امروزه گردشگران بسیاری از سراسر ایران بازدید می کنند و بخش زیادی از این سفرها به صورت چند روزه برقرار می شود. با توجه به تعداد بالای مسافران در شهرهای توریستی، باید برای تامین محل اقامت آنان نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود. اقامتگاه های بومگردی نمونه ای از محل های اسکان هستند که به عنوان تور ارزان در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در حال حاضر اقامتگاه های بوگردی زیادی در اطراف شهر تهران ایجاد شده اند که می توان به صورت موقت در آن ها اسکان یافت. در این مقاله قصد داریم تا این اقامت گاه ها را بررسی کنیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

اقامتگاه بومگردی چه جایی است؟

همانطور که می دانید در کشور ایران قومیت های زیادی زندگی می کنند که هر کدام از آن ها ویژگی های قومیتی خاص خود را دارند. آداب و سنت های زندگی در هر بخشی از این کشور متفاوت است و گردشگران همواره تلاش می کنند تا با این موارد آشنا شوند. اقامتگاه بومگردی فقط یک مکان برای اسکان نیست بلکه بر اساس فرهنگ هر منطقه ساخته می شود. این اقامتگاه ها ساختار سنتی دارند و وسایل سنتی مربوط به منطقه در آن ها قرار می گیرد. در واقع این مراکز جزو مکان های توریستی محسوب می شوند و حس خوبی را برای گردشگران ایجاد خواهند کرد. اگر دوست دارید که زندگی کردن به سبک قومیت های مختلف را بچشید، بدون شک اقامتگاه بومگردی بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. شما می توانید با استفاده از تورهای لحظه آخری برای اقامت در این مکان های زیبا اقدام نمایید.

اقامتگاه بومگردی قجرآباد

روستای قجرآباد یک منطقه خوش آب و هوا در اطراف شهریار است که بسیاری از گردشگران به دیدن آن می روند. اقامتگاه بودمگردی قجر آباد یک خانه قدیمی و سنتی بود که در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده و تبدیل به یک اقامتگاه زیبا شده است. این مکان در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهریار قرار گرفته است و جزو سرسبزترین مناطق شهرستان شهریار محسوب می شود. این اقامتگاه دارای قسمت های مختلفی است که حیاط آن زیبایی خاصی دارد. اگر هنوز هم دوست دارید حیاطهای دلباز قدیمی را ببینید این اقامتگاه انتخاب مناسبی برای شما می باشد. همچنین این مرکز دارای دو اتاق خواب می باشد که در آن هر اتاق یک عدد تخت دبل قرار گرفته است. همچنین در این اتاق ها به اندازه ۶ نفر جا برای کف خواب در نظر گرفته شده است. آشپزخانه همه امکاناتی که برای انجام مراحل آشپزی نیاز دارید را دارد و از این لحاظ کمبودی حس نخواهید کرد. حداکثر ظرفیت پذیرش این مرکز ۱۶ نفر است که معمولا تور لحظه آخری داخلی به فکر تهیه آن می افتند.

اقامتگاه سوته دلان

این مرکز در شهرستان فیروزگاه واقع است و برای رسیدن به آن باید به کلیومتر ۱۰ محور دلی چای مراجعه کنید. این اقامتگاه نیز یک خانه قدیمی است که پس از مرمت به عنوان یک اقامتگاه بومگردی مورد استفاده قرار می گیرد. این اقامتگاه دارای ۱۲ آلاچیق زیبا است که حس خوبی را به مسافران القا می کند. همچنین در این قسمت ۱۰ اتاق مجزا نیز پیش بینی شده است تا مسافران به راحتی شب را در آن استراحت کنند. همانطور که می بینید ظرفیت این مکان بالا است و تعداد ۸۰ نفر از گردشگران در آن اسکان داده می شوند. با توجه به اینکه تعداد افراد در تور مسافرتی در همین تعداد است، این مرکز یک انتخاب جذاب برای تورهای گردشگری می باشد. برای هر اتاق سرویس بهداشتی ایرانی در نظر گرفته شده است که البته سرویس فرنگی هم در حیات وجود دارد. به غیر از موارد گفته شده امکان برگزاری موسیقی زنده محلی نیز فراهم است و شما می توانید در طول مدت اقامت خود از این خدمت هم لذت کافی را ببرید. همچنین چهار حمام مخصوص هم در حیاط وجود دارد که بعد از طبیعت گردی می توانید از آن به نحو احسن استفاده نمایید.

اقامتگاه بوم‌گردی کدخدا

این اقمتگاه در روستایی به نام خسروان قرار دارد که در حوالی شهر دماوند است. همانطور که می دانید دماوند جزو مناطق خوش آب و هوا در تابستان می باشد و به همین علت گردشگران مختلف این منطقه را برای سفرهای تابستانه ترجیح می دهند. از آنجایی که قله دماوند در نزدیکی این مکان است،‌ اکثر کوهنوردان این اقامتگاه را برای سکونت موقت انتخاب می کنند. در این مکان فضای باز مخصوص به بازی وجود دارد که می توان به خوبی از آن استفاده کرد. همچنین در این فضا انواع تخت های چوبی قرار داده شده که در زیر سایه بان ها قرار دارد و یک فضای عالی برای تابستان ایجاد نموده است.

تعداد اتاق ها به طور کلی ۴ عدد است که برای همه آنها سرویس کف خواب مناسب در نظر گرفته می شود. ظرفیت کلی این اقامتگاه ۲۵ نفر می باشد که در زمان های مختلف سال می توان از آن بهره برد. شما در مدت اقامت در این مرکز از صبحانه ویژه نیز برخوردار می شوید که به صورت خاص برای گردشگران تدارک دیده می شود. همچنین برای وعده های ناهار و شام می توانید انواع مختلفی از غذاهای ایرانی را سفارش دهید و در زمان مناسب آن ها را میل کنید. همچنین مواردی مانند اینترنت رایگان و راهنمای مسلط به زبان انگلیسی نیز برای رفاه حال گردشگران فراهم شده است. با توجه به امکانات یاد شده، این مرکز جزو بهترین اقامتگاه ها در اطراف تهران به حساب می آید.

اقامتگاه بوم‌گردی محمد حسین خان

این اقامتگاه زیبا و جذاب در منطقه قرچک تهران و در روستایی به نام امین آباد قرار دارد. قدمت خانه با توجه به تحقیقات انجام شده حدود ۲۷۰ سال است که پس از مرمت و بازسازی به شکل اقامتگاه امروزی درآمده است. اگر می خواهید زندگی سنتی روستایی را به خوبی درک کنید می توانید به این اقامتگاه وارد شوید. در داخل محوطه این اقامتگاه چند درخت بزرگ چهارصد ساله وجود دارد که حس زیبایی برای شما به دنبال دارد. همچنین انواع نقاشی های سنتی بر روی دیوار این اقامتگاه نقش بسته است و تمام حس و حال یک محیط سنتی را برایتان ایجاد خواهد کرد. تعداد اتاق های این مرکز سه عدد می باشد که به صورت کلی ۲۵ نفر ظرفیت برای آن در نظر گرفته شده است.

در داخل هر اتاق سرویس کف خواب مناسب قرار دارد که به راحتی قابل استفاده می باشد. همچنین در تابستان ها کولر آبی و در زمستان ها بخاری گازسوز برای سرمایش و گرمایش مجموعه وجود دارد که در این مورد هیچ جای نگرانی وجود ندارد. در این مجموعه راهنمای تور نیز وجود دارد که در صورت ناآشنا بودن با منطقه می توان از آن استفاده کرد. به غیر از این موارد یک کافی شاپ عالی در اقامتگاه در نظر گرفته شده است که می توان انواع نوشیدنی های سرد و گرم را در آن تست نمود. در طول مدت زمان اقامت می توانید انواع غذاهای محلی را سفارش دهید و بهترین لحظات را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

اقامتگاه بومگردی ننه آقا

این اقامتگاه زیبا در روستایی به اسم خاوه قرار دارد که در ۱۸ کیلومتری ورامین قرار دارد. این روستا از لحاظ بافت همچنان ظاهر سنتی خود را حفظ کرده است و به همین علت مقصد گردشگران بسیاری می باشد. در این مکان تعداد ۵ اتاق بزرگ در نظر گرفته شده است که به طور کلی تعداد ۳۰ نفر از توریست ها را در خود جای می دهد. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید شرایط سرویس بهداشتی و حمام در این اقامتگاه می باشد. در داخل اتاق ها سرویس اختصاصی وجود ندارد و گردشگران باید از سرویس و حمام مشترک استفاده نمایند.

غذاهای ورامین آوازه ی زیادی دارد که اگر مایل باشید در این اقامتگاه از این غذاهای لذیذ میل خواهید کرد. اگر شما به این اقامتگاه رفتید حتما خوردن آش گوجه ورامین را امتحان کنید زیرا فقط در این مکان می توانید آن را پیدا کنید. در داخل این مجموعه پارکینگ نیز وجود دارد که تعداد ۷ تا ۸ خودرو را جای می دهد و گردشگران عزیز از آن بهره مند خواهند شد. اگر دوست دارید که در شب های زمستان در زیر کرسی گرم بنشینید و بر روی آن چای بنوشید، بهتر است که نام اقامتگاه ننه آقا را به خاطر خود بسپارید. در صورتی که به آشپزخانه نیاز پیدا کردید می توانید با مسئولان اقامتگاه هماهنگی کرده و سپس از آن بهره کافی را ببرید. آب و هوای روستای خاوه معتدل است که به همین علت در تابستان ها یک مقصد عالی برای مسافران می باشد.

نتیجه گیری

اقامتگاه هایی که در بالا معرفی شدند فقط بخشی از مکان هایی هستند که در اطراف تهران وجود دارند. با این حال سعی شد تا شما به چند نمونه از برترین اقامتگاه های بومگردی آشنا شوید. اگر فضای یکنواخت هتل ها شما را دلزده کرده است، بهترین راه برای شما اسکان در اقامتگاه بومگردی است. اگر هم جزو کسانی هستید که به سفر خارجی علاقه دارید، حتما شرایط تور استانبول و تور آنتالیا برای شما بسیار مناسب خواهد بود. فقط به یاد داشته باشید که در زمان مناسب خرید بلیط را انجام دهید تا ظرفیت تور به اتمام نرسد.