با توجه به نظارت سازمان هواپیمایی کشور بر عملکرد سیستم حمل و نقل هوایی کشور و شرکت‌های هواپیمایی و ادامه این ماجرا تا پایان شهریور ماه هیچ بلیط چارتری به مقصد مشهد از سوی هیچ شرکت هواپیمایی به فروش نمی‌رسد. سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که فروش بلیط هواپیما چارتری در مدت زمان اعلام شده ممنوع بوده و شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت این قانون هستند.

ممنوعیت فروش بلیط چارتری به منظور مدیریت و کنترل بازار فروش بلیط هواپیما در کشور بوده و در حال حاضر این ممنوعیت تا پایان شهریور ماه سال 1402 ادامه خواهد داشت. از آغاز سال 1402 تعداد بیش از 20 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شد و اوضاع جابجایی مسافران کمی سامان گرفت و تردد در مسیرهای مختلف هوایی آغاز شده است.

بلیط هواپیما مشهد فقط سیستمی

با توجه به تصمیمات سازمان هواپیمایی کشور دیگر امکان خرید بلیط هواپیما مشهد از نوع چارتری وجود ندارد و مسافران تنها با خرید بلیط سیستمی می‌توانند به شهر مشهد سفر کنند. قیمت بلیط سیستمی از سوی این سازمان تعیین می‌شود و در طول سال ثابت و بدون تغییر خواهد بود. بلیط سیستمی از سوی ایرلاین‌های فعال در مسیر مشهد ارائه می‌شوند اما در حال حاضر تعداد پروازها محدود بوده و باید کمی زودتر برای خرید بلیط هواپیما اقدام شود.

بلیط هواپیما چارتر به تاریخ پیوست

با توجه به شرایط اقتصادی و تورم سالیانه موجود در کشور دور از انتظار نیست که بلیط‌های چارتری به طور کامل و برای همیشه ممنوع شوند. یکی از معایب بلیط‌های چارتری این است که قیمت بلیط برای مسافران کودک و بزرگسال هیچ تفاوتی ندارد و به یک نرخ ثابت به فروش می‌رسد. علاوه بر این در صورتی که مسافر به هر دلیل نتواند به سفر برود نمی‌تواند بلیط خود را کنسل کند و هیچ وجهی در قبال کنسل شدن بلیط به وی پرداخت نمی‌شود.

بلیط‌های چارتری در ایامی که تقاضا برای سفر زیاد است بسیار گران‌تر از بلیط‌های سیستمی به فروش می‌رسد و همیشه این طور نیست که قیمت بلیط چارتر ارزان‌تر بلیط سیستمی باشد. به همین دلیل در این میان فرصت برای افراد سود جو فراهم بود تا بتوانند پول بیشتری از مسافران دریافت کنند. به همین دلیل تصمیم گرفته شده است تا بلیط‌های چارتری برای مدتی ممنوع شوند.

بلیط هواپیما شیراز همچنان نایاب

تا شهریور ماه هیچ بلیطی برای شیراز موجود نیست و ظرفیت تمامی پروازهای موجود در این مسیر تکمیل شده است. در شهریور ماه نیز تعداد محدودی صندلی خالی یافت می‌شود که اگر دیر اقدام شود آنها نیز به فروش رفته و دیگر امکان خرید بلیط وجود نخواهد داشت. قیمت بلیط هواپیما شیراز در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار تومان است و پیش بینی می‌شود در شهریور ماه با افزایش 600 الی 700 هزار تومانی همراه خواهد باشد.