تمام زیبایی شهر کاشان یک طرف و شکوه خانه ‌های تاریخی‌اش یک طرف دیگر! دیدن خانه ‌های تاریخی کاشان با معماری اصیل و بی نظیرشان و داستان‌ها و تاریخچه‌های جالب و شنیدنی‌شان، به دیدن کل دنیا می‌ارزد. حالا فکر کنید که آدم در این خانه‌های اصیل و تاریخی که در گوشه گوشه‌اش قصه‌ای نهفته است، اقامت داشته باشد؛ شب‌ها در آرامش این خانه‌ها بخوابد و صبح‌ها چشمش را به روی زیبایی و شکوه و جلال این عمارت‌ها باز کند. چه رویایی! البته این تصور دیگر فقط رویا و خیال نیست. بیایید با  4 مورد از خانه‌های زیبای تاریخی کاشان که در بعضی از آن‌ها امکان اقامت نیز وجود دارد، آشنا شویم و داستان شنیدنی و جالب آن‌ها را بخوانیم.

خانه منوچهری: اقامت در خانه اشراف‌زادگان صفوی

معماری زیبای این خانه با آدم حرف می‌زند. نگاهی به تصویر زیر بیندازید و تصور کنید که در دوران صفوی، اشراف زاده‌ای زیبارو در بالکن همین خانه می‌ایستاده و از پنجره‌هایی که در عکس می‌بینید، حیاط را تماشا می‌کرده است. خدا می‌داند که افرادی که در این خانه ساکن بوده‌اند چه سرگذشت‌ها داشته‌اند و چه بر این خانه تاریخی و ساکنینش گذشته است. شما هم امروز می‌توانید وقتی به کاشان می‌روید، در خانه منوچهری که از زیباترین خانه ‌های تاریخی کاشان است اقامت داشته باشید و تجربه ای بسیار خاص و متفاوت را به خودتان هدیه بدهید. کافی است در صفحه رزرو هتل یوتراوز عبارت خانه منوچهری را جستجو کنید و در عرض چند ثانیه یک اتاق در این خانه سنتی و زیبا از آنِ شما خواهد شد. تصور کنید که شما هم از پنجره‌های این خانه تاریخی به بیرون نگاه کنید و خودتان را جای اشراف زاده‌های دوران صفوی که به همین مناظر چشم می‌دوختند، احساس کنید. یا تصور کنید که صبحتان را با وزیدن نسیم خنک در بین شاخ و برگ درختان حیاط این خانه شروع کنید و عصرها با یک چای داغ در اندرونی خانه از شما پذیرایی شود. بعید می‌دانم اقامتی دلچسب‌تر از این را بتوان در جایی تجربه کرد.

تاریخی کاشان

خانه طباطبایی: خانه ای قدیمی با تکنولوژی نو!

این خانه تاریخی آنقدر باشکوه و معروف است که یک جورهایی تاج‌دار تمام خانه ‌های تاریخی شهر کاشان محسوب می‌شود. ما در دنیای امروزی‌مان برای این که خودمان را در برابر زلزله و گرما محافظت کنیم هزار و یک جور تکنولوژی استفاده می‌کنیم. برای جلوگیری از سروصدا هم به استفاده از پنل‌های صوتی و ابزارهای دیگر روی می‌آوریم. اما جالب است بدانید که این خانه تاریخی با این که در دوران قاجار ساخته شد و از هیچ کدام از این تکنولوژی‌ها آن روزها خبری نبود، در برابر زلزله و سروصدا و گرما ایمن است! عجیب نیست؟ حتماً می‌پرسید چطور یک خانه قدیمی می‌تواند در برابر چیزهایی ایمن باشد که ما امروزه با تکنولوژی سعی می‌کنیم به آن دست پیدا کنیم. خب، پاسخ کار در فکر خلاق معمار این خانه بوده است که خانه طباطبایی را در سطح زیر زمین ساخت. همین فکر ساده اما خلاق، با تکنولوژی‌های این روزهای ما رقابت می‌کند! راستی اگر از مسیر اصفهان به کاشان می‌گذرید، سری هم به صفحه هتل های اصفهان بزنید و خوش‌قیمت‌ترین هتل‌های این شهر را خیلی راحت رزرو کنید.

بروجردی

خانه بروجردی‌ها: خانه‌ای تاریخی با ماجرایی عاشقانه!

اگر اهل داستان هستید، بنشینید تا داستان جالب و شنیدنی ساخت خانه بروجردی‌ها را برایتان بگوییم. داستان خانه ‌های تاریخی کاشان گاهی اوقات از خودشان هم جذاب‌تر‌ند! ماجرا از این قرار بود که حاج‌آقا حسن نطنزی می‌خواست برای پسرش آستین بالا بزند و یک دختر خانم زیبا و باکمالات را برای او خواستگاری کند. از قضا او چه کسی را انتخاب می‌کند؟ دختر حاج سید جعفر طباطبایی. حدس زدید که ماجرا چیست؟ بله. این حاج سید جعفر طباطبایی صاحب همان خانه طباطبایی معروف بود که برایتان گفتیم. یک نفر نبود که به حاج حسن بگوید بر روی دختر چه کسی هم دست گذاشته ای! اما خب دل عاشق این حرف‌ها را نمی‌شناسد. حالا حدس بزنید حاج جعفر شرط ازدواج دخترش را چه گذاشت؟ ساختن خانه‌ای زیباتر از خانه خودش یا حداقل به همان زیبایی. حاج جعفر هم از آن کسانی نبود که کم بیاورد! او صاف به سراغ علی مریم، معمار معروف که همان خانه طباطبایی را ساخته بود رفت و سفارش خانه‌ای به همان زیبایی را به او داد. شواهد نشان می‌دهد که علی مریم هم کم نگذاشت و واقعاً خانه‌ای به همان زیبایی ساخت. با شنیدن این داستان متفاوت و جالب، آدم دلش نمی‌آید به کاشان برود و سری به این خانه عاشقانه نزند. متاسفانه امکان اقامت در خانه بروجردی‌ها وجود ندارد. اما سری به صفحه هتل های کاشان در یوتراوز بزنید و یک اتاق در یکی از هتل‌های نزدیک به خانه بروجردی با قیمت مناسب برای خودتان و خانواده‌تان رزرو کنید.

عمارت

خانه عامری‌ها: اقامت در خانه‌ای به زیبایی بهشت

مگر یک ساعت بازدید کردن برای دیدن این همه زیبایی کافی است؟ این خانه‌ها آنقدر زیبا و اصیل هستند که بازدید کردن از آن‌ها دیگر چاره‌ساز نیست. آدم دلش می‌خواهد خودش چند روزی در آن‌ها اقامت داشته باشد و گوشه‌گوشه زیبایی‌هایش را با چشم ببیند و با پوست و استخوان احساس کند. اگر زیبایی‌های بافت سنتی کاشان دلتان را برده است و می‌خواهید اقامت در خانه ‌های تاریخی کاشان را تجربه کنید، می‌خواهیم با یک خبر خوشحال‌تان کنیم. خانه عامری‌ها این روزها به یک اقامتگاه 5 ستاره بسیار باشکوه و با امکانات عالی تبدیل شده است. تصور کنید به کاشان بروید و در چنین اقامتگاهی که شکوه و زیبایی از آن می‌بارد اقامت داشته باشید. آدم وقتی در چنین خانه‌ای اقامت دارد، حس می‌کند که یک اشراف‌زاده از دوران زندیه و قاجار است! حتی تصور کردنش هم باعث می‌شود دلمان بخواهد همین حالا چمدانمان را ببندیم و به خانه تاریخی عامری‌ها برویم. خب، چرا در آرزوی چنین چیزی بمانیم؟ اگر شما هم همین حس‌و‌حال را دارید، از طریق صفحه هتل های کاشان می‌توانید خیلی راحت یک اتاق در خانه عامری‌ها یا هتل‌های سنتی دیگر کاشان برای خودتان رزرو کنید. این خانه در دوران زندیه ساخته شد و در اصل متعلق به ابراهیم خان کلانتر بود. حتماً شما هم داستان محاصره کاشان توسط آغا محمدخان قاجار را شنیده اید. در این رویداد، سهام السلطنه که اصالتی عرب داشت به کمک حاکم کاشان آمد و از شهر در مقابل حمله آغا محمد خان محافظت کرد. به همین علت حاکم کاشان برای قدردانی از سهام السلطنه، این خانه را به او بخشید. این روزها این عمارت زیبا تبدیل به هتل شده است.

خانه

سخن آخر: اقامت در خانه ‌های تاریخی کاشان با کمترین قیمت

حالا که چشمانتان از زیبایی تصاویری که دیدیم و توصیف‌هایی خواندیم پر شد، به همین مقدار قانع نشوید. زیبایی و شکوه و جلال این خانه‌های تاریخی وقتی که در آن‌ها اقامت داشته باشید چیز دیگری است که هیچ جا بجز کاشان نمی‌توان تجربه کرد. خوشبختانه سایت یوتراوز امکان رزرو اقامت در زیباترین خانه‌های تاریخی و سنتی کاشان با قیمت‌های مناسب را برای شما فراهم کرده است. البته واجب است بگوییم که این موارد تنها برخی از خانه‌های زیبای کاشان بودند و هنوز ده‌ها گزینه زیباتر هم برای اقامت وجود دارد! عبارت هتل‌های کاشان را در سایت یوتراوز جستجو کنید و مابقی گزینه‌هایی که برای اقامت در کاشان وجود دارد را هم ببینید. کدام خانه بیشتر دلتان را برده است؟ از طریق سایت یوتراوز اتاقی در آن خانه را حداقل برای چند روز مال خودتان کنید.