بازار محلی محمود پاشا استانبول : یکی از مکان های دیدنی شهر استانبول که هم جاذبه و هم مرکز تجاری محسوب می شود، بازار محلی محمود پاشا است. این بازار محلی در بافت قدیمی شهر قرار داشته و در کنار خود ساختمان هایی داشته که شاید برای صد سال پیش باشند! با بازدید از این بازار میتوان با فرهنگ، تاریخ و نحوه زندگی مردم آشنا شد. این بازار در زمان های بسیار دور ساخته شده و نزدیک به خود بازار بزرگ استانبول و محله امینونو را داشته که در کنارش مسجد محمود پاشا را دارد. بنابراین توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند با بازدید از این بازار، از بسیاری از دیگر جاذبه های شهر دیدن کنند. بازار محلی محمود پاشا استانبول در قرن پانزدهم توسط صدر اعظم عثمانی، محمد پاشا ساخته شده به همین خاطر نام این بازار و مسجد نزدیکش، محمد پاشاست. 

بازار محلی محمود پاشا استانبول

قسمت های مختلف این بازار محلی

  • حمام سنتی عمومی
  • آرامگاه و قبرستان
  • بخوری و چشمه‌ی قدیمی
  • دکه ‌های فروش آب و مطبوعات
  • کافه ‌ها و قهوه خانه‌ های سنتی

قسمت های مختلف این بازار محلی

فروشگاه ها و محصولات بازار محلی محمود پاشا استانبول

این بازار محلی تقریبا 256 فروشگاه و مغازه داشته که در زمینه های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، ظروف مسی، ادویه جات، کیف و کفش، کیف پول، عینک، صنایع دستی، مواد غذایی، سبزیجات تازه، سوغاتی های مخصوص ترکیه مثل شیرینی و باقوا، طلا و جواهرات و ... فعالیت می کنند. از بازار محلی محمود پاشا استانبول میتوانید اجناسی با کیفیت و فوق العاده ارزان قیمت پیدا کنید. 

فروشگاه ها و محصولات بازار محلی محمود پاشا استانبول

تاریخچه بازار محمود پاشا استانبول

مجموعه ای به دستور محمود پاشا در سال 1453 در بالای بندر استانبول ساخته شد. این مجموعه امکانات و خدمات بسیار خوبی داشته و کم کم محل زندگی افراد ثروتمند شهر شد. همین مسئله افزایش جمعیت موجب شده تا مغازه های بسیاری از در این قسمت ساخته شوند که البته امروزه قسمتی از این بازار را تشکیل میدهند. طی سال ها این مکان بر اثر آتش سوزی سوخت و از بین رفت و در ادامه خانه های مسکونی اش نیز کم شد. به خاطر اینکه این مکان شبیه به یک بازار شده بود و مردم فقیر از آن خرید می کردند، به بازاری تبدیل شد که اکنون کالاهای ارزان و مقرون به صرفه ای میفروشد. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول سوغات و هدایای خود را از این مرکز خرید تهیه می کنند.  

تاریخچه بازار محمود پاشا استانبول

دسترسی به بازار محمود پاشا استانبول

پیشنهاد ما برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای رسیدن به این بازار، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. توریست ها میتوانند برای رسیدن به این بازار از اتوبوس های خیابان آتاتورک به خیابان اردو رفته و از آنجا با اتوبوس به انتهای خیابان رسیده و در ایستگاه بایزید پیاده شوند. سپس با ده دقیقه فاصله پیاده روی به بازار محلی محمود پاشا استانبول خواهند رسید. این بازار هر روز هفته از ساعته ده صبح تا هنگام غروب باز بوده و روزهای آخر هفته و تعطیل نیز بسته می باشد.