تا چشم به هم بزنید عید نوروز شده و وقت آن است که با یک مسافرت دلچسب، خستگی‌های سال را از تن به در کرده و اندکی از دغدغه‌های زندگی دور شوید. کشور زیبای ما ایران سراسر جاذبه‌های دیدنی جذاب و متنوع است؛ از این رو شهر‌های زیادی هستند که می‌توانید در تعطیلات نوروز به آن‌ها سفر کنید. البته قبل از آن باید ببینید که طبیعت‌گردی و تاریخ‌گردی را دوست دارید یا برای گردش و تفریح سفر می‌کنید!

بهترین مقاصد نوروز برای تاریخ گردی

شهر‌هایی که از لحاظ تاریخی جذابیت دارند، بهترین مقاصد نوروز برای سفر هستند. یکی از این مقاصد، شهر زیبای یزد است که بافت سنتی و قدیمی دارد و تجربه متفاوتی از سفر را برایتان رقم می‌زند. چشم شما به اندازه کافی مراکز خرید لوکس و اتوبان دیده، پس چه بهتر که با سفر به یزد اندکی ذهن شما استراحت کند. بنا‌های تاریخی زیادی در این شهر‌ منتظر بازدید شما هستند. 

دومین مقصد جذاب برای علاقمندان به تاریخ، شهر زیبای کاشان است که با داشتن معماری فوق‌العاده و آثار تاریخی بی‌نظیر گردشگران زیادی دارد. هزینه رزرو هتل در کاشان بسیار مناسب است و مسافران می‌توانند هتل‌های سنتی یا کلاسیک را برای اقامت انتخاب کنند.

یکی دیگر از جذاب‌ترین مقاصد تاریخی ایران، شهر زیبای اصفهان است که فرودگاه، راه آهن و ترمینال مسافربری دارد. البته تهیه بلیط هواپیما و تجربه سفر هوایی، راحت‌ترین راه برای رسیدن به این مقصد است. اصفهان، نصف جهان، یکی از زیباترین شهر‌های جهان است که بنا‌های تاریخی باشکوه زیادی دارد. 

شیراز هم یکی از بهترین مقاصد سفر برای تاریخ گردی است که به عنوان شهر ادب و فرهنگ شناخته می‌شود. شهر بهارنارنج‌ها در زمان بهار با شکوفه‌های رنگارنگ تزئین شده و زیبایی خاص و منحصر‌به‌فردی دارد. مسافران عزیز می‌توانند برای لذت بردن از حال و هوای شیراز در بهار، با تهیه بلیط قطار یا اتوبوس سفر راحت و ارزانی داشته باشند.

بهترین مقاصد نوروزی برای طبیعت گردی

ایران؛ بهشت گمشده گردشگری، یکی از بهترین مقاصد سفر در تعطیلات نوروز است. در  فصل بهار تمام شهر‌های کشور آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارند و با داشتن طبیعت بکر و سرسبز، گزینه خوبی برای گردشگری هستند. کم‌تر سرزمینی پیدا می‌شود که همزمان چهار فصل و چند اقلیم متفاوت داشته باشد. مناطق شمالی و استان‌های گیلان و مازندران و لرستان از زیباترین شهر‌های ایران در فصل بهار هستند که با داشتن مناظر جذاب و دیدنی گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

یکی از شهر‌های مرتفع استان گیلان، ماسال است که در دل جنگل و کوه‌های تالش قرار دارد. این شهر با داشتن‌ ییلاق‌های زیبا و رودخانه‌ها، آبشار‌ها، چشمه‌ها و غار‌ها بهترین مقصد برای سفر‌های نوروزی است. 

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری ایران، استان مازندران است که از نظر زیبایی از گیلان کم نمی‌آورد. چشمه‌های پلکانی باداب سورت در محدوده شهرستان ساری یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی در ایران است که گردشگران زیادی دارد. با رزرو تور‌های مسافرتی و تهیه بلیط اتوبوس می‌توانید به‌صورت گروهی به این منطقه زیبا و دیدنی بروید. 

در آخر ما دریاچه گهر شهرستان دورود در استان لرستان را برای طبیعت‌گردی پیشنهاد می‌دهیم که در میان رشته‌های اشترانکوه واقع شده است و زیبایی شگفت‌انگیزی دارد. این منطقه بکر و سرسبز از یک سمت به دشت‌های وسیع لاله و شقایق و از سمت دیگر به دره نی‌گاه منتهی می‌شود. از این رو یکی از زیباترین مناظر خیره‌کننده طبیعت را به خود اختصاص داده است.

برای تفریح نوروز کجا برویم؟

یکی از تصمیمات مهمی که باعث می‌شود از تعطیلات نوروز لذت ببرید، انتخاب میان بهترین مقاصد سفر در بهار است. اینکه بخواهید برای تفریح نوروزی کجا بروید، به آب‌وهوای مقصد، بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. تعطیلات نوروز زمان طلایی سفر به شهر‌ها و مناطق مختلف ایران است، زیرا آب‌وهوای بهار مطبوع و دلپذیر بوده و بهترین فرصت را برای تجربه یک مسافرت چند روزه فراهم می‌کند. 

خوشبختانه در فصل بهار شهر‌های شمالی و مناطق جنوب کشور آب‌وهوای بسیار خوبی دارند و مقصد مناسبی برای سفرهای تفریحی هستند؛ جزایر کیش و قشم و شهرهای ساحلی شمالی تفریحات متنوعی برای گردشگران دارند.

به طور کلی مسافران باید ببینند که رفتن به مناطق ساحلی و دریایی را دوست دارند یا دلشان می‌خواهد به تاریخ‌گردی در شهر‌های قدیمی مشغول شوند. شاید هم بخواهند با سفر به مناطق بکر و سرسبز از گردش در مناظر زیبای طبیعت لذت ببرند.

مسافران می‌توانند با تهیه بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس به شهر‌ها و مناطق زیبای ایران بروند. البته برای بازدید از بعضی جا‌های دیدنی بهتر است در تور‌های مسافرتی شرکت کنند تا با تجربه سفر‌های جمعی و گروهی خاطرات خوش و به یادماندنی بسازند.

نکات مهم برای خرید بلیط و رزرو هتل نوروزی

با توجه به اینکه تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای مسافرت هستند، بلیط قطار و هواپیما یا اتوبوس باید زودتر تهیه شود. از طرفی به دلیل تکمیل ظرفیت هتل‌های مقصد، رزرو به موقع محل اقامت هم خیلی مهم است. پس پیشنهاد می‌دهیم که مسافر خرید بلیط و رزرو اقامتگاه را به آخرین روز‌های زمستان موکول نکند.

بنابراین بهتر است برنامه‌ریزی‌های سفر را از چندین هفته یا حتی چند ماه قبل انجام دهید و از طریق جستجو در اینترنت و با مراجعه به سایت‌های مختلف، قیمت بلیط و رزرو اتاق در مجموعه‌های اقامتی مختلف را بررسی کنید. برای مثال شما می‌توانید قیمت رزرو هتل در شیراز را در سایت‌های معتبر جستجو کرده یا رزرو هتل ارزان در اصفهان را به صورت آنلاین انجام دهید.

اکنون که با بهترین مقاصد سفر در نوروز آشنا شدید، با رزرو اینترنتی هتل و خرید آنلاین بلیط، شیوه سفر و محل اقامت خود را مشخص کنید. بدین ترتیب بدون هیچ دغدغه و نگرانی برنامه‌ریزی‌های سفر به مقصد دلخواهتان را انجام داده و چمدان خود را ببندید. سپس در روز و ساعت معین به سمت مقصد راهی شده و با تجربه یک مسافرت چند روزه خستگی‌های یک سال را از تن جدا کنید.