سوانح هوایی از اولین روزهای تأسیس هواپیماها تاکنون در تمامی کشورها امری شایع بوده است که همه‌ ما اخباری در مورد بروز حوادث مختلف در این نوع سفر را شنیده‌ایم. حال ممکن است در یک کشور سوانح هوایی بیشتر رخ دهد و در کشوری دیگر کمتر که این امر به عوامل مختلفی چون شرایط جوی و نوع هواپیما بستگی دارد.

به این منظور در این صفحه شما را با کم حادثه‌ترین و بهترین شرکت‌های هواپیمایی در ایران آشنا می‌کنیم تا بتوانید با آسودگی خاطر به‌صورت هوایی سفر کنید و از مسیر خود بر فراز آسمان‌ها لذت ببرید.

رتبه‌بندی بهترین شرکت‌های هواپیمایی ایران

ایرلاین‌هایی که از هواپیماهای جدید و مدرن در پروازهای خود استفاده می‌کنند، قطعاً کمتر از سایر ایرلاین‌ها با مشکلات و حوادث هوایی مواجه می‌شوند؛  بنابراین باید پیش از خرید بلیط، بهترین شرکت های هواپیمایی را بشناسید تا با امنیت خاطر به مقصد مورد نظر خود سفر کنید.

اگر تهران را به‌عنوان مقصد خود برای سفر و گشت‌وگذار انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با اجاره خودرو فرودگاه مهرآباد، ماشین مورد نظر خود را از نمایندگان سعادت رنت جلوی درب فرودگاه تحویل گرفته و سفری خوش و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید(در مورد تجربیات اجاره خودرو در فرودگاه، در سایت پدال بیشتر بخوانید.)؛ همچنین این امکان نیز وجود دارد که با اجاره خودرو با راننده از سعادت رنت به مقصد فرودگاه، از پرداخت هزینه‌ی بالای تاکسی یا خودروهای اینترنتی خودداری کنید و با ماشین مورد نظر خود به سمت فرودگاه حرکت کنید.

اکنون به چند نمونه از بهترین شرکت‌های هواپیمایی اشاره می‌کنیم و شرایط بروز حوادث در آنها را مرور خواهیم کرد:

شرکت هواپیمایی ماهان

یکی از مجهز و مدرن‌ترین ایرلاین‌های ایران، شرکت هواپیمایی ماهان است. بسیاری از خدمات هواپیمایی ماهان برگرفته از ایرلاین‌های خارجی است. داخل کابین‌های هواپیماهای این ایرلاین، دارای فضای کافی برای استراحت هستند و قابلیت تنظیم صندلی نیز دارند؛ همچنین مسافران می‌توانند در پروازهای بالای 3 ساعت از فیلم‌های ارائه شده توسط مهمان‌دار و شنیدن موسیقی‌های متنوع نیز استفاده کنند.

اگر قصد سفر به مقاصد خارجی را دارید می‌توانید با اجاره خودرو فرودگاه امام از شرکت اجاره خودرو سعادت رنت، خود را به‌آسانی به فرودگاه رسانده و سفر خوبی را تجربه کنید.

شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)

شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی است که امروزه با داشتن ناوگانی عظیم، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی شناخته می‌شود. خدمات فرودگاهی ایرلاین هما، از شرکت‌های بین‌المللی الگوبرداری شده و به همین دلیل یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شود. در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایر دارای 43 هواپیما است که بسیاری از آنها جزو هواپیماهای درجه یک و استاندارد هستند و خیلی کم سبب بروز حادثه می‌شوند.

 

شرکت هواپیمایی آتا

این شرکت هواپیمایی از ابتدای تأسیس خود تاکنون، یکی از کم حادثه‌ترین ایرلاین‌های ایرانی بوده که تا به امروز حوادث گزارش شده‌ی آن دلخراش نبوده و منجر به مرگ کسی نشده است. شرکت هواپیمایی آتا با داشتن 13 هواپیمای بوئینگ و ایرباس، همه‌روزه پروازهای داخلی و خارجی بسیاری را انجام می‌دهد و در حال حاضر چهارمین ایرلاین کشور است.

شرکت هواپیمایی کیش ایر

کیش ایر یکی از بهترین ایرلاین های کشور بوده که دارای ناوگان هوایی پیشرفته و جدیدی است. در واقع باید گفت که نوع و مدل هواپیما از عواملی است که بر کیفیت خدمات و پرواز تأثیرگذار بوده و می‌تواند سفری امن و بی‌دغدغه را برای افراد رقم بزند.

طی چند سال اخیر در این ایرلاین، شاهد دو حادثه بودیم که یکی از آنها بسیار ناگوار و دلخراش بوده است. حادثه اول مربوط به خاموش شدن موتور هواپیما است که با درایت خلبان بدون رخ دادن اتفاقی ناگوار با موفقیت به زمین نشست. حادثه دوم نیز با اشتباه خلبان رخ داد و باعث سقوط هواپیما به زمین و آتش گرفتن آن شد. در این حادثه خلبان، کمک خلبان، مهمانداران، خدمه و 37 نفر از بین 40 مسافر کشته شدند.

شرکت هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر با داشتن هواپیماهایی مدرن و جذاب، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین ایرلاین‌های ایرانی محسوب می‌شود که با ارائه‌ی خدمات باکیفیت توانسته محبوبیت بالایی را نزد مسافران کسب کند.

یکی از عواملی که سبب امنیت بالای پرواز با هواپیماهای قشم ایر شده است، کیفیت بالا و مجهز بودن هواپیماهای این شرکت است. به‌این‌ترتیب که کمتر خبری از بروز سانحه‌ی هوایی از این ایرلاین خواهیم یافت.

 

شرکت هواپیمایی معراج

معراج نیز یکی از شرکت‌های هواپیمایی معتبر و کم حادثه است که در مقاصد مختلف داخلی و بین‌المللی فعالیت داشته و خدمات خود را به بهترین نحو به مسافران ارائه می‌دهد. شرکت هواپیمایی معراج با داشتن متخصصان ماهر در زمینه‌ی تعمیرات هواپیما توانسته گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی را کسب کند و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل برای هواپیما، به‌سرعت برای تعمیر آن اقدام کند.

شرکت هواپیمایی آسمان

این شرکت با داشتن 33 فروند هواپیما یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است که به 40 مقصد داخلی و 13 مقصد خارجی پرواز می‌کند. این ایرلاین در طول سال شاهد حوادث مختلفی چون ترکیدن چرخ، عدم باز شدن چرخ عقب، خاموش شدن موتور و … بوده و تاکنون خسارت جانی نداشته است. شرکت هواپیمایی آسمان با ارائه‌ی خدمات با بالاترین کیفیت می‌تواند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند.

جمع‌بندی

در این صفحه در مورد بهترین و کم حادثه ترین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی صحبت کردیم و سعی کردیم شما را با ویژگی‌های مختصری از آنها آشنا کنیم.

سعادت رنت با اجاره‌ی ماشین مورد علاقه‌ی شما، کمک می‌کند تا بتوانید با هزینه‌ی کمتری نسبت به تاکسی، به فرودگاه رفته و به پرواز خود برسید. اجاره خودرو در فرودگاه به دو صورت با راننده و بدون راننده امکان‌پذیر است که با ارسال مدارک خود به کارشناسان مربوطه می‌توانید ماشین مدنظر خود را رزرو کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه و آسان‌تر کردن سفرهای هوایی خود پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت سعادت رنت دیدن کنید.