اعتماد به سایت‌ها مساله بسیار مهمی است، چون علاوه‌بر پرداخت هزینه، زمان خود را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

به عنوان مثال، اگر ما با یکی از  شرکت های سئو همکاری کنیم و بعد از مدتی متوجه شویم که کیفیت آنها بالا نیست علاوه بر هزینه، زمان را نیز از دست داده‌ایم.

در ادامه قصد دارم موارد مهم را به شما ارائه کنم تا اطمینان بیشتری برای استفاده از سایت‌های مختلف داشته باشید و همچنین یک برند که در این زمینه فعالیت دارد را نیز به شما معرفی می‌کنم.

سابقه/اعتبار سایت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید تا بتوانید کمی اعتماد به سایت مورد نظرتان داشته باشید این است که سابقه یا اعتبار آن را بدانید.

 

برای انجام این کار می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

بررسی نام دامنه: نام دامنه و نوع آن می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار و میزان مطالبه‌ی اختصاصی وب‌سایت باشد. دامنه‌های با پسوند‌های مشهور و معتبر (com-org-)معمولاً قابل اعتماد‌تر هستند.

بررسی سابقه دامنه: ابزارهایی مانند “WHOIS Lookup” می‌توانند اطلاعات درباره تاریخ ثبت دامنه، مالکیت و تغییرات در آن را ارائه دهند. دامنه‌های با سابقه‌ای طولانی‌تر معمولاً بهترند. از طریق ابزارهای ایرانی نیز می‌توانید سابقه دامنه را بررسی کنید. تنها کافیست جستجویی در گوگل انجام بدهید.

بررسی محتوا: بررسی محتوا و مطالب منتشر شده در وب‌سایت می‌تواند نشان دهنده میزان تخصص و معتبر بودن سایت باشد.

گواهی SSL: وجود گواهی SSL بر روی وب‌سایت نشان می‌دهد که ارتباط با سرور وب‌سایت امن و رمزنگاری شده است. این نماد نشان دهنده مراقبت از اطلاعات حساس کاربران است. به طور کلی بهترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران از این گواهی بهره‌مند هستند که اجازه نمی‌دهد اطلاعات حساس مانند کارت بانکی، نام، شماره تماس و … توسط هکرها دزدیده شود.

بررسی ارتباطات اجتماعی: بررسی حضور وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به عنوان یک نشانه از اعتبار و فعالیت فیزیکی یا آنلاین سایت کمک کند. وب‌سایت‌های معتبر معمولاً حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی دارند.

بررسی نظرات و تجربیات دیگران: خواندن نظرات و تجربیات دیگران درباره وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌ای از سابقه و اعتبار وب‌سایت به دست آورید.

در این زمینه باید نت چین را به شما معرفی کنم که معرف بهترین سایت‌های ایرانی می‌باشد. ما در نت چین برای هر کسب‌وکار صفحه‌ای ایجاد می‌کنیم تا کاربران بتوانند در صورت نیاز از آنها استفاده کنند، نظراتشان را ثبت کنند و بسیاری موارد دیگر. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از لینک معرفی شده استفاده کنید. در انتهای صفحه توضیحات بیشتری درباره نت چین می‌دهم.

نکته: مراقب باشید که در زمان خرید یا انتقال اطلاعات حساس، وب‌سایت‌هایی که از پروتکل‌های امنیتی مانند HTTPS استفاده می‌کنند و از آدرس‌های معتبر برای تماس اطلاعاتی استفاده می‌کنند را انتخاب کنید.

پشتیبانی/مشاوره حرفه‌ای

پشتیبانی مشتریان یک جنبه مهم در ارزیابی اعتبار وب‌سایت است. برای اطمینان از اینکه یک وب‌سایت قابل اعتماد است، موارد زیر را در مورد پشتیبانی آن بررسی کنید:

روش‌های تماس

بررسی روش‌های ارتباطی که وب‌سایت ارائه می‌دهد مانند تلفن، ایمیل، فرم تماس، چت آنلاین و شبکه‌های اجتماعی. وجود روش‌های مختلف ارتباط با پشتیبانی نشان می‌دهد که وب‌سایت تلاش می‌کند تا با مشتریان خود در تماس باشد.

ارزیابی زمانی که وب‌سایت به سوالات و درخواست‌ها پاسخ می‌دهد. وب‌سایت‌های قابل اعتماد معمولاً تا حد ممکن در سریع‌ترین زمان ممکن به درخواست‌های مشتریان پاسخ می‌دهند.

اعلانات و اطلاع‌رسانی

بررسی اینکه وب‌سایت آیا اعلانات و به‌روزرسانی‌های مربوط به خدمات یا محصولات خود را به مشتریان ارسال می‌کند یا خیر.

سیاست بازگشت کالا/عودت وجه

اگر وب‌سایت کالاها یا خدماتی را ارائه می‌دهد، سیاست بازگشت کالا را بررسی کنید تا بدانید چگونه در صورت نیاز می‌توانید از این خدمت استفاده کنید.

با بررسی این موارد و اطلاعات مرتبط با پشتیبانی وب‌سایت، می‌توانید تصمیم بهتری برای اعتماد به وب‌سایت مورد نظر خود بگیرید.

همچنین در نظر داشته باشید که حتما عودت وجه نیز در صورت نارضایتی به مشتریان ارائه شود. ممکن است که این علائم در سایت باشند اما حتما به این معنی نیست که رعایت می‌شوند.

با تماس گرفتن می‌توانید اطمینان بیشتری نسبت به این موضوعات داشته باشید.

مشاوره رایگان

برای فروشگاه های اینترنتی و سایت های خدماتی ارائه مشاوره رایگان نیز می‌تواند بسیار کاربردی باشد و البته اعتماد کاربران به سایت را نیز افزایش می‌دهد. خصوصا برای سایت‌هایی که خدمات ارائه می‌کنند، چون مشتریان بالقوه باید بدانند که این خدمات کاملا برای آنها مناسب است یا خیر. همچنین می‌تواند موارد رقابتی را نیز به مشتریان اطلاع رسانی کند.

رابط و تجربه کاربری

موضوعی که اهمیت بسیاری دارد و می‌توان با بررسی آن اطمینان بیشتری نسبت به خرید داشت. عموما سایت‌های حرفه‌ای از رابط کاربری زیبا و جذابی استفاده می‌کنند. طراحی آنها منحصر بفرد بوده و امکانات مد نظر خود را به مشتریان بالقوه ارائه می‌کنند.

امروزه با وجود قالب‌هایی مانند سایت دیجی‌کالا، اسنپ، دیوار و … تشخیص سایت‌هایی با رابط و تجربه کاربری مناسب سخت‌تر از همیشه شده است. اگر کمی با سایت کار کنیم متوجه می‌شویم که کدام سایت برای ما مناسب است. موارد زیر می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشند:

  • همخوانی رنگ سایت، لوگو و دکمه‌های اقدام
  • تصاویر اختصاصی و جذاب
  • کوتاه بودن مسیر کاربر برای رسیدن به هدف
  • جستجوی ساده در بین تمامی صفحات
  • دسترسی آسان به صفحات مهم از طریق صفحه اصلی
  • طراحی ساده و کاربردی

با رعایت مواردی که به آنها اشاره کردم این امکان را برای خود ایجاد می‌کنید تا از سایت‌های قابل اطمینان خرید کنید یا خدمات خود را دریافت نمائید.

معرفی بهترین سایت های ایرانی در نت چین

ما در نت چین فضایی ایجاد کرده‌ایم تا کاربران بتوانند با بهترین‌ سایت‌هایی که در زمینه نیازشان فعالیت می‌کنند آشنا شوند. همچنین کسب‌وکارها نیز این امکان را دارند تا روز به روز برای مشتریان بالقوه خود شناخته شده‌تر شوند.

در Netchain این امکان را در نظر گرفته‌ایم تا صفحه‌ای برای هر کسب‌وکار ایجاد شود و اطلاعات کاملی مانند شماره تماس، آدرس سایت، موقعیت مکانی، آدرس شبکه‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر ثبت شوند.

همچنین بخشی برای نظرات کاربران در نظر گرفته شده تا افراد این امکان را داشته باشند تا با بهترین کسب‌وکار در زمینه مورد نیازشان ارتباط برقرار کنند. صاحبین کسب‌وکار این امکان را دارند تا سایت‌شان را به صورت رایگان در دسته بندی یا دسته‌بندی‌های مرتبط ثبت کنند (حداکثر تا ۴ کسب‌وکار).

همچنین بخشی جدیدی با نام “بنر متحرک” در نظر گرفته‌ایم که می‌توانیم داخل مقالات مرتبط به سایت‌های مرتبط بک لینک فالو ارائه کنیم. پیشنهاد می‌کنم برای دریافت اطلاعات کامل وارد سایت Https://netchain.ir شوید و از طریق فرم تماس یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.