باغ آسمانی استانبول : میدان اورتاکوی یکی از توریستی ترین و شلوغ ترین میدان های استانبول بوده که جاذبه های توریستی و تجاری بسیاری را به دور خود جمع کرده است. یکی از این جاذبه های توریستی میدان اورتاکوی، باغ آسمان یا یاغ آسمانی است. با ایجاد این باغ زمینی در منطقه شلوغی مثل میدان اورتاکوی موجب کاهش فضای پیاده روی و بیشتر شدن تراکم منطقه می شود. به همین خاطر تیم طراحی تصمیم گرفتن تا یک باغ معلق بسازند تا سطح زمین به صورت قبل مورد استفاده قرار بگیرد. در این باغ عجیب استانبول از یک صفحه بتنی در سایت به عنوان پایه باغ استفاده شده و در روزهای آفتابی گلدان های گل نقش یک سایبان را برای توریست ها و گردشگران تور استانبول ایفا می کنند. 

باغ آسمانی استانبول

باغ آسمانی با گیاهان مختلف و متنوعی تزئین شده و همینطور محیط نشیمن و سایه بسیار مناسبی داشته تا مکان خوبی برای برگزار کردن فستیوال گل استانبول شود. این باغ مثل یک سقفی بوده که به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول این امکان را میدهد تا تنگه زیبای بسفر را تماشا کرده و لذت ببرند. باغ آسمانی دارای سیستم قرقره ای بوده تا این امکان را به بازدیدکنندگان بدهد که گلدان ها را پایین تر آورده و از نزدیک آن ها را تماشا کنید. این باغ مثل یک درخت با شاخه ها مختلف بین آسمان و تنگه قرار گرفته است.

باغ آسمانی استانبول

مکانیسم این سیستم که به شما این امکان را میدهد تا گلدان ها را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید، یک قرقره ساده است. چرا که وزن تمام گلدان ها با هم یکسان بوده و به شکلی تنظیم شده که همیشه در هر حالتی تعادل داشته باشند. 

باغ آسمانی استانبول

تیم معماری پروژه از تاسیسات های عمومی به عنوان یک ابزار استفاده کرده و معماری را در زمینه طراحی به چالش می کشند. هنگامی که بازدیدکننده میتواند شکل این سازه ها و تاسیسات را تعییر بدهد، معمار نمیتواند اینستالیشن را به صورت کامل در یک نقطه کنترل کند. این مسئله در پروژه کوچکی مثل این که قرار است یک محیط عمومی را تغییر دهد و به خاطر چالش برانگیز بودنش، مورد پسند بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول است.