اقامتگاه بوم گردی نزدیک تهران

شادی و لذت از دوران کودکی در خلق و خوی همه افراد بوده‌است و همه ما دوست داریم تفریح کنیم، شاد باشیم و از زندگی خودمان لذت ببریم. زندگی بدون هیجان، شور و شوق در طولانی مدت، باعث می‌شود که فرد در محل سکونت خود دچار افسردگی و بی‌حوصلگی شود. بسیاری از ما، با دغدغه‌های زیاد و سختی که در زندگیمان وجود دارند، درگیر هستیم. به همین دلیل، نیاز است که همه ما برای مدت کوتاهی هم که شده، از تمامی این دغدغه‌ها دور شویم. بوم گردی، یک گزینه بسیار خوب برای دور شدن از همه این مشغله‌ها است. قزوین یکی از استان‌هایی است که دارای یک آب و هوای بسیار خوب برای بوم گردی است. اگر شما هم برای بوم گردی به این منطقه سفر می‌کنید، باید یک اقامتگاه بوم گردی ارزان در قزوین را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد بوم گردی نزدیک تهران و موارد مربوط به آن در شهر قزوین صحبت کنیم.

منظور از بوم گردی چیست

بوم گردی یا اکوتوریسم، یک سفر مسئولانه است که بیش از هرچیز دیگه‌ای، به طبیعت و محیط اون توجه می‌شه. به نوعی دیگر، بوم گردی، بازدید از زیست بوم یک منطقه است. به طوری که به هیچ از یک از ویژگی‌های محیطی، طبیعی، فرهنگی و اجتماعی اصیل آن منطقه وارد نشود. قزوین یکی از استان‌هایی است که دارای اقامتگاه‌های بوم گردی فراوانی است. در ادامه، یکسری توضیحات مربوط به بوم گردی را به شما ارائه خواهیم کرد و بعد از آن، به معرفی یک اقامتگاه بوم گردی ارزان در قزوین می‌پردازیم.

اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه‌های بوم گردی در جهت رفاه و آسایش بوم گردان، ساخته‌می‌شوند. هدف اصلی این اقامتگاه‌های بوم گردی، حفاظت از محیط زیست، در کنار لذت‌بردن از آن است. اقامتگاه بوم گردی در تلاش است تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. علاوه بر آن، سعی کند تا به مردم عادی، کمک کند تا حفاظت از محیط زیست را به بهترین شکل یاد بگیرند. نشان‌دادن فرهنگ هر منطقه یکی دیگر از اهداف مهم اقامتگاه‌های بوم گردی است که باید به آن توجه زیادی کنند. با استفاده از اقامتگاه‌های بوم گردی، آداب و رسوم و فرهنگ هر روستا به خوبی منتقل می‌شود و گردشگران می‌توانند با محلی‌های آن منطقه در ارتباط باشند.

در واقع، نوعی زندگی اجتماعی و سنتی در اقامتگاه بوم گردی در جریان است. سرو غذاهای سنتی و خاص هر منطقه و استفاده از تزئینات محلی، همگی به خوبی نشان‌دهنده فرهنگ غنی روستایی هستند.

نکته‌ای جالب درمورد اقامتگاه‌های بوم گردی این است که آنجا صرفا یک استراحتگاه نیست!

اقامتگاه‌های بوم گردی، نوعی جاذبه توریستی هستند. گردشگران زیادی به این دلیل، از هتل‌ها و مهمان‌سراهای گران‌قیمت و لوکس فاصله می‌گیردند و رو به اقامتگاه‌های بوم گردی می‌آوردند. نکته‌ای که هنگام رزرو اقامتگاه بوم گردی وجود دارد، قیمت آن است. اگر شما به قزوین سفر می‌کنید، باید به دنبال یک اقامتگاه بوم گردی ارزان در قزوین باشید.

ویژگی های اقامتگاه بوم گردی

به طور معمول و سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی به دلیل موقعیت مکانی آنها در جنگل‌ها یا مناطق سبز قرار گرفته اند. اقامتگاه‌های بوم گردی برخلاف بسیاری از هتل‌های سبز، در مناطق طبیعی وجود دارند.

معمولا، اقامتگاه‌های بوم گردی باید موارد زیر را برای خود داشته باشند.

  • وجود وابستگی به محیط زیست
  • داشتن پایداری اکولوژیکی
  • ارائه برنامه‎‌های آموزشی
  • انجام ملاحظات فرهنگی

در ادامه به برخی از ویژگی‌های اقامتگاه بوم گردی اشاره می‌کنیم و بعد از آن به معرفی یک اقامتگاه بوم گردی میپردازیم که در یک منطقه خنک قرار گرفته است.

همانطور که گفتیم، اقامتگاه بوم گردی در قزوین به دلیل شرایط جغرافیایی، باید همه این ویژگی‌ها را داشته باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • طراحی بومی
  • وجود میزبانان
  • توجه به خوراکی‌های محلی
  • توجه به محیط زیست
  • توجه به مصرف آب
  • دکوراسیون

بوم گردی در قزوین

قزوین به عنوان یک شهر تاریخی شناخته می‌شود. اما این شهر تاریخی، در یک دشت خنک واقع شده‌است. در اطراف این شهر، کوه های زیادی وجود دارند. به همین دلیل، شما می‌توانید انواع تجربه یک آب و هوای خنک را در روستاهای اطراف این شهر داشته باشید. بوم گردی در قزوین به خاطر همین آب و هوا، لذت زیادی دارد.

الولک یکی از همین روستاهای اطراف استان است که از یک آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است.

روستای الولک که در زبان محلی الگ گفته می‌شود، نام روستایی در شهرستان قزوین است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱۹ نفر بوده است. الولک بزرگترین روستای کوهپایه قزوین بوده و همچنین دارای آثار تاریخی همچون سلطان قیس یا سلطان اویس می باشد. مردم روستای الولک به زبان تاتی سخن می گویند.

اقامتگاه بوم گردی در قزوین

همانطور که گفتیم، قزوین دارای یک آب و هوای خنک است. به همین دلیل، می‌تواند یک منطقه بوم گردی فوق العاده باشد. بعد از سفر به این منطقه، باید به دنبال یک اقامتگاه بوم گردی ارزان در قزوین باشید. اقامتگاه بوم گردی اله بوم قزوین در این روستا واقع شده‌است. شما می‌توانید برای تعطیلات بوم گردی به آنجا بروید.

درباره اله بوم

اقامتگاه بوم گردی اله بوم دارای ۱۱ باب اتاق در واحدهای مختلف می باشد و ظرفیت پذیرش حداکثر ۴۸ مهمان را دارد. برخی اتاق های این مجموعه دارای تخت و برخی فاقد تخت می باشند. همچنین برای نفرات اضافه در هر اتاق، سرویس کف خواب فراهم شده است. دو اتاق از اتاق های این اقامتگاه، فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی داخل اتاق هستند و سرویس بهداشتی مشترک و مخصوص این دو اتاق در بیرون از اتاق قرار دارد. سرویس بهداشتی سایر اتاق ها اختصاصی و داخل اتاق می باشد و سرویس بهداشتی تمامی واحدها شامل حمام و توالت فرنگی است. سیستم گرمایش اتاق های اقامتگاه بوم گردی اله بوم، شوفاژ است و به دلیل آب و هوای ییلاقی منطقه نیازی به سیستم سرمایش ندارند، اما در صورت درخواست مهمان، پنکه در اختیار ایشان قرار می گیرد.

ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا شما بتوانید بهترین استفاده را از الولک به عنوان یک مقصد خنک تابستانی ببرید. ما با ساخت این مجموعه در تلاش هستیم تا شما را برای داشتن یک تجربه خوشایند در الولک یاری کنیم.

به عنوان یک پیشنهاد بد نیست که به شما بگویم، اگر به الولک سفر میکنید، بد نیست که از غذاهای سنتی آنجا امتحان کنید. ما در اقامتگاه بوم گردی اله بوم، غذاهای مختلفی را برای شما تدارک دیده ایم تا شما بتوانید از مدل های مختلف غذاهای الولک امتحان کنید.

شما بعد از دانستن پاسخ سوال روستای الولک کجاست باید به دنبال بهترین اقامتگاه بوم گردی در آنجا باشید تا بتوانید یک مدت زمان خوبی را سپری کنید. ما آماده خدمت رسانی به شما هستیم. این نکته را باید بدانید که روستای الولک به عنوان یک مقصد خنک تابستانی شناخته می‌شود. به همین دلیل، خوب است که بدانید روستای الولک کجاست؟

فاصله اله بوم تا مکان های اطراف

در 300 متری این مجموعه، سوپرمارکت و نانوایی موجود است و شما می‌توانید با طی کردن این مسافت، به آنها دسترسی داشته باشید. داخل اقامتگاه 15 جای پارک خودرو به صورت دربست در اختیار میهمانان عزیز قرار داده شده است. بافت محله روستایی و مسیر دسترسی به اقامتگاه آسفالت می باشد.

فاصله اقامتگاه تا آسیاب آبی 10 دقیقه، تا سلطان وویس 10 دقیقه، تا کافر گند 10 دقیقه با ماشین می‌باشد. وضعیت آنتن دهی ایرانسل، رایتل و همراه اول از کیفیت بالایی برخوردار است.

در مقاله بالا سعی کردیم به شما، در مورد بوم گردی و اقامتگاه بوم گردی توضیحات کافی را ارائه کنیم. بعد از آن در مورد یک اقامتگاه بوم گردی در قزوین صحبت کردیم و از مزایا و شرایط آنجا گفتیم.

سخن آخر

به طور کلی باید به شما بگوییم که برای حفاظت از محیط زیست، دانستن اطلاعات محیطی می‌تواند بسیار خوب عمل کند. برای دانستن اطلاعات محیطی، صحبت با افراد بومی آن محل، بهترین گزینه است. به همین دلیل، بوم گردی می‌تواند یک راه حل منطقی باشد.

الولک یکی از روستاهای  معروف اطراف استان قزوین است که شما می‌توانید برای داشتن یک تجربه بوم گردی خوب به آنجا بروید.

آدرس سایت اله بوم: alleboom.ir

شماره تماس: 09108393902 - 02833447530