ترسناکترین جاذبه ها را در چین ببینید : کشور بزرگ و پیشرفته چین، مملو از جاذبه های گردشگری خاصی است. این کشور با داشتن بیشترین جمعیت در دنیا، در صنعت توریستی و گردشگری موفق بوده و توانسته هر سال تعداد توریست ها و گردشگران خود را افزایش دهد. اما اینبار چیزی که توریست ها و گردشگران تور چین را جذب کرده، جاذبه های تاریخی، فرهنگی یا تفریحی نیست، بلکه جاذبه های ترسناکی و هیجان انگیزی است که نظیر آنها را کمتر دیده اید. این جاذبه ها اکثرا در فضای باز قرار داشته و مورد استقبال بسیاری از توریست ها قرار گرفته اند. شما چطور؟ فکر می کنید شجاعت این را دارید که از این جاذبه های ترسناک و هیجان انگیز دیدن کرده و آن ها را تجربه کنید؟ در ادامه با لست تورز همراه باشید تا با این جاذبه های ترسناک ژاپن آشنا شوید. 


کوه تیانمین در هونان

کوه تیانمین بین مردم و توریست های این کشور بسیار معروف است. این کوه در استان هونان، یعنی قسمت جنوبی چین قرار داشته و منظره ای فوق العاده زیبا و دیدنی دارد. چیزی که باعث شده تا کوه تیانمین جاذبه ای ترسناک داشته باشد، راهروی شیشه ای بوده که صخره ها را به کوه وصل می کند. این راهروی شیشه ای ترسناک سال 2016 افتتاح شده و 1500 متر طول دارد. ضخامت شیشه های آن نیز 6.35 میلیمتر است. ارتفاع این راهروی شیشه ای 1400 متر است! هنگامی روی آن راه می روید، احساس می کنید مابین زمین و آسمان در حال خرکت هستید. اما تنها راهروی شیشه ای قسمت ترسناک این کوه نیست! اگر توانستید راهروی شیشه ای را تجربه کنید، میتوانید تجربه سواری روی بلندترین تله کابین جهان را با مسیر هفت کیلومتری را هم بدست آورید! مسیر این تله کابین سی دقیقه طول کشیده و از روی آن میتوان تمام طبیعت بکر و سرسبز زیبای کوه تیانمین را دید. 

کوه تیانمین در هونان

طولانی ترین پل شیشه ای دنیا در هونگیاگو هبی

از جدیدترین جاذبه های چین میتوان به طولانی ترین پل شیشه ای اشاره کرد. اشتباه نکنید، این پل همان راهروی شیشه ای کوه تیانمین نیست! بلکه چیزی ترسناکتر و هیجانی تر از آن است. پل جدید در سال 2017 در هونگیاگو هبی افتتاح شده و توانست لقب طولانی ترین پل شیشه ای دنیا را ازان خود کند. این پل شیشه ای طویل دو کوه منطقه هونگیاگو را به هم متصل می کند. اگر واقعا از ارتفاع میترسید، بهتر است پا روی این پل نگذارید! این پل آنقدر شفاف بوده که پا گذاشتن روی آن واقعا دل و جرات می خواهد. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری چین حتی تا وسط راه رفته اما از ادامه آن منصرف شده اند، شما چطور ؟ فکر میکنید بتوانید تمام مسیر این پل را طی کنید؟

طولانی ترین پل شیشه ای دنیا در هونگیاگو هبی

بزرگترین سکوی تماشای شیشه ای دنیا در شیلینگژیا پکن

بعد از این پل های شیشه ای و ترسناک، به سکوی تماشای شیشه ای در خانه دیوار بزرگ چین میرسیم. این سکو بزرگ ترین سکوی تماشای شیشه ای دنیا بوده و بالاترین سطح از دره شیلین قرار دارد. دره شیلین در منطقه پینگو قرار داشته تا مرکز شهر پکن چین صد کیلومتر فاصله دارد. از سمت پایین دره به بالا، پیاده یک ساعت و نیم راه بوده که اگر نمیتوانید این مسیر را پیاده بروید، میتوانید از تله کابین استفاده کنید. اگر هم مایل به کوهنوردی هستید، مسیر این دره بسیار مناسب و همینطور در مسیر میتوانی مناظر زیبا و فوق العاده ای ببینید. این سکوی شیشه ای به شکل یک راهروی دایره ای شکل که از دل کوه بیرون زده شده ساخته شده است. این سکوه قادر به تحمل وزن 150 تن تا دو هزار نفر به صورت همزمان است. 

بزرگترین سکوی تماشای شیشه ای دنیا در شیلینگژیا پکن

پیاده راه ترسناک کوه هواشان شانژی

چین تفریحی ترسناک نیز برای توریست ها و گردشگران کوهنورد تور ارزان چین دارد. کوهنوردان در این کوهنوردی باید پیاده راهی که به دیواره های کوه هواشان متصل را طی کنند. این مسیر یکی از خطرناک ترین میسرهای دنیاست. اگر به دنیال هیجان و ماجراجویی هستید، این پیاده راه های باریک و خطرناک را از دست ندهید. 

پیاده راه ترسناک کوه هواشان شانژی

پل چوبی دره تایگر یونان چین

این پل جوبی که به روی دره تایگر در قسمت جنوب غربی چین ساخته شده است، یک پل چوبی عادی نبوده و برعکس ظاهرش، ترسناک و حتی خطرناک است. این پل برای کسانی که میخواهند از صخره های بالا بروند ساخته شده و به دیواره کوه چسبیده شده. این پل چوبی پله های باریک چوبی و قدیمی داشته که در اثر بارش باران بسیار لغزنده می شوند. در مسیر این پل کفش های مناسب پوشیده و سعی کنید به زیر پایتان هرگز نگاه نکنید. 

پل چوبی دره تایگر یونان چین

پل شیشه ای ترک خورده در شرق تایهانگ هبی

با وجود پل های شیشه ای در این کشور به نظر میرسد که چین علاقه بسیاری به پل های ترسناک و هیجان انگیز دارد. اما اینبار این پل با دیگر پل های شیشه ای فرق می کند. این پل شیشه ای ترک خورده بوده اما تمام امتحانات و تست ها را برای بررسی امنیت، پشت سر گذاشته است. حتی برای امتحان امنیت آن با ماشین نیز از روی آن گذر کذده و با سرسخت ترین چیزها روی آن ضربه زده اند، اما کوچک ترین ترکی هم روی آن نیافتاد. یکسال بعد درحالی که مردم در حال عبور از روی این پل بودند، با دیدن ترک بزرگی زیر پایشان تا مرز بیهوش شدن رفتند اما چندی بعد، سازندگان آن از مردم عذرخواهی کردند و گفتند که این ترک ها تنها جلوه های ویژه هستند تا این پل را مهیج تر کند.

پل شیشه ای ترک خورده در شرق تایهانگ هبی