جنوبی ها مردمانی بسیار خونگرم و مهربان هستند. اگر به بندرعباس سفر کرده باشید به راحتی میتوانید میهمان نوازی و خونگرمی این مردم را احساس کنید. یکی از جاذبه های گردشگری جنوب ایران جزیره هرمز بوده که هزینه رفت و آمد آن از بندرعباس حدود هفت هزار تومان بیشتر نمیشود. این جزیره کوچک بهترین جاذبه های گردشگری جنوب ایران را داشته و توریست ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند. خوبختانه کوچک بودن این جزیره باعث شده تا شما بتوانید برنامه ریزی خوبی برای گشت و گذار داشته و از تمام جاذبه های آن دیدن کنید. ما این جاذبه ها را در ادامه به شما معرفی میکنیم با ما همراه باشید.

دریاچه ها و الهه نمک

یکی از مهم ترین و بهترین جاذبه های این جزیره کوچک اما شگفت انگیز، دریاچه های نمک بوده که آن را با نام الهه نمک میشناسند. اگر مسیر رودخانه این دریاچه نمک را دنبال کنید به چشمه های و غارهای نمکین خواهید رسید. این غارها بسیار سفید بوده و قندیل نمکش از سقف غار آویزان هستند. اما کمی که جلوتر میروید، قندیل ها و نمک های سبز، قرمز و آبی را خواهید دید که به آن الهه نمک میگویند.

مسجد جامع دلگشا

این مسجد در بندرعباس بوده و دوازده ستون و شبستان در قسمت های مرکزی و ایوان های دارد. هر ایوان این مسجد 3 جبهه داشته. مسجد دلگشا یکبار سال 1384 بازسازی شده و جزوی از آثار ملی به ثبت رسیده برای کشورمان محسوب میشود. اگر به قسمت های قدیمی مسجد رجوع کنید، ستون ها و سرستون های گچبری بسیاری خواهید دید که به مساجد گله داری و دژگان شبیه میباشند. اما قسمت هایی که بازسازی شده اند نمای تاریخی و هنری خود را از دست داده اند. هرکدام از ستون های این مسجد بعد از بازسازی ها سنگ نما شده اند. مسجد دلگشا یکی از جاذبه های تاریخی جنوب ایران است.

محله تاریخی سورو

این منطقه تاریخی نیز در قسمت غربی شهر زیبا و گرم بندرعباس، هرمزگان میباشد. بعد از تحقیق مطالعات روی این منطقه بسیاری از سکه های زمان ساسانی، صفویه و قاجار از دل خاک این محله بیرون آورده شدند که امروزه هرکدام از آنها در موزه های این شهر نگهداری و حفظ شده اند. بیشترین تعداد سکه های بدست آمده از این محله تاریخی و توریستی، 65 سکه طلا ضرب ملوک هرمز و جرون در قریه گودو بوده که سال 1925 پیدا شده اند.

قلعه فین

فین نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جنوب ایران بوده که توریست ها و گردشگران تور بندرعباس را به سمت خود جذب میکند. قلعه فین نیز از به عنوان آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده. متاسفانه قسمتی از قلعه براثر زلزله از تخریب شده. با مطالعاتی که روی فین انجام شد، باستان شناسان دریافتند که این قلعه، یک قلعه نظامی بوده است. همچنین به خاطر سفال های پیدا شده در این قلعه نشان دهنده آن است که فین برای قرون وسطی اسلام میباشد. فین روی یک تپه در قسمت شمال غربی بندرعباس قرار دارد.