در طی سال های اخیر، یکی از شهر هایی که به مقصد توریستی و تجاری بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است، استانبول می باشد. شهر استانبول، در کشور ترکیه قرار دارد و معمولا مسافران از طریق تور های گردشگری و تجاری، به این شهر مسافرت می کنند. یکی از مهم ترین مواردی که اکثر افراد باید قبل از مسافرت به شهر فوق، مد نظر قرار دهند، پیدا کردنِ تور ارزان استانبول است. در این مقاله قصد داریم تا 6 مورد از کاربردی ترین نکاتی که شما باید برای پیدا کردنِ تور ارزان استانبول، از آنها آگاه باشید را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی شهر استانبول

شهر استانبول، اولین شهر پرجمعیت در کشور ترکیه و دومین شهر پرجمعیت در منطقه خاورمیانه می باشد. قسمتی از شهر فوق در قاره اروپا و قسمتی دیگر از آن در قاره آسیا واقع شده است.

شهر استانبول از لحاظ جاذبه های تاریخی و گردشگری، بسیار غنی می باشد و سالانه توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. همچنین، شهر فوق از نظر صنعتی نیز نسبتاً پیشرفته است و برخی از افراد برای انجام امور بازرگانی خود به استانبول مسافرت می کنند.

نکته آخر اینکه، شهر استانبول، میزبان سفارت های بسیاری از کشور های مهم جهان است. بعضی از ایرانیان تنها برای انجام امور مربوط به مهاجرت و انگشت نگاری، شهر فوق را به عنوان مقصد مسافرت خود، انتخاب می کنند.

اهمیت استفاده از تور جهت مسافرت به شهر استانبول 

استفاده از تور گردشگری جهت مسافرت به شهر استانبول، مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت:

  • خرید بلیط هواپیمای رفت و برگشت توسط آژانس مسافرتی

  • رزرو هتل مناسب جهت اقامت در شهر استانبول توسط آژانس مسافرتی

  • ترانسفر درون شهری در استانبول و بازدید از جاذبه های توریستی به صورت رایگان و با هزینه آژانس مسافرتی

  • فرستادنِ یک تور لیدر مجرب به همراه مسافران جهت پاسخ دادن به سوالات مختلف و ارائه توضیحات مربوط به جاذبه های گردشگری (توسط آژانس مسافرتی و به صورت رایگان)

همانگونه که مشاهده می کنید، برگزار کنندگانِ تور های گردشگری، بسیاری از امور مربوط به سفر را خودشان انجام می دهند. به همین دلیل، مسافران می توانند بدون هیچگونه دغدغه ای، از سفر خود لذت ببرند.

نکته مهم جهت یافتنِ تور ارزان استانبول

در این قسمت از مقاله، 6 مورد از مهم ترین نکاتی که شما باید برای پیدا کردنِ تور ارزان استانبول، از آنها مطلع باشید را بررسی خواهیم کرد. این نکات را معمولا آژانس های مسافرتی به مسافران توضیح نمی دهند و به همین دلیل، این افراد ممکن است در هنگام خرید تور های استانبول، از نظر مالی متضرر شوند.

6 نکته مهم جهت یافتنِ تور ارزان استانبول، عبارتند از:

1. زمان مناسب برای رزرو تور ارزان استانبول 

امروزه آژانس های مسافرتی ایرانی، تورهای استانبول بسیار متنوع و گوناگونی را برگزار می کنند. هر کدام از این تور ها در بازه های زمانی مختلفی اجرا می شوند و مسافران باید با توجه به شرایط خود، تور مناسب را انتخاب کنند.

شهر استانبول در فصل های بهار و تابستان، آب و هوای بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل، مسافران بسیاری در فصل های فوق، به استانبول مسافرت می کنند. قیمت تور های استانبول نیز در فصل های بهار و تابستان، نسبت به سایر فصل ها بالاتر می باشد. بنابراین، اگر آب و هوای مناسب، تنها ملاک شما برای مسافرت است، بهار و تابستان بهترین زمان های ممکن هستند اما اگر پیدا کردنِ تور ارزان استانبول برای شما اهمیت دارد، فصل های پاییز و زمستان را برای مسافرت انتخاب نمایید.

معمولاً هزینه رزرو تور های پاییز و زمستانِ استانبول، نصف هزینه رزرو تور های بهار و تابستان می باشد و این نکته برای کسانی که قصد پیدا کردنِ تور ارزان استانبول را دارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

2. زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیمای رفت و برگشت

قیمت خرید بلیط هواپیما در بازه های زمانی مختلف، نوسانات بسیاری را تجربه می کند و به همین دلیل، شما باید قبل از خرید بلیط، از نحوه نوسان قیمت آن آگاه باشید. معمولا در دو بازه زمانی، قیمت خرید بلیط هواپیمای استانبول، به کمترین میزان خود می رسد:

  • سه الی چهار ماه قبل از تاریخ سفر به استانبول

  • یک هفته قبل از تاریخ سفر به استانبول

از بین دو گزینه فوق، هزینه خرید بلیط هواپیمای لحظه آخری (یک هفته قبل از تاریخ سفر)، بسیار پایین تر از هزینه خرید بلیط گزینه دیگر می باشد. با این حال، ریسک منتظر ماندن برای بلیط لحظه آخری، نسبتا بالا است و احتمال دارد شما نتوانید در موعد مقرر، خود را به استانبول برسانید. بنابراین، اگر به دنبال یافتن زمان مناسب برای خرید بلیط ارزان هواپیما هستید، 3 الی 4 ماه قبل از تاریخ سفر، بهترین گزینه است.

نکته ای دیگر اینکه، قیمت خرید بلیط هواپیما های ایرلاین های مختلف، با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل، شما باید در هنگام خرید بلیط، این نکته مهم را نیز مد نظر قرار دهید.

3. اهمیتِ یافتنِ تور های گردشگری لحظه آخری

همانگونه که در پاراگراف های قبل نیز بیان کردیم، در ایران آژانس های مسافرتی، تور های استانبول متنوعی را برگزار می کنند. گاهی اوقات، برخی از تور ها تا لحظه آخر نیز  از لحاظ تعداد مسافران، تکمیل نمی شوند. به همین دلیل، آژانس های مسافرتی، قیمت تور های خود را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می دهند تا مسافران به رزرو آنها، ترغیب شوند.

شما می توانید برای رزرو تور ارزان استانبول، وب سایت های آژانس های مسافرتی را به صورت لحظه ای بررسی نمایید تا در صورت وجود تور های لحظه آخری، آنها را با قیمتی نازل، رزرو نمایید.

البته اگر مشخص بودنِ زمانِ دقیقِ مسافرت برای شما اهمیت دارد،  باید روش های دیگری را به منظور یافتنِ تور ارزان استانبول مورد استفاده قرار دهید؛ چرا که تور های لحظه آخری، زمان برگزاری مشخصی ندارند و تا چند روز قبل از تاریخ مسافرت نیز قابل رزرو نمی باشند.

4. در نظر گرفتنِ بودجه اختصاص یافته به مسافرت

شرایط مالی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و به همین دلیل، هر شخص بودجه خاصی را برای سفر به استانبول در نظر می گیرد. اگر شما بودجه کافی برای اقامت در هتل های لوکس را در اختیار دارید، بهتر است تا تور هایی با قیمت متوسط یا گران را رزرو نمایید اما اگر بودجه کمی را به سفر فوق اختصاص داده اید، رزرو تور ارزان استانبول، بهترین گزینه خواهد بود.

البته به این نکته نیز دقت کنید که اقامتگاه ارائه شده به مسافران در برخی از تور های ارزان استانبول، هاستل می باشد. هاستل ها امکانات کمتری را نسبت به هتل ها، در اختیار مسافران قرار می دهند. بنابراین، اگر شما قصد رزرو تور ارزان استانبول را دارید، باید نکته فوق را نیز مد نظر قرار دهید.

5. اهمیتِ یافتنِ هتل مناسب جهت اقامت 

یکی از بخش های اساسی هزینه های شما در هنگام سفر به شهر استانبول، هزینه اقامت در هتل یا هاستل است. در استانبول، اقامتگاه های بسیار زیادی وجود دارد و هر کدام از این اقامتگاه ها نیز امکانات و خدمات رفاهی متنوعی را در اختیار مسافران خود قرار می دهند. شما باید با توجه به بودجه خود، هتل یا هاستل مناسب را جهت اقامت انتخاب کنید. البته اکثر تور های ارزان قیمتی که توسط آژانس های مسافرتی برگزار می شوند، هتل های سه ستاره و یا هاستل هایی با کیفیت ارائه خدمات متوسط را جهت اقامت مسافران، رزرو می کنند. بدین ترتیب، هزینه خرید تور استانبول، تا حد امکان کاهش می یابد.

6. عدم توجه به تبلیغاتِ نامعتبرِ رزروِ تور استانبول

مطمئنا تا به حال با تبلیغات تور های بسیار ارزان استانبول، مواجه شده اید. برگزاری تور های استانبول با قیمت پایین، امکان پذیر است اما تبلیغاتی که تور های بسیار ارزان را به شما پیشنهاد می دهند، معمولا جعلی هستند. اعتماد به این قبیل تبلیغات، ضرر های مالی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. به همین دلیل، شما باید قبل از پرداخت هزینه تور، از معتبر بودنِ آژانس هواپیمایی، اطمینان حاصل فرمایید.

 نحوه پیدا کردنِ یک آژانس مسافرتی معتبر برای خرید تور ارزان استانبول 

اکثر افرادی که به دنبال یافتنِ یک تور استانبول ارزان قیمت هستند، در هنگام انتخاب آژانس مسافرتی مناسب، با چالش های متعددی روبرو می شوند. به همین دلیل، در این بخش از مقاله قصد داریم تا ویژگی های یک آژانس مسافرتی معتبر و قابل اعتماد را به شما توضیح دهیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • یک آژانس مسافرتی قابل اعتماد، دارای پروانه کسب معتبر می باشد.

  • یک آژانس مسافرتی معتبر، دارای یک مکان (دفتر کار) مشخص است.

  • نام و هویت مدیر عامل یک آژانس مسافرتی معتبر، کاملا مشخص و شفاف می باشد.

  • یک آژانس مسافرتی معتبر، تمامی مسافران خود را در طول دوره سفر بیمه می کند. هزینه این بیمه، جزئی از هزینه رزرو تور می باشد. به همین دلیل، آژانس های مسافرتی قابل اعتماد، هزینه مجزایی را بابت بیمه، از مسافران دریافت نمی کنند.

  • آژانس های مسافرتی معتبر، یک تور لیدر مجرب را به همراه مسافران به کشور مقصد می فرستند. مسافران می توانند تمامی سوالات خود را در طول دوره سفر، از این تور لیدر بپرسند. همچنین، تور لیدر باید با تمامی جاذبه های گردشگری کشور مقصد آشنا باشد و مسافران را در هنگام بازدید از این جاذبه ها، راهنمایی کند.

آیا برای سفر به شهر استانبول، اخذ ویزا الزامی است؟

در حال حاضر، وزارت های خارجه کشور های ایران و ترکیه، تفاهم نامه ای را امضاء کرده اند که بر طبق آن، گردشگران نیازی به اخذ ویزا برای ورود به دو کشور ندارند. البته داشتنِ پاسپورت جمهوری اسلامی ایران برای ورود به کشور ترکیه، الزامی است و این پاسپورت نیز باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.

نکته ای دیگر اینکه، تفاهم نامه گردشگری بین ایران و ترکیه ممکن است به دلایل مختلفی لغو شود و ورود به ترکیه تنها با ارائه ویزا امکان پذیر گردد. به همین دلیل، حتما قبل از رزرو تور ارزان استانبول، از نیاز یا عدم نیاز به اخذ ویزای گردشگری، اطمینان حاصل فرمایید.

بهترین سایت جهت رزرو تور ارزان استانبول

اگر عبارت "رزرو تور ارزان استانبول" را در گوگل و یا سایر موتور های جستجو وارد کنید، با وب سایت های بی شماری مواجه خواهید شد. هر کدام از این وب سایت ها خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهند اما همگی آنها معتبر نمی باشند. برخی از وب سایت های آژانس های مسافرتی، تور های بی کیفیتی را برگزار می کنند و بعضی دیگر، هزینه های هنگفت و بیش از حد مجازی را از مسافران دریافت می نمایند.

در این بین، یکی از محدود وب سایت های معتبر و با سابقه در زمینه برگزاری تور ارزان استانبول، بوکینگ نام دارد. در این سایت شما می توانید تور های مختلفی را مشاهده کنید و بهترین تور را با توجه به سلیقه و شرایط مالی خود، انتخاب نمایید. همچنین، امکان مشاهده تور های لحظه آخری با قیمت های بسیار مناسب نیز در سایت بوکینگ وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله، 6 مورد از کاربردی ترین و مهم ترین ویژگی های تور ارزان استانبول را به صورت جامع، مورد بررسی قرار دادیم. این نکات را معمولا آژانس های مسافرتی به مسافران خود نمی گویند. شما می توانید با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، تور های ارزان استانبول را به راحتی پیدا کنید و در صورت نیاز، آنها را رزرو نمایید.