در سالهای اخیر در جهان آکواریوم های ساخته شده که دیدن دنیای زیر آب را برای ما قابل لمس کرده اند، دنیایی پر از رازو رمز زیبایی در این آکواریوم ها شما می توانید آبزیانی که همیشه از صفحه تلویزیون یا عکس تماشا می کردید از نزدیک ببینید. وقتی وارد این آکواریوم ها می شوید به واقع وارد شهر و یا دنیای دیگری می شوید که بسیار جالب و شگفت انگیز است. در این مطلب ما برخی از بزرگترین آکواریوم های جهان را به شما معرفی می کنیم.
آکواریوم جورجیا یکی از بزرگترین آکواریوم ها در جهان به شمار می آید که در مرکز شهر آتلانتا واقع شده و از جاذبه های توریستی شهر آتلانتا به حساب می آید.
این آکواریوم 30 میلیون لیتر آب دریا را در خود جای داده، این آکواریوم عظیم سالانه بالغ بر 250 میلیون دلار درآمد کسب می کند و جاذبه توریستی مهمی برای آتلانتا به شمار می آید.

آکواریوم جورجیا بین صد تا صد و بیست هزار ماهی و جانوران دیگر دریایی را در خود جای داده است که از پانصد گونه گوناگون تشکیل شده‌اند. این ماهی‌ها از کشورهایی همچون تایوان به آمریکا منتقل شده اند. کوسه‌های آن که از ابتدای افتتاح در آکواریوم بودند نخستین بار است که در یک آکواریوم خارج از آسیا نگهداری می‌‌شوند. این کوسه‌ها در فضایی به گنجایش ۲۳/۵ میلیون لیتر آب قرار دارند و در معرض دید مستقیم بازدید‌کنندگان می‌‌باشند. دو نهنگ نر آن به نام‌های (نیکو) و (گاسپر) از پارک تفریحی مکزیکوسیتی و نهنگ‌های ماده از آکواریم نیویورک به آنجا آورده شده‌اند.
گونه های مختلف از آبزیان بسته به نوع نگهداری آنها در گالری های مختلفی نگهداری می شوند مانند گالری اقیانوسی، گالری استوایی، گالری آب سرد، گالری رودخانه‌ای و گالری جورجیا.
از اقدامات مهم آکواریوم جورجیا نجات و نگهداری از گونه‌های در خطر و در حال انقراض است و این موسسه در تلاش می‌‌باشد که با استفاده از آموزش‌ها و تحقیقات لازم جلوی انقراض این جانواران دریایی کمیاب را بگیرد.

آکواریوم مونترابای یکی دیگر از آکوارییوم های بزر در آمریکا که در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این آکواریوم از دو بخش تشکیل شده است که در بخش اول یک تانک با گنجایش ۱.۳ میلیون گالون آب با ۱۰ متر ارتفاع، زیستگاهی برای جانوارن بومی آمریکا و جانورانی ساده شده است. بخش دوم این آکواریوم که ۱.۲ میلیون گالون گنجایش دارد زیستگاهی خاص برای موجودات کمیاب از نقاط مختلف دنیا است.

آکواریوم غرب استرالیا که مانند تونلی در زیر آب قرار دارد و نزدیک به 400 گونه متنوع از آبزیان را در خود جای داده.

آکواریوم شانگهای با گنجایش 900 هزار گالن آب 9 گونه مختلف را در خود جای داده، ماهی های مربوط به مناطقی مانند: استرالیا، قطب جنوب، منطقه حفاظت شده چین و ... را می توانید در این آکواریوم ببینید.

آکواریوم دبی که در دبی مال یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا واقع شده و گنجایش نگهداری از 10میلیون لیتر آب را دارد و 85 گونه از۳۳۰۰۰حیوان زنده از جمله بیش از ۴۰۰ کوسه و سفره‌ماهی را در خود جای داده است.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@