اگر به هنر آرایشگری علاقه دارید و می‌خواهید در یکی از شاخه‌های پردرآمد آن، مشغول‌به‌کار شوید؛ ما به شما آموزش اکستنشن مژه و زیر مجموعه آن، لیفت و لمینت مژه را پیشنهاد می‌دهیم. این شاخه از خآرایشگری به دلیل اینکه مراجعینی دائمی دارد، از درآمد ماهانه بالایی برخوردار است. از طرفی دقت و تمرکز زیادی می‌خواهد و تقریباً برای هر مراجع زمان زیادی باید صرف شود.

برای اینکه بتوانید در سالنی معتبر کار کنید لازم است که مهارت کافی داشته‌باشید. پس برای یادگرفتن این مهارت، آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبری انتخاب کنید که درآن آموزش دوره‌ها از مبتدی تا پیشرفته ارائه شود و مدرک رسمی فنی‌وحرفه‌ای نیز دریافت کنید.

 

با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات مورد نیازتان در مورد آموزش این حرفه را در اختیارتان قرار دهیم.

 

اکستنشن مژه چیست؟

در فرایند کاشت مژه، ابتدا مژه‌های مصنوعی که از جنس مو هستند با روش‌های خاصی در لابه‌لای مژه‌های بالای چشم قرار می‌گیرند. برای چسباندن مژه‌های مصنوعی از چسب‌های مخصوص ضد حساسیت استفاده می‌شود.

این کار باعث پرپشتی و بلند شدن مژه‌ها می‌شود و به چشم جلوه خاصی می‌دهد. این کار زیبایی بین خانم‌ها بسیار پر طرفدار شده‌است. طرفداران کاشت مژه از هر رده سنی هستند. خانوم های مسن نیز این کار را

زیاد انجام می‌دهند چون معتقد هستند که با مژه کاشت احتیاجی به آرایش کردن ندارند و ظاهری مرتب دارند.

چشم عضو بسیار حساسی از بدن است، بنابراین در این فرایند باید از بهترین مواد استفاده کرد و اصولی کار انجام داد که مانع بروز هرگونه حساسیت یا عفونت چشمی شود.

 

انواع روش‌های اکستنشن مژه

برای کاشت مژه روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به سلیقه مشتری و حالت چشم او می‌توان یک روش را انتخاب کرد. با گذشت زمان برخی مدل های کاشت منسوخ شدند و دیگر استفاده نمی‌شوند. روش‌های جدید نیز پیشرفته هستند که نیاز به مهارت و تبحر زیاد دارند.

از روش‌های پر طرفدار کاشت مژه می‌توان موارد زیر را نام برد.

 

  1. کاشت مژه به روش کلاسیک یا تاربه‌تار:

برای افرادی که دارای مژه‌هایی با حجم متوسط هستند و دوست دارند مژه بعد از اکستنشن حالت طبیعی خود را حفظ کند، از روش تاربه‌تار استفاده کنید.

در این روش مژه‌های مصنوعی با موچین روی مژه‌های طبیعی قرار می‌گیرند. اگر فاصله بین مژه‌های طبیعی نیز زیاد باشد، بین مژه‌ها تعدادی مژه مصنوعی چسبانده می‌شود.

 

  1. اکستنشن مژه به روش والیوم:

روش والیوم و کلاسیک شباهت زیادی به یکدیگر دارند. افرادی که دارای مژه‌های کم‌پشت و کمی هستند، گزینه‌ای مناسب برای روش والیوم هستند. در این روش به جای یک تار مژه، چندین تار مژه به چسب آغشته می‌شوند و مابین مژه های طبیعی قرار می‌گیرند. در این حالت، مژه‌ها حالت برجستگی پیدا می‌کنند؛ از این رو به این روش سه بعدی نیز گفته می‌شود.

 

  1. کاشت مژه به روش کایلی:

در این روش از مژه‌هایی با اندازه‌های متفاوت استفاده می‌شود. مژه‌های کوتاه‌تر در ناحیه‌ی داخل چشم و به همین ترتیب مژه‌های بلندتر در گوشه چشم قرار می‌گیرند. این مدل از کاشت، به چشم‌ها کشیدگی مناسبی می‌دهد و چشم زیباتر به نظر می‌آید.

 

  1. اکستنشن مژه به روش هیبریدی:

در این روش مژه‌هایی با تراکم بالا و اندازه‌های مختلف کار می‌شوند که زیبایی خاصی به چشم می‌دهند.

البته اکستنشن و کاشت، سبک‌ها و روش‌های دیگری نظیر اسپایکی، روسی، آمبره، ریسه‌ای و ده‌ها مدل دیگر نیز دارد.

هنرجو بعد اتمام دوره توانایی این را دارد که کاشت مژه را انجام دهد و وارد بازار کار شود. کافی است لوازم و ابزار مورد نیاز را تهیه‌کند.

معمولاً در دوره‌های آموزش، پکی از وسایل در اختیار هنرجو قرار می‌گیرد که شامل وسایل زیر است:

پنس، چسب کاشت مژه، چسب کاغذی باریک برای زیر چشم، پد زیر چشم، سر ریمل، فرچه‌ی زاویه‌دار و دو کاره، فرکن حرارتی مژه، موچین مخصوص مژه و یک سری وسایل دیگر که بنابر نیاز تهیه می‌شوند. هزینه تهیه این وسایل بر عهده خود هنرجو است.

 

 

آموزش کاشت مژه

آموزشگاه آرایشگری زنانه

دوره‌های آموزشی توسط مربی‌های فنی‌وحرفه‌ای در ۵ یا ۶ جلسه به صورت تخصصی برگزار می‌شود. طی دوره، هنرجو باید کار را روی مدل زنده یاد بگیرد. کلاس‌ها به صورت گروهی و خصوصی در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود که هزینه‌های آن متفاوت است.

 

بازار کار اکستنشن مژه

اکستنشن مژه از خدمات پرطرفدار آرایشگری است که در تمامی سالن‌های زیبایی به مشتریان ارائه می‌شود. خانم‌هایی که دوست دارند همیشه آراسته و مرتب باشند هر ماه این کار زیبایی را انجام می‌دهند که باعث می‌شود که مژه کاران مشتری دائمی داشته باشند. این کار از لاین‌های پردرآمد آرایشگری به حساب می‌آید.

 

لیفت و لمینت مژه چیست؟

اگر به‌دنبال خوش حالت شدن مژه‌های خود هستید اما ترجیح می‌دهید که طبیعی بودن مژه‌هایتان حفظ شود و از کاشت استفاده نکنید، لیفت و لمینت مژه مناسب شماست.

لیفت و لمینت اسمی شبیه هم دارند و ممکن است شما آن‌ها را اشتباه بگیرید. کار هر دوی آن‌ها بالا کشیدن مژه است. اگر دوست دارید مژه‌هایتان پر و فر باشند باید از روش لیفت مژه استفاده کنید. در لیفت مژه، مانند اکستنشن، مژه آسیب نمی‌بیند.

اگر فر بودن مژه برایتان مهم نیست و فقط دوست دارید مژه‌هایتان پر و بلندتر شود، روش لمینت گزینه مناسبی است.

شما می‌توانید هر دو روش را همزمان انجام دهید. ابتدا باید لیفت انجام دهید سپس لمینت چون در این صورت ترکیب موادشان تداخل پیدا نمی‌کند.

لیفت و لمینت روشی پر طرفدار بین کسانی است که زیبایی را در عین سادگی می‌پسندند.

 آموزش لیفت و لمینت مژه

 

ترکیبات مواد لیفت مژه

بیشترین مواد تشکیل‌دهنده لیفت، از کراتین است. این مواد وقتی روی مژه می‌ماند به بافت مژه نفوذ می‌کند و همانند کراتین روی موی سر عمل می‌کند. برای  بهتر حالت دادن مژه‌ها و ضخیم‌تر نشان دادن آن‌ها، ترکیبات شیمیایی و گیاهی دیگری نیز کنار کراتین استفاده شده‌است.

اگر مواد مرغوب و اصل به کار ببرید، باعث تقویت مژه نیز می‌شود.

اگر شما در دوره‌های آموزش کاشت مژه شرکت کنید، آموزش لیفت و لمینت مژه نیز به عنوان مکمل به شما ارائه خواهدشد.

در دوره آموزش لیفت و لمینت مژه، مربی به شما بهترین برندهای موجود در بازار را معرفی می‌کند و شما می‌توانید با تهیه کردن آنان، کیفیت کار خود را بالا ببرید. چشم عضو خیلی حساسی از بدن است و استفاده از هر گونه مواد  بی‌کیفیت، به چشم مشتری آسیب می‌رساند و کار شما نیز زیر سؤال می‌رود.

 لیفت و لمینت در ۶ مرحله صورت می‌گیرد که بعد از انجام آن باید تا ۲۴ ساعت آب به چشم مراجع نخورد.

اگر کسی بخواهد لیفت و لمینت مژه را دائم روی چشم داشته باشد، هر ۳ هفته یک بار باید برای ترمیم مراجعه کند. یک سری مراقبت نیز باید انجام دهد  تا در این ۳ هفته حالت مژه‌ها به خوبی حفظ شود.

 

حرف آخر

اگر شما با توضیحات ما ترغیب شده‌اید که در دوره‌های آموزشی اکستنشن مژه و آموزش لیفت و لمینت مژه  شرکت کنید و به درآمد برسید، پس به‌دنبال آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر و حرفه‌ای می‌گردید. شما با شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاهی پرسابقه و معتبر، می‌توانید زیر نظر مربی‌های با تجربه، کار را به‌خوبی یاد بگیرید.

آموزشگاه‌هایی که دوره‌های مختلفی برای آموزش از مبتدی تا حرفه‌ای برگزار می‌کنند، به هنرجویان خود خدمات و تسهیلات مختلفی ارائه می‌دهند. یکی از آموزشگاه‌های قوی در زمینه آموزش اکستنشن مژه، آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس است. برای مشاهده دوره‌های آموزش آرایشگری زنانه مختلفی که توسط این آموزشگاه برگزار می‌گردد می‌توانید به سایت این آموزشگاه به آدرس www.golgisamoz.com مراجعه کرده و یا عبارت "آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس" را در گوگل جست و جو کنید.

در این آموزشگاه با توجه به متفاوت بودن شرایط افراد، دوره‌های متنوعی از نظر تعداد جلسه و مقدار شهریه برگزار می‌شود.