بوستان مینیاتوری مشهد : در بوستان مینیاتوری مشهد، ایران کوچک شده را خواهید دید. برترین و معروف ترین آثار باستانی کشورمان به صورت کوچک شده همگی در این بوستان مینیاتوری در قسمت شرقی کشور قرار دارد. این پارک هشت هکتار مساحت داشته و برای ساخت آن 28 میلیارد تومان هزینه شده است. بوستان مینیاتورد مشهد داریا 58 نماد فرهنگی، مذهبی و جاذبه های گردشگری کشورمان بوده که مینیاتور شده و برای توریست ها و گردشگران تور مشهد به نمایش گذاشته شده اند. بوستان مینیاتوری مشهد پل خواجو، ایستگاه راه آهن مشهد، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، روستای کندوان، فرودگاه مشهد، تخت جمشید، آرامگاه عطار، باغ شاهزاده ماهان، سد کارون و روستای کندوان و آرامگاه فردوسی را مینیاتور کرده است.

بوستان مینیاتوری مشهد

دیگر امکانات رفاهی بوستان مینیاتوری مشهد

این پارک بزرگ 2029 متر دریاچه و رودخانه ای به طول 216 متر دارد. این دریاچه بسیار زیبا و دیدنی است. بوستان مینیاتوری مشهد برای تمام سنین تفریحات به خصوص داشته به عنوان مثال دارای زمین بازی کودکان با طراحی بازی های بومی و محلی، فضای سبز، تراس تماشا، مسیر تردد قطار، سکوه های ویژه برای برگزاری نمایش ها و مراسمات به ارتفاع چهارده متر، پیست مسابقه مشاین های کنترلی به شکل نقشه ایران، زمین بازی برای بازی های محلی و اصیل ایرانی به وسعت 408 مترمربع، 96 متر رمپ و ... می باشد. همینطور پارکینگی با وسعت 4928 مترمربع و دوازده سرویس بهداشتی دارد.

دیگر امکانات رفاهی بوستان مینیاتوری مشهد

خدمات بوستان مینیاتوری مشهد

در این بوستان خدمات بسیار خوبی کثل کتابخانه، مانیتورینگ، چایخانه، فروشگاه محصولات فرهنگی، نیمکت، مجموعه ورودی شامل نگهبان، نرده، تابلوهای هدایتگر، پارکینگ، چراغ های متصل به برق شهری، آبخوری، کتیبه های بوستان مینیاتور ساختمان گالری با مساحت 76 مترمربع برای ایجاد کردن نمایشگاه دائمی میراث فرهنگی و ... ارائه شده است.

خدمات بوستان مینیاتوری مشهد

دسترسی های نزدیک به بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد در بزرگراه میثا، بلوار الهیه، بلوار سجادیه قرار داشته و از هشت صبح تا هشت شب باز می باشد. از دیگر جاذبه های نزدیک به این پارک برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مشهد میتوان به سرزمین موج های آبی، پارک وکیل آباد و پارک کوه سنگی اشاره کرد.