشک غیر متخصصی که عمل زیبایی بینی را انجام داده است فرم بینی به حالت قبل خود برنمی گردد و به ناچار باید با همان فرم بینی به زندگی ادامه دهید که مطمئنا اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی کاهش می دهد و ممکن است به سایر جراحی هایی همچون جراحی پلاستیک روی بیاورید و سعی کنید که از این طریق مشکل پیش آمده را برطرف کنید، به همین خاطر اولین عاملی که می تواند جراحی بینی شما را دچار اختلال کند پزشک است چرا که از این عامل در امان باشید حتما رزومه و نمونه کار های پزشک و بیمارانی که توسط این پزشک درمان شده اند را به خوبی مورد نظر قرار دهید.

  1. مورد بعدی دوره بعدی نقاهت است. اگر پس از اینکه عمل زیبایی را انجام دادید و به توصیه های پزشک متخصص در دوره نقاهت عمل نکردید مطمئنا جراحی شما با مشکل مواجه می شود و عفونت ها و حتی عوارض خطرناک دیگری به سرغتان خواهد آمد لذا در دوره نقاهت حتما بر اساس توصیه های پزشک خود و دستوراتی که به شما داده می شود را انجام دهید تا دوره نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارید. برخی از مواردی كه می‌تواند از بروز هر گونه عارضه‌ای پس از عمل جراحی بینی جلوگیری كند مواردی چون نوع دراز كشیدن شما در هنگام خواب، عطسه كردن، نوع چسب زدن شما بر روی بینی و دخانیات می‌باشد. توجه داشته باشید در دوره نقاهت یا یك یا دو ماه قبل از دوره عمل جراحی می‌بایست دخانیات و مشروبات الكلی را به صورت كامل ترك كنید. علاوه بر اینكه این مواد می‌توانند به بدن شما آسیب بزنند دوره نقاهت شما را با خطرات جدی روبرو می‌كند.

موارد بالا عواملی بودند كه در جراحی بینی تأثیرگذار هستند و اگر به این عوامل توجه نكنید می‌تواند مشكل‌ساز شود، اما عوارض شایعی نیز پس از عمل زیبایی بینی اتفاق می‌افتد كه در ادامه به این عوارض می‌پردازیم.

  1. خونریزی: بطور کلی این عارضه باعث می‌شود كه احساس ناخوشایندی داشته باشید و راه تنفسی شما بسته شود البته جراح و متخصص زیبایی توصیه‌هایی برای این موضوع در اختیار شما قرار می‌دهد. در هفته‌های ابتدایی عمل زیبایی بینی از ناحیه بینی خونریزی اتفاق می‌افتد كه می‌بایست به كمك سرم و وسایلی كه در اختیار شما قرار داده می‌شود شست‌وشوی بینی را انجام دهید. توجه داشته باشید خونریزی پس از عمل زیبایی بینی امری طبیعی می‌باشد اما در درازمدت و ادامه‌دار بودن این خونریزی خطرات زیادی را به همراه دارد پس در دوره نقاهت همواره با پزشك خود در ارتباط باشید و طبق دستور پزشك شست‌وشوی بینی را انجام دهید.
  2.  عفونت: این عارضه نیز بسیار خطرناك می‌باشد. دلیل این عارضه عدم تخصص پزشك یا عملكرد نامناسب شما در دوره نقاهت می‌باشد. درصورتی‌كه عفونت در ناحیه بینی مشاهده شود به سرعت می‌بایست به پزشك خود مراجعه كنید و از داروهایی كه برای شما تجویز می‌شود باید استفاده كنید تا عفونت موجود از بین برود. در صورتی كه عفونت بیشتر شود ممكن است عمل مجدد بر روی بینی شما انجام شود.
  3. تورم و كبودی: دقت داشته باشید که این عارضه كاملاً طبیعی می‌باشد و مطمئناً پس از اینكه یك عمل سنگین بر روی بینی انجام شود تورم و كبودی ها در ناحیه بینی مشاهده می‌شود. تا حدودی این مشكلات طبیعی هستند و پس از اتمام دوره نقاهت با داروها و مراقبت‌هایی كه انجام داده‌اید از بین خواهند رفت، اما اگر این تورم‌های بیش از حد دوره نقاهت بر روی ناحیه بینی قرار داشته باشند گویای مشكل بسیار بزرگی هستند و حتماً باید از پزشك خود كمك بگیرید تا مشکل برطرف شود.
  4. نامتقارنی سوراخ‌های بینی: در حالت کلی اینگونه عارضه بسیار ناخوشایند می‌باشد و اگر به چنین مشكلی برخورد كردید نیاز به عمل اصلاحی دارید البته این عارضه دلیل عمده آن عدم تخصص پزشك می‌باشد و مقصر نهایی خود شما هستید كه از تجربه پزشك و رزومه پزشك اطلاع نیافته اید. در چنین شرایطی عمل‌های اصلاحی در كنار اینكه هزینه بر هستند شرایط ناخوشایندی را نیز برای شما ایجاد می‌كنند؛ چرا كه بینی شما هنوز كاملاً درمان نشده و شما می‌بایست یك عمل دیگر را تحمل كنید. در كنار دردهایی كه دارید این فرآیند می‌تواند بر دوره نقاهت شما بیفزاید.
  5.  احساس درد پس از جراحی زیبایی بینی: مطمئنا پس از اینكه داروهای مسكن و آنتی‌بیوتیك‌ها اثر خود را از دست بدهند شما احساس درد خواهید داشت و ممكن است این درد تا حدی ناخوشایند باشد كه شما نتوانید آن را تحمل كنید و مجبور به مصرف داروهای مسكن باشید. در چنین شرایطی حتماً از پزشك خود راهنمایی بگیرید چرا كه برخی داروهای مسكن در دوره نقاهت یا ممنوع هستند یا خطرناك، ولی اگر پزشك متخصص شما داروهای مسكن را معرفی كند نسبت به بدن و نوع جراحی شما آگاهی دارد و بهترین مسكن را برای شما معرفی می‌كند. توجه داشته باشید استفاده از داروها در دوره نقاهت به صورت خودسرانه بسیار خطرناک هستند و عوارض بسیار خطرناكی در انتظار شما خواهد بود پس به هیچ عنوان داروهایی را بدون تجویز پزشك استفاده نكنید.برخی از کاربران قرص کاهش ورم بینی را بدون تجویز پزشک مصرف میکنند که اصلا توصیه نمی شود

 

سخن پایانی در عوارض عمل بینی

 

عمل زیبایی بینی در كنار این كه می‌تواند زیبایی شما را دو چندان كند اگر به نكات ایمنی آن توجه نشود در كنار این كه خطرات زیادی را به همراه می‌آورد نتیجه دلخواه را نیز ایجاد نمی‌كند، پس موارد این مقاله را به صورت كامل مطالعه كنید و هر نوع سؤالی كه دارید می‌توانید از تیم پشتیبانی ما سؤال خود را بپرسید؛ همچنین در انتخاب پزشك متخصص و تهیه رزومه آن بسیار پافشاری کنید. اگر پزشك شما دانش كافی را نداشته باشد خطرات زیادی شما را تهدید می‌كند و اگر توصیه‌هایی كه پزشك در اختیار شما قرار می‌دهد را نیز توجه نكنید باز هم می‌تواند مشكلات زیادی را ایجاد كند. در حالت كلی قبل از اینكه این عمل زیبایی را انجام دهید حتماً از خطرات آن مطلع باشید تا اگر پس از این عمل زیبایی بینی دچار عارضه‌ای شدید به‌ راحتی بتوانید با این عارضه كنار بیایید. و در انتها می توانید در سایت https://comesticart.com اطلاعات بیشتری بگیرید