امروزه در بیشتر خانه‌ها از کولرهای گازی استفاده می‌شود. این کولرها به تدریج جای کولرهای آبی را خواهند گرفت. اغلب افراد با سرویس کولرهای آبی و رفع ایرادهای ساده در این دستگاه آشنایی دارند. اما کولرهای گازی کمی پیچیده‌تر بوده و رفع ایراد در آن‌ها نیاز به تخصص و مهارت بیشتری خواهد داشت. به همین علت خدمات پس از فروش برای تعمیر کولرگازی اهمیت زیادی دارد. شما هم در شهر اهواز می‌توانید برای بررسی ایراد کولر خود با مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز در تماس باشید.

 اغلب در مناطقی که رطوبت و شرجی هوا زیاد است استفاده از کولرهای گازی بیشتر دیده می‌شود. این دستگاه برای کارکرد مؤثر و درست نیاز به سرویس‌های منظم و دوره‌ای دارد. در طول این سرویس‌ها تمامی قطعات داخلی دستگاه بررسی شده و از شارژ مناسب گاز آن اطمینان یافته می‌شود. هر زمان نوبت انجام سرویس‌های دوره‌ای کولر گازی شما بود می‌توانید از کارشناسان تعمیر کولر گازی در اهواز کمک بخواهید.

بررسی علت خنک نکردن کولر در نمایندگی‌های تعمیر کولر گازی در اهواز

اگر به تازگی کولر گازی خود را خریداری کرده‌اید باید بررسی کنید آیا ظرفیت انتخابی شما با محیطی که در آن از کولر استفاده می‌کنید تناسب دارد یا نه. کولرهای گازی در توان‌های مختلف و برای فضاهای خاصی طراحی و ساخته می‌شوند.  کم بودن ظرفیت کولر در مقایسه با محیط مورد نظر شما می‌تواند مانع از تولید سرمای کافی در فضا شود.

علت دیگر خنک نبودن باد کولر گازی کثیف شدن فیلتر اواپراتور آن می‌باشد. ممکن است به دنبال گرفتگی در کویل‌های کندانسور باد کولر به اندازه کافی خنک نباشد. در ادامه نیاز به بررسی بخش‌های دیگری مانند خازن‌ها خواهد بود. همچنین قرار گرفتن کندانسور در جای نامناسب یا کم شدن شارژ گاز در کولر باعث بروز چنین مشکلی می‌شود. اگر برای هر حل این مسئله نیاز به کمک داشتید با  نمایندگی‌های تعمیر  کولر گازی در اهواز تماس بگیرید.

علت چکه کردن آب از کولر گازی

 گاهی قطرات ریز آبی را در زیر کولر گازی خود یا اطراف دستگاه مشاهده می‌کنید.  نشتی آب در کولر گازی دلایل مختلفی دارد که باید هر یک را جداگانه بررسی و عیب‌یابی نمایید. اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید میزان گاز در کولر شماست. کم شدن شارژ گاز مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت که چک کردن آب یکی از آن‌ها خواهد بود. برای شارژ مجدد گاز در کولر خود حتماً از کارشناسان در نمایندگی‌های تعمیر کولر گازی در اهواز کمک بخواهید.

مورد دیگری که نیاز به بررسی خواهد داشت وضعیت اواپراتور در کولر گازی شماست. برفک زدن اواپراتور باعث می‌شود در زمان خاموشی دستگاه و گرم شدن آن، برفک‌ها آب شده و شما شاهد نشتی آب از دستگاه باشید. همچنین بد نیست وضعیت شلنگ دریم را نیز بررسی کنید. سوراخ شدن این شلنگ یا گرفتگی در آن می‌تواند عامل نشتی آب در کولر گازی شما باشد. اگر نتوانستید علت مشکل را پیدا کنید برای بررسی سایر موارد کافی است با همکاران ما در مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز تماس بگیرید.

کولرگازی

بررسی علت شنیده شدن صداهای غیرعادی در کولر گازی

اگر در زمان کار کولر گازی متوجه صداهای غیرطبیعی از آن می‌شوید ابتدا نگاهی به وضعیت اواپراتور انداخته و آن را خوب تمیز نمایید. نظافت فیلترهای این بخش را فراموش نکنید. کم شدن گاز دستگاه می‌تواند در بروز این مشکل نیز اثر داشته باشد. از نبود نشتی در کولر گازی خود مطمئن شده و اگر مدت زیادی از شارژ گاز آن گذشته است برای شارژ مجدد با متخصصین این کار در مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز تماس بگیرید.

گاهی صداهای غیرعادی در کولر شما به خاطر شل شدن برخی از قطعات داخلی دستگاه هستند. اگر می‌توانید پنل را جدا کرده و از قرار گرفتن تمامی قطعات در جای خود و سفت بودن آن‌ها مطمئن شوید. در ادامه بد نیست وضعیت کارکرد فن را نیز بررسی نموده و از سالم بودن پروانه‌های آن اطمینان یابید. بلوور و بلبرینگ از دیگر قطعاتی هستند که در این مشکل نیاز به بررسی آن‌ها خواهد بود. اگر خودتان نتوانستید علت اصلی مشکل را پیدا کنید بهتر است از متخصصین در نمایندگی‌های تعمیر کولر گازی در اهواز کمک بخواهید.

 

بررسی علت روشن نشدن کمپرسور به کمک مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز

اگر کمپرسور کولر گازی شما وارد مدار نشده و روشن نمی‌شود  اولین موردی که باید بررسی کنید قطع بودن جریان برق دستگاه می‌باشد. لازم است تمامی کابل‌های برق و دوشاخه یا پریز مورد استفاده برای کولر گازی مورد بررسی قرار گیرند. اگر خودتان  برای انجام کارهای برقی تخصصی ندارید بهتر است  این کار را به یک برق‌کار مورداطمینان بسپارید. می‌توانید از نیروهای ما در مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز کمک بخواهید.

به هم خوردن تنظیمات ترموستات مورد دیگری است که باید در نظر داشته باشید. در ادامه اگر مشکل شما حل نشد نیاز به بررسی رله اورلود وجود دارد. همچنین باید از سالم بودن سیم‌پیچ‌های کندانسور مطمئن شوید. گاهی این سیم‌پیچ‌ها می‌سوزند و نیاز به تعویض آن‌ها خواهد بود. از باز بودن شیر برقی در کولر خود مطمئن شده و در نهایت وضعیت فن را مورد بررسی قرار دهید. اگر با وجود بررسی تمام این قطعات باز هم نتوانستید علت مشکل را پیدا کند بهتر است ادامه کار را به کارشناسان تعمیر کولر گازی در اهواز ارجاع دهید.

 

بررسی علت باز نشدن دریچه کولر گازی

یکی از مواردی که مانع از باز شدن دریچه کولر شما می‌شود بسته بودن دمپر است. این مورد را بررسی کرده و در صورت نیاز برطرف نمایید. گاهی کولر در حال انجام عملیات یخ‌زدایی بوده و به همین علت دریچه‌های آن باز نمی‌شوند. مورد دیگری که با این مشکل مرتبط است قرار گرفتن تنظیمات دستگاه در حالت گرمایش می‌باشد. می‌توانید برای تغییر تنظیمات از دفترچه راهنما کمک گرفته یا با کارشناسان تعمیر کولر گازی در اهواز در تماس باشید.

دلیل آمپر کشیدن کمپرسور در کولر گازی

 اگر متوجه آمپر کشیدن دستگاه خود شده‌اید در ابتدا شارژ گاز آن را بررسی کنید. گاهی کمبود گاز در کولر باعث بروز چنین مشکلاتی خواهد شد. البته به جز شارژ گاز موارد دیگری نیز می‌توانند در این مشکل اثرگذار باشند. برای مثال خراب شدن سیم‌پیچ یا ایراد در خازن‌ها باعث بروز چنین وضعیتی خواهد شد. لازم است از تمیز بودن کندانسور نیز مطمئن شده و اگر شیر برقی دستگاه خراب است آن را عوض کنید. درصورتی‌که نیاز به راهنمایی‌های بیشتری داشتید با مراکز تعمیر کولر گازی در اهواز تماس داشته باشید.