اگر که شما نیز در هفته‌های پایان فصل تابستان سر می‌کنید و از هوای گرم کلافه هستید، بهتر است برای هفته‌های باقی مانده و در اصل تعطیلات تابستاتی خود به دنبال مکان جذابی برای سفر باشید. سفری که می‌تواند برای شما بسیار هیجان‌انگیز باشد و یکی از شهر‌های جذاب کشور 4 فصل ایران آشنا شوید. در اصل می‌توان یکی از شهر‌هایی که دارای جذابیت‌های زیادی برای گذران اوقات فراغت می‌باشد و کاندیدای خوبی برای گشت و گذار است را ارومیه دانست. شهری که بعضاً با نام بهشت آذربایجان شناخته می‌شود.

از جذابیت‌های اصلی شهر ارومیه می‌توان به وجود دومین دریاچه شور دنیا، داشتن جنگل‌های بکر و منحصربه‌فرد سردشت و پیرانشهر، وجود منطقه سیلوانا و ... اشاره کرد. قابل توجه است که منطقه‌ی سیلوانا یکی از ۱۹ منطقه جهان است که دارای اکسیژن خالص است. ارومیه و آذربایجان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و آب و هوای مناسب در تمام فصل‌های سال، توانسته‌اند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور ایران تبدیل شوند و هر ساله شاهد مراجعه توریست‌های زیادی برای بازدید از این شهر و جذابیت‌های آن هستیم.

از لحاظ آب و هوایی شاهد این هستیم که بیشتر مناطق ارومیه از کوهستان‌های بلند تشکیل شده‌اند و لذا دارای هوای کوهستانی و آب و هوای سرد است. در اصل می‌توان بهترین زمان برای سفر به شهر ارومیه و آذربایجان غربی را شهریور ماه دانست، چرا که در این ماه خبری از سرمای بیش از حد ماه اسفند یا گرمای ماه مرداد نخواهد بود. حال اگر که به سفر به ارومیه علاقه دارید و به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با این شهر هستید بهتر است در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید، ما سعی داریم تا به صورت جامع و کامل به توضیح مهمترین موارد در رابطه با شهر ارومیه بهشت آذربایجان بپردازیم. همچنین برای خرید تور استانبول و تور آنتالیا می‌توانید با بخش پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

جغرافیا

از لحاظ جغرافیایی شاهد این هستیم که آذربایجان غربی هم مرز با کشور‌های مختلفی است و در اصل می‌توان گفته که از شمال با کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه، از غرب با کشورهای ترکیه و عراق، از شرق با استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان و از جنوب با استان کردستان هم‌مرز است. به صورت کلی این شهر با 3 کشور نزدیک به ایران دارای مرز است و یکی از نزدیک‌ترین نقاط به قاره‌ی اروپا می‌باشد که باعث شده است، به همین دلیل منطقه‌ی بسیار حائز اهمیتی باشد. همین مورد باعث شده است که از کشور‌های مختلف، شاهد مراجعه گردشگران زیادی باشیم که به بازدید از جذابیت‌های طبیعی شهر ارومیه علاقه دارند و همچنین باعث می‌شوند که مقدار ارز آوری کشور، جهش زیادی پیدا کند.
سه گنبد:

همانطور که اشاره کردیم، ارومیه دارای مکان‌های گردشگری فراوانی است که هر کدام با داشتن ویژگی‌های خاص و جذابیت‌های مخصوص به خود توانسته‌اند به محبوبیت و شهرت فراوانی دست‌یابی پیدا کنند.  بنای سه گند را می‌توان یکی از جذابیت‌های تاریخی و هنری شهر ارومیه دانست، این بنا که در اصل آرامگاهی است که در سال 580 قمری ساخته شده، در جنوب شرقی ارومیه واقع شده است. داخل بنا شاهد وجود سه کتیبه هستیم که هر سه به خط کوفی بر روی سنگ تراشیده شده‌اند.

اگر که به اعماق تاریخ و کتاب‌های آن زمان مراجعه کنید و تحقیقات بیشتر انجام دهید در اصل متوجه می‌شود که مقبره یا برج آجری سه گنبد دارای قدمت بیشتر است و سال‌های متمادی از چشم پنهان بوده است. علت اصلی شهرت این بنا را می‌توان بخاطر دفن شدن جسد فردی بسیار مهم یعنی جلال الدین خوارزمشاه در آن دانست. همین مورد بوده که باعث شده است تا به امروز شاهد جذب توریست و افراد زیادی به این گند بوده‌ایم. همچنین برای خرید تور استانبول و تور آنتالیا می‌توانید به بخش فروشگاه وبسایت مراجعه کنید.

 مسجد جامع ارومیه:

یکی دیگر از آثار تاریخی مشهور در ارومیه، مسجد جامع مستقر در این شهر است که با داشتن شکوه فراوان در مجاورت بازار ارومیه قرار دارد و در اصل متعلق به سده هفتم هجری قمری است. زمانی که شاهد حکومت ایلخانان در ایران بودیم. در رابطه با طراحی این مسجد شاهد جذابیت‌های فراوانی هستیم، برای مثال محراب این مسجد از نظر گچبری یکی از زیباترین آثار هنر معماری دوران مغول می‌باشد. خانه‌های تاریخی ارومیه دارای قدمت طولانی مدتی هستند و بعضی از آن‌ها تا دوران قاجار قدمت دارند، این موارد را می‌توان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری ارومیه دانست.

یکی دیگر از جذابیت‌های تاریخی ارومیه را می‌توان وجود مدرسه هدایت دانست که در سال 1303 توسط شهریار خان احداث شد. این مدرسه در خیابان امام قرار داره و در اصل به دوره قاجار مربوط می‌باشد. همچنین برای خرید بلیط و دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تور لحظه آخری می‌توانید با بخش پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

صنایع دستی و سوغاتی:

به حتم زمانی که شما به شهر ارومیه سفر کنید، علاقه دارید تا از تمام موارد و جذابیت‌های آن اطلاع داشته باشید تا سر وقت مناسب بتوانید به بازدید از آن‌ها بپردازید. یکی از جذابیت‌های این شهر را می‌توان داشتن صنایع دستی و سوغاتی‌های جذاب دانست. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با صنایع دستی و جذابیت‌های این شهر بپردازیم.

فرش: فرش تکاب را می‌توان از جمله رهاورد‌هایی دانست که شما می‌توانید با سفر به استان آذربایجان یا شهر ارومیه، به تهیه‌ی آن در انواع کیفیت و رنج قیمتی متفاوت بپردازید و از خرید محصولی باکیفیت لذت ببرید.

نقل: یکی دیگر از سوغاتی‌های جذاب ارومیه را می‌توان نقل‌های آن دانست که دارای تنوع زیادی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در طعم‌های مختلف بیدمشک، زعفرانی، گردویی و پسته‌ای پیدا کنید.

عرقیات: دیگر مورد را می‌توان عرقیات دانست، به علت ذات کوهستانی شهر ارومیه؛ شاهد این هستیم که عرقیات و گیاهان به شدت فراوان هستند. به همین علت بیدمشک و بادرشبو و انواع این گیاهان به راحتی وجود دارند و شما می‌توانید به خرید آن‌ها در بهترین کیفیت بپردازید.

صنایع چوبی: استفاده از صنایع چوبی در شهر ارومیه بسیار محبوبیت دارد و در ساخت آن‌ها از ریزه کاری، نازک کاری و معرق کاری بر روی چوب نیز استفاده می‌شود.

حلوا: یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب ارومیه را می‌توان حلوا دانست، البته قابل توجه است که بیشتر حلوای هویج و گردو دارای بیشتری محبوبیت و خوشمزگی در بین انواع این محصول هستند.

کشمش: انگور را می‌توان یکی از محصولات استراتژیک آذربایجان غربی دانست که از آن به عنوان سوغاتی برای خرید نیز استفاده می‌شود و در اصل بین مردم دارای محبوبیت زیادی است.

سیب: شهر دارای دارای باغ‌های وسیع و زیادی است که هرکدام با داشتن رسیدگی فراوان توانسته‌اند مقدار زیادی سیب را پرورش دهند، بی شک می‌توان طعم سیب‌های ارومیه را خاص دانست که بعضاً افراد زیادی با چند جعبه از این محصول به خانه‌ی خود باز می‌گردند.

انگور: یکی دیگر از میوه‌های خاص منطقه آذربایجان را می‌توان انگور دانست که در اصل این شهر به عنوان یکی از قطب‌های تولیدی این محصول می‌باشد.

برای سفارش تور استانبول و تور آنتالیا می‌توانید به بخش پشتیبانی مراجعه کنید.

غذاهای محلی:

یکی دیگر از مواردی که دارای اهمیت شدید است را می‌توان غذاهای محلی دانست، زمانی که شما به شهر ارومیه سفر می‌کنید؛ با انواع مختلفی از غذاهای محلی مواجه خواهید شد که هرکدام با داشتن جذابیت‌های متفاوتی، شما را به خود جذب می‌کنند. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی انواع آن‌ها بپردازیم.

یارما شورباسه: یارمه شورباس را می‌توان یکی دیگر از غذا‌های محلی شهر ارومیه دانست، اغلب اوقات این غذا را با نام آش بلغور می‌شناسند و در اصل دارای محبوبیت فراوانی بین مردم محله‌های ارومیه است.

ییر تیخلی: این غذا نیز یکی از آش‌های محلی پرکاربرد ارومیه می‌باشد که در تهیه‌ی آن از کلم استفاده می‌شود.

خورش شورجه: این خورش را می‌توان در اصل نوعی آبکی از خورش ماست اصفهان دانست که فقط مختص به آذربایجان می‌باشد.

دلمه برگ مو : مورد آخر نیز غذایی بسیار خوشمزه است که با استفاده از برگ درخت انگور یا همان برگ مو تهیه می‌شود.

گوزلمه: گوزلمه را می‌توان یکی از غذا‌های محلی ارومیه دانست که درست کردن آن نیز بسیار فرآیند سریع و ساده‌ای دارد. در اصل این غذا از تخم مرغ، ماست و سیر تهیه شده است.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با شهر ارومیه بهشت آذربایجان بدست بیاورید. ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید تمامی مواردی را ذکر کنیم که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید تا بتوانید در سفر خود به ارومیه از تمامی جذابیت‌های تاریخی و تفریحی آن بازدید کنید.

همچنین اگر که به دنبال سفر به ارومیه با استفاده از تور لحظه آخری داخلی هستید، نگران نباشید چرا که ما این امکانات را برای شما مهیا می‌کنیم و بدون هیچ دردسری می‌توانید اقدام به سفر کنید. تنها کافی است با بخش پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید یا به بخش فروشگاه وبسایت مراجعه کنید و با بررسی موارد مختلف، بر اساس سلیقه و نیاز خود به خرید بلیط بپردازید. همچنین از دیگر امکانات ما می‌توان به داشتن قیمتی مناسب اشاره کرده، چرا که شما به راحتی می‌توانید اقدام به خرید تور ارزان از تیم ما کنید.