آمل یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان مازندران است که هر‌ساله مسافران زیادی از سراسر کشور به آنجا سفر می‌کنند. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، جنگل الیمستان بوده که در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است. اگر قصد خرید بلیط قطار و رزرو اتاق در یکی از اقامتگاه‌ها و هتل های آمل را دارید، پیشنهاد می‌شود که بازدید از این جاذبه طبیعی را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. در ادامه مطلب، نکات بیشتری را در رابطه با جنگل زیبای الیمستان و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن خواهیم گفت. تا پایان همراه ما باشید.

معرفی جنگل الیمستان

جنگل سرسبز الیمستان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی استان مازندران است که آوازه زیبایی‌های آن در سراسر کشور نیز شنیده می‌شود. این جنگل در‌واقع بخشی از جنگل‌های هیرکانی است که بیشتر از ۵۰ میلیون سال قدمت دارد؛ به‌همین‌دلیل نیز گونه‌های گیاهی خاصی در آن رشد می‌کنند. یکی از شاخص‌ترین گونه گیاهی این منطقه، تره کوهی به نام الیما است که بیشتر در فصل بهار و اردیبهشت‌ماه می‌روید. مردم محلی از این گیاه برای پخت انواع آش و کوکو استفاده می‌کنند؛ علاوه‌بر‌این، الیما خواص دارویی نیز دارد. ساکنان این منطقه بر این باورند که یکی از علل نام‌گذاری این جنگل به الیمستان وجود این‌گونه گیاهی است؛ از‌طرفی الیمستان در جوار روستایی به همین نام واقع شده که این موضوع خود دلیل دیگر برای نام‌گذاری این جنگل است.

افزون‌بر الیما، گونه‌های گیاهی دیگری همچون آلوچه جنگلی، ولیک، ازگیل، بلوط و راش، در جنگل به‌چشم می‌خورد که طبیعت و چشم‌اندازی فوق‌العاده ایجاد کرده‌اند. اگر گشت‌وگذار در این جنگل و دالان‌های پیچ‌درپیچ آن برای شما جذاب است، پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت، خرید و استعلام قیمت بلیط قطار را انجام دهید و برای سفری رؤیایی به این منطقه آماده شوید.

جنگل زیبای الیمستان در کجا قرار دارد؟

همان‌طور‌که در قسمت قبل اشاره شد، جنگل ابرهای پنبه‌ای الیمستان در نزدیکی روستایی به همین نام در فاصله ۱۸کیلومتری جاده هراز واقع شده است. برای رفتن به این جنگل، درواقع باید خودتان را به ۲۰کیلومتری قبل از جاده ورودی شهر آمل برسانید. در آن حوالی و پس از مشاهده تابلوی امامزاده لهاش، به جاده فرعی بپیچید تا در مسیر جنگل قرار بگیرید. چنان‌چه که با این منطقه هیچ‌گونه آشنایی ندارید، بهتر است از خدمات تورهای محلی استفاده کنید و به‌تنهایی به دل جنگل نزنید. در بازدیدهای دسته‌جمعی، همواره همراه گروه حرکت کنید و از مسیر جاده خاکی جنگل منحرف نشوید. ‌جهت کمپ و اقامت نیز بهتر است در محل‌های مشخص‌شده اسکان یابید.

جاذبه‌های تماشایی جنگل الیمستان

اگر طبیعت‌گردی در جنگل سرسبز و هیرکانی الیمستان برای شما جذاب است، باید بدانید که پیاده‌روی در مسیر جنگل و تماشای دشت‌های آن تنها جاذبه این منطقه نیست. در دل جنگل، مکان‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قله امامزاده قاسم

چنان‌چه کوهنوردی در فضای جنگلی الیمستان و تنفس در هوای بسیار مطبوع و پاکیزه آن برای‌تان جذاب است، پیشنهاد می‌شود که مسیر ۵کیلومتری قله امامزاده قاسم را طی کنید و از زیبایی‌های طبیعی محیط لذت ببرید. توجه داشته باشید که کوهنوردی به تجربه و تجهیزات خاص خود نیاز دارد.

نقش پای رستم

یکی از زیباترین و البته رازآلودترین قسمت‌های جنگل الیما، وجود دو گودال بزرگ و عمیق ده‌متری در دشت‌های آن است که داستان‌های جالبی برای آن وجود دارد. برخی از مردم محلی بر این باورند که این گودال‌ها در اثر برخورد شهاب‌سنگ ایجاد شده‌اند و برخی دیگر می‌گویند که این گودال‌ها در‌واقع جای پای رستم است. در داستانی از شاهنامه نقل شده است که رستم زمانی که به دل جنگل رسید برای رفع تشنگی خود در کنار رودخانه‌ای زانو زد و مقداری از آب آن نوشید. مردم قدیمی این گودال‌ها را جای زانوهای رستم می‌دانند.

روستای لهاش

یکی دیگر از جاذبه‌های تماشایی منطقه الیمستان که اقامت و رزرو هتل آمل در این منطقه را الزامی می‌کند، وجود روستایی بسیار زیبا با جاذبه‌های طبیعی و آبشارهای متعدد به نام لهاش است که خاطره گشت‌وگذار در آن هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد. در این روستا که در ابتدای ورودی جنگل واقع شده است، انواع غذا و محصولات محلی به‌فروش می‌رسد که طعم بسیار خوشمزه و جدیدی دارند.

هتل‌ های نزدیک به جنگل الیمستان

اگر قصد خرید و استعلام قیمت بلیط قطار برای سفر به شهر زیبای آمل و بازدید از جنگل الیمستان را دارید، بهتر است قبل از سفر یکی از بهترین هتل‌ های این منطقه را برای خود رزرو کنید. از‌جمله محبوب‌ترین مهمان‌سراهای آمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

هتل سه‌ستاره المپیک شمال

در کیلومتر 5 جاده هراز، دوراهی امامزاده عبدالله، پردیس دانشگاهی شمال، هتلی بسیار زیبا با چشم‌انداز جنگل وجود دارد که آن را با نام المپیک شمال می‌شناسند. فاصله زمانی این هتل با جنگل الیمستان حدود یک ساعت است.

هتل سه‌ستاره نیلوفر

هتل آمل نیلوفر یکی دیگر از واحدهای اقامتی در شهر آمل است که در فاصله چند‌کیلومتری از جنگل الیمستان واقع شده است. در اطراف این مهمان‌سرا، شالیزارهای سرسبزی وجود دارد که چشم‌انداز بسیار زیبایی برای مسافران ایجاد کرده‌اند.

هتل سه‌ستاره شهر

در نزدیکی پل معلق آمل، هتل دیگری به ‌نام شهر بنا شده است که به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، دسترسی خوبی به جاذبه‌های گردشگری شهر همچون پارک جنگلی الیمستان دارد.

راهنمای خرید بلیط قطار و رزرو بهترین هتل آمل

جنگل الیمستان که آن را با نام طلای سبز ایران می‌شناسند، تنها یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان آمل است. در این شهر، مکان‌های تفریحی دیگری همچون قله دماوند، پارک ملی لار، پارک جنگلی میرزا کوچک‌خان، پارک جنگلی هلومسر، چشمه آب‌معدنی لاریجان، آبشار شاهاندشت و … وجود دارد که خرید بلیط سفر به این شهر را الزامی می‌کند. فلای تودی یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های فروش بلیط قطار، هواپیما و رزرو هتل در سطح کشور است که خدمات خود را با قیمت‌های بسیار مناسبی به کاربران ارائه می‌کند. چنان‌چه در هر یک از مراحل خرید بلیط یا رزرو هتل در آمل با سؤال یا مشکلی مواجه شدید، با کارشناسان پشتیبانی سایت تماس بگیرید و خریدی آسان و لذت‌بخش را تجربه کنید.