ژاپن

کوه فوجی در ژاپن، نمادین‌ترین مکان دیدنی این کشور است که به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. این قله برجسته، بلندترین کوه ژاپن است که 3776 متر ارتفاع دارد. شکل مخروطی متقارن و دلپذیر آن که اغلب با برف درخشان پوشیده شده، از کیلومترها دورتر قابل‌مشاهده است. زیبایی چشمگیر کوه فوجی آن را به یکی از شناخته شده ترین کوه‌های جهان تبدیل کرده است. این کوه در سال 2013، به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد. اگر شما نیز به دنبال بازدید و صعود به این کوه زیبا و شگفت‌انگیز هستید با شرکت در تور ژاپن آژانس گردشگری کاریز می‌توانید بازدیدی لذت‌بخش را تجربه کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا حقایق جالب درباره کوه فوجی در ژاپن را با شما در میان بگذاریم.

1. کوه فوجی دارای سه آتشفشان مجزا است

ممکن است به نظر برسد که کوه فوجی در ژاپن، فقط یک کوه غول پیکر و زیباست؛ اما این کوه در واقع از سه آتشفشان مجزا تشکیل شده: کومیتاکه در پایین، کوفوجی در وسط و فوجی در بالاکه جوان‌ترین آتش‌فشان از این سه آتشفشان است.

2. زنان تا سال 1868 از صعود به کوه فوجی در ژاپن منع شدند

از آنجایی که کوه فوجی در ژاپن تقدس داشته و بالا رفتن از آن برای مدت طولانی یک عمل مذهبی به شمار می‌رفته، تا زمان بازسازی میجی در سال 1868 به طور رسمی برای زنان ممنوع بوده است. اولین زن غربی که به قله کوه فوجی رسید، لیدی فانی پارکز در سال 1869 بود.

3. کوه فوجی بسیار مقدس است

کوه فوجی در ژاپن از قرن هفتم مکانی مقدس برای پیروان مذهب شینتو بوده است؛ شینتوئیست‌ها این قله را برای الهه Sengen-Sama مقدس می‌دانند و زیارتگاه‌های زیادی را می‌توان در کوهپایه و قله آن یافت. این کوه یکی از سه کوه مقدس ژاپن به همراه کوه تیت و کوه هاکو است.

4. کوه فوجی اولین بار توسط یک راهب صعود شد

اعتقاد بر این است که اولین کسی که به کوه فوجی در ژاپن صعود کرد در سال 663 بعد از میلاد، یک راهب بود که نام او مشخص نیست. پس از آن، قله به طور منظم توسط مردان صعود می‌شد و سر رادرفورد آلکوک اولین غربی شناخته شده بود که در سال 1860 به قله رسید.

5. کوه فوجی نماد ژاپن است

کوه فوجی از دیرباز یکی از نمادهای معروف ژاپن بوده که به جغرافیای فرهنگی و معنوی این کشور کمک کرده است. در طول سال‌ها، این اوج از یک شی پرستش به منبع الهام هنری تبدیل شده که در شعر، ادبیات و آثار هنری بی‌شماری ظاهر شده است.

6. کوه فوجی در ژاپن یک آتشفشان فعال است

کوه فوجی

کوه فوجی در ژاپن در حالی که ممکن است مکانی زیبا، آرام و مقدس باشد، در واقع یک آتشفشان فعال است که در محل اتصال سه‌گانه فعالیت‌های زمین ساختی، جایی که صفحات آموریان، اوخوتسک و فیلیپین به هم می‌رسند، قرار دارد.

7.کوه فوجی آخرین بار در سال 1707 فوران کرد

با وجود این که کوه فوجی در ژاپن یک آتشفشان فعال است، از سال 1707، زمانی که به مدت دو هفته فوران کرد، تاکنون فوران نکرده است. این امر باعث ریزش خاکستر بر روی شهرهای همسایه آن در توکیو شد و دهانه و قله جدیدی را در سمت جنوب شرقی آن تشکیل داد.

8.کوه فوجی توسط پنج دریاچه زیبا احاطه شده است

کوه فوجی در ژاپن توسط پنج دریاچه خیره‌کننده احاطه شده که حدود 1000 فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارند و مناظر فوق العاده‌ای از کوه ارائه می‌دهند. منطقه دریاچه‌ها به دلیل محیط بی‌نظیرشان به مکانی محبوب در بین گردشگران تبدیل شده‌اند. به دلیل فعالیت‌های زمین گرمایی در این منطقه، چشمه‌های آب گرمی برای حمام کردن وجود دارد که برای کاهش دردها پس از یک روز طولانی کوهنوردی عالی است. خبر خوب این است که شما با شرکت در تور ژاپن که توسط آژانس گردشگری کاریز ارائه می‌شود، علاوه بر بازدید از کوه فوجی، می‌توانید از تماشای دریاچه‌های اطراف آن نیز لذت ببرید.

9. چهار مسیر به سمت قله کوه فوجی وجود دارد

به طور متوسط حدود شش ساعت طول می‌کشد تا به قله کوه فوجی در ژاپن برسید و چهار مسیر مختلف وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به آنجا انتخاب کنید. در طول هر مسیر ده ایستگاه استراحت وجود دارد که غذا، نوشیدنی و مکان‌های استراحت را ارائه می‌کنند و اگر یک کوهنورد تازه‌کار هستید، توصیه می‌شود از مسیر محبوب یوشیداگوچی به بالای کوه بروید.

10. کوه فوجی، کوه‌نوردی ترین کوه جهان است

کوه فوجی که محبوب‌ترین جاذبه ژاپن است، سالانه حدود 300000 کوهنورد از آن بازدید می‌کنند و با در نظر گرفتن این که فقط برای دو ماه از سال می‌توان به آن دسترسی داشت، این عدد بسیار چشمگیر است. ژاپن به کوه مقدس خود بسیار افتخار می‌کند و به همین دلیل کوه فوجی اغلب در آثار هنری برجسته می‌شود.

11. یک اداره پست کوچک در قله کوه فوجی وجود دارد

برای آن‌هایی که می‌خواهند یک سوغاتی زیبا از کوه فوجی در ژاپن داشته باشند، یک اداره پست کوچک در قله این کوه، کارت‌پستال‌ها و نامه‌هایی را با مهر پست فوجی به صورت ویژه تمبر می‌کند. در سال 2017 حدود 97000 نامه از اداره پست ارسال شد که همه آنها از طریق یک تراکتور خزنده مقاوم به پایین کوه منتقل شدند. یکی دیگر از یادگاری‌های محبوب از این کوه، یک چوب پیاده‌روی چوبی است که در کلبه‌های واقع در امتداد مسیر قرار دارد. برای افرادی که یادگاری‌های دیجیتالی را ترجیح می‌دهند، قله دارای Wi-Fi است، به این معنی که عکس‌های پیروزمندانه رسیدن به قله را می توان بلافاصله در رسانه‌های اجتماعی آپلود کرد.

12. قله کوه فوجی در ژاپن دارای مالکیت خصوصی است

اکثر کوه فوجی در ژاپن، زمین عمومی است،؛ اما همه چیز از ایستگاه هشتم (10663 فوت) به بالا دارایی خصوصی به شمار می‌رود که متعلق به فوجیسان هونگو سنگن تایشا، زیارتگاه شینتو است. ایه یاسو توکوگاوا، بنیانگذار توکوگاوا شوگونات ژاپن که از سال 1603 تا 1868 حکومت می‌کرد، قله فوجی را در سال 1606 به زیارتگاه اهدا کرد.

هنگامی که دولت میجی در دهه 1860 به قدرت رسید، فوجی و سایر زیارتگاه‌های خصوصی ملی شدند. در سال 1949 زمین‌ها به جز فوجی بازگردانده شدند. معبد Sengen شکایتی علیه دولت تنظیم کرد که در نهایت در سال 1974 برنده شد. این قله در سال 2004 دوباره به مالکیت زیارتگاه تبدیل شد.

بهترین راه برای بازدید از کوه فوجی در ژاپن

ممنونیم که تا این بخش از مقاله همراه ما بودید؛ سعی کردیم شما را به خوبی با تمام حقایق جالب درباره کوه فوجی در ژاپن آشنا کنیم. اگر از طرفداران بازدید از زیبایی هایی چون کوه فوجی باشید، حتماً این سؤال برایتان پیش آمده که چگونه می‌توانید بهترین و با کیفیت ترین بازدید را از این کوه فوق العاده و زیبایی های اطراف آن داشته باشید. نگران نباشید. ما این مسأله را با دقت و به خوبی بررسی کرده ایم. بهترین کار این است که با یک تور حرفه‌ای و کار بلد همراه شوید. آژانس گردشگری کاریز تور ژاپن را ارائه می‌دهد که به جرات یکی از بهترین تورها در این زمینه است. این تور را امتحان کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.