هرکدام از ما برای سفر اهداف خاصی دنبال میکنیم. برخی عاشق طبیعتگردی هستند و لذت یک سفر را تنها در تغییر حال و هوا و استفاده از طبیعت میدانند و بعضی دیگر دوست دارند از امکانات و تفریحات مدرن مقصد گردشگری خود بهرهمند شوند.

سفر به جزیره کیش میتواند تمام این موارد را در یک پکیج برای شما فراهم کند. اما مشکلی که اغلب گردشگران کیش را سردرگم میکند، تنوع خدمات و مراکز ارائهدهنده آنهاست. برای مثال اگر بخواهید از  پارک آبی کیش استفاده کنید و اقدام به تهیه بلیط نمایید، ممکن است با چندین رقم متفاوت روبهرو شده و اطلاعات دقیقی کسب نکنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین روش خرید و اطلاع از تفریحات کیش آشنا کنیم تا بدون اتلاف وقت و هزینه بتوانید بهترین تفریحات و خدمات را در سفر خود به این جزیره زیبا دریافت کنید.

 

جزیره کیش را بیشتر بشناسیم

جزیره کهن کیش از زمان قدیم با نامهای گوناگونی شناخته میشده: قیس، آراکیا و آراکاتا از جمله نامهایی است که به این جزیره اطلاق کردهاند. اما نام اصلی خود یعنی کیش را از زبان پهلوی گرفته که به معنای قنات است.

جزیره کیش حدود 92 کیلومترمربع مساحت دارد و با دمای هوای متوسط 30 درجه و رطوبت بالا، از جمله مناطق گرمسیری کشور محسوب میشود. در حال حاضر حدود 40 هزار نفر در کیش ساکن هستند و هرساله نیز 12 میلیون گردشگر از آن بازدید میکنند. بهترین زمان سفر به جزیره را از آذر تا اواخر اردیبهشت میدانند. اما تورهای گردشگری کیش در تمام فصول سال فعال هستند.

چقدر با تفریحات کیش آشنایی دارید؟

این جزیره تفریحی طیف وسیعی از تفریحات و خدمات را به گردشگران ارائه میدهد که هرسال نیز به این امکانات افزوده میشود. با اینحال عمده تفریحات کیش را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:

·         تفریحات آبی

·         تفریحات غیر آبی

·         جاهای دیدنی کیش

شاید تا حدی با این تفریحات آشنایی داشته باشید اما برای اینکه اطلاعات کاملی در این مقاله کسب کنید شما را با فهرستی از محبوبترین تفریحات و همچنین بهترین مرجع برای خرید آنلاین تفریحات کیش آشنا خواهیم کرد.

معروفترین تفریحات آبی و دریایی جزیره کیش

سرگرمیهای آبی یا دریایی اصلیترین تفریحات کیش هستند. هر ماه خیلی از مردم، خصوصاً از مناطق سردسیر تنها به هدف استفاده از این تفریحات است که به جزیره میآیند. اگر بخواهیم لیستی از سرگرمیهای مرتبط با آب را برای شما بازگو کنیم به این موارد میرسیم:

·         شاتل، رینگو، بنانا و دیگر تیوپهای تندرو که تجربه بینظیری از سرعت و هیجان را منتقل میکنند.

·         فلای بورد که تفریح نسبتاً نوظهوری در ایران محسوب میشود، اولین بار در کیش آغاز به کار کرد.

·         غواصی بهترین انتخاب در تفریحات آبی کیش است.

·         پارک آبی اوشن کیش که اولین و بزرگترین پارک آبی روباز ایران محسوب میشود.

·         چتر پاراسل و لذت پروازی ایمن بر فراز دریا

·         اسکوتر زیر دریایی و اسکوتر سی باب وسیلههای هستند که تنها در کیش امکان استفاده از آنها را دارید.

·         اسکی روی آب در پارک کیبل اسکی که تنها مرکز تخصصی اسکی با کابل پیشرفته در کشور است.

·         کرایه یات خصوصی یکی از امکانات جذاب جزیره کیش است.

·         پدل برد، کایاک، قایق پارویی و دیگر انواع قایقهای بدون موتور را فراموش نکنید.

تفریحات غیر آبی جزیره کیش کداماند؟

دسته دیگر تفریحات غیر آبی هستند که شاید سروکاری با دریا نداشته باشند اما از حیث تنوع و جذابیت دست کمی از آنها ندارند. این تفریحات میتوانند از کودک خردسال تا فرد بزرگسال را سرگرم کنند. برای آشنایی با معروفترین تفریحات غیر آبی کیش میتوانید به فهرست زیر مراجعه کنید:

·         ژوراسیک پارک کیش یا تم پارک سنتر که یکی از چندین پارک ژوراسیک مجهز در سطح کشور است.

·         پارک دلفینهای کیش که نزدیک به 12 سال است مردم را با بازیگوشی دلفینهای زیبا و باغ پرندگان خود سرگرم میکند.

·         پارک برفی پنگوئن یک برفبازی بهیادماندنی را در دمای 32 درجه به شما هدیه میدهد.

·         جنگهای شبانه را در کیش فراموش نکنید؛ دو ساعت خنده و حس خوب همراه تمام اعضای خانواده.

·         بانجی جامپینگ و پرش از ارتفاع روی تشک برای طرفداران آدرنالین است؛ پس باید حسابی شجاع باشید.

·          تلهکابین و تونل باد میکامال از جمله تفریحات نوظهور متعلق به مجموعه تجاری تفریحی و فرهنگی میکامال است.

·          شهربازیهای کیش از جمله شهربازی میکامال، هایلند و فان کلاب کوروش مال هم برای کودکان جذاباند و هم بزرگسالان.

·          از رستورانهای موزیک زنده کیش نگذرید که هم تفریح هستند و هم محلی برای صرف غذاهای خوشمزه.

·          کشتیهای تفریحی شامل کشتیهای بزرگ و کشتی آکواریوم که همیشه از جمله تفریحات پرطرفدار کیش محسوب میشوند.

جاهای دیدنی و تاریخی کیش

چیزی که در سفر به جزیره کیش نباید از دست دهید، بازدید از بافت تاریخی و بومی این جزیره است که حس و حال مردمان خونگرم خطه جنوب را همراه خود دارد. شغل مردمان کیش از دیرباز صیادی ماهی و مروارید و دامپروری بوده و هنوز هم میتوان ردپای این مشاغل آبا و اجدادی را در محلههای بومینشین کیش رصد کرد. برخی مکانها به همت سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی با همان شمایل قبل حفظ شدهاند و میزبان گردشگران این جزیره هستند:

·         محله عربها یا محله سفین کیش

·         کشتی یونانی

·         خانههای تاریخی کیش مانند خانه بومیان و تک بادگیر که اقامتگاه بومگردی نیز محسوب میشوند

·         شهر باستانی حریره

·         شهر زیرزمینی کاریز

·         روستای ننه باغو

پنج دلیل برای خرید تفریحات کیش بهصورت آنلاین

جدای از اماکن تاریخی و طبیعتگردی که بازدید از آنها رایگان است، استفاده از دیگر تفریحات آبی و غیر آبی نیاز به پرداخت هزینه و تهیه بلیط دارد. اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید باید بدانید که دو راه برای تهیه بلیط تفریحات وجود دارد: بهصورت حضوری و یا بهصورت آنلاین. توصیه ما به شما خرید آنلاین تفریحات است. این کار چند مزیت دارد که به بررسی آن میپردازیم:

·         برخورداری از تخفیف ویژه، چه با خرید یک تفریح و چه بهصورت پکیج تفریحات، اصلیترین مزیت رزرو آنلاین است چراکه با خرید حضوری هیچگونه تخفیفی به شما تعلق نخواهد گرفت.

·         اطمینان از عدم تکمیل ظرفیت و صرفهجویی در زمان دیگر مزیت تهیه تفریحات قبل از مراجعه به کلوپها و مراکز تفریحی است.

·         اطلاع از تعطیلی کلوپ به علت مشکلات آبوهوا و دیگر موارد غیرمترقبه در سریعترین زمان و رزرو سانس دیگر یا عودت وجه از خدمات وبسایت فروش تفریحات کیش است.

·         پشتیبانی مداوم و پاسخگویی به نیاز شما در صورت بروز هرگونه مشکل، خدمات دیگری است که تنها در صورت رزرو به شما ارائه میشود و نه در خرید حضوری و لحظهای.

·         اطلاعات کامل، قوانین و الزامات هر تفریح بادقت برای شما شرح داده میشود تا پیش از انتخاب نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشید.

چرا باید وبسایت سفرساز را انتخاب کنیم

وبسایت سفرساز با بیش از 4 سال تجربه مداوم در ارائه خدمات و تفریحات کیش به سبکی نوین، بهترین همراه شما در سفر به جزیره کیش است. کیفیت، قیمت و خدمات پشتیبانی تنها بخشی از مزیتهای سفرساز است.

پکیج تفریحات کیش که سفرساز برای هر فرد بهصورت اختصاصی طراحی میکند، بهترین راه برای برخورداری از حداکثر تخفیف است. کافی است پیش از سفر و یا حتی در اولین روز حضور خود در جزیره، از طریق شماره 09053587413 و یا از طریق وبسایت www.safar-saz.com با ما در ارتباط باشید تا بهترین خدمات را با ارزانترین نرخ دریافت کنید.

سفرساز برای شما خاطره میسازد!