گسترش زیر ساخت‌های اینترنتی و توسعه کسب و کار‌های مجازی به همان میزان که به راحتی ما کمک ‌می‌کند، ‌می‌تواند چالش‌های جدید را نیز سر راه ما قرار دهد. زمانی که شما به صورت حضوری محصول یا خدمات دریافت ‌می‌کنید، ‌می‌توانید با چشم ببینید و انتخاب کنید. در حالی که در خرید آنلاین چنین چیزی وجود ندارد. رزرو آنلاین هتل و ویلا یا هر نوع اقامتگاه دیگری هم دقیقاً همینطور است. با رزرو آنلاین محل اقامت ‌می‌توانید با خیال راحت تری سفر کنید و از امکاناتی مانند کاهش قیمت ها به وسیله کد تخفیف اسنپ تریپ برخوردار شوید.

نکات مهمی‌که قبل از رزرو آنلاین هتل و ویلا  باید در نظر بگیرید

نکاتی که قبل از رزرو آنلاین هتل و ویلا باید در نظر گرفته شوند تا حد زیادی به هدف شما از مسافرت بستگی دارد. سفر شما ‌می‌تواند تجاری، تفریحی، توریستی و .. باشد. مثلاً وقتی به کشور دیگری سفر ‌می‌کنید، مسلط بودن کادر هتل به زبان انگلیسی معیار مهمی‌است که در سفر داخلی اصلا، اهمیتی ندارد.  البته، شرایط شما نیز قطعا در این موضوع دخیل خواهد بود. تعداد افراد، وجود داشتن یا نداشتن کودک و سالمند و حتی وضعیت سلامتی ‌می‌توانند فاکتور‌های مهمی‌باشند. به هر حال، ما 5 تا مورد از مهم ترین ملاک‌های انتخاب هتل و ویلا را در ادامه به شما خواهیم گفت.

به ستاره ها اکتفا نکنید

قبل از این که به سراغ بحث اصلی برویم، لازم دانستیم که کمی‌درباره ستاره‌هایی که به هتل‌ها نسبت ‌می‌دهند صحبت کنیم. اکثر افراد تصور ‌می‌کنند که هتل‌های 5 ستاره بهترین انتخاب هستند. در واقع، تصور ما از این هتل‌ها فضایی لوکس و مجلل است. در حقیقت، باید بدانید که همیشه هم این طور نیست. این که هر هتل چند ستاره داشته باشد با یک معیار استاندارد جهانی سنجیده ‌می‌شود. بیشتر فاکتور‌های تأثیر گذار در این مورد به خدمات هتل بر ‌می‌گردنند.

نظافت هتل، نحوه و ساعت فعالیت پذیرش، امکانات بهداشتی اتاق‌ها، وجود میز و صندلی و تلویزیون، دسترسی به اینترنت و خدمات رفاهی مثل رستوران و ... مهم ترین موارد تعیین کننده در دریافت ستاره‌ها هستند. هر چه این خدمات با جزئیات و کیفیت بهتری ارائه شود، ستاره‌های متعلق به هتل بیشتر ‌می‌شوند. هنگام رزرو آنلاین هتل‌ها ‌می‌توانید ستاره‌ها را در نظر بگیرید؛ اما این نباید تنها ملاک شما باشد. در واقع، چیز‌های مهم تری هم هستند که اصلاً در چند ستاره بودن هتل در نظر گرفته نمی‌شوند.

موقعیت جغرافیایی محل اقامت

بسته به این که برای چه کاری سفر ‌می‌کنید، ‌می‌توانید موقعیت جغرافیایی خود را انتخاب کنید. مثلاً اگر سفر شما تجاری است، باید به مرکز شهر نزدیک باشید. اگر برای خرید سفر ‌می‌کنید، نزدیک بودن به مراکز تجاری و پاساژ ها را در نظر داشته باشید. برای یک سفر تفریحی هم بهتر است هتل شما به آثار تاریخی و مراکز گردشگری نزدیک باشد. به علاوه، نزدیک بودن به راه‌های اصلی و دسترسی مناسب به وسایل حمل و نقل عمو‌می‌هم ‌می‌تواند مهم و موثر باشد.

به دلیل آشنایی نداشتن با برخی از شهر‌ها، بهتر است برای رزرو آنلاین اقامتگاه خود، از سایت‌هایی مثل اسنپ تریپ و جا با ما استفاده کنید که مشخصات هتل‌ها و محل دقیق آن‌ها را برای شما مشخص می کنند. نمایش موقعیت هتل روی نقشه و مشخص کردن فواصل آن با نقاط مهم شهر هم ‌می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای انتخاب شما باشد. در صورت دریافت خدمات از این سایت ها از مزیت هایی هم برخوردار می شوید. برای مثال، کد تخفیف اسنپ تریپ این امکان را به شما می دهد که برای رزرو هتل و محل اقامت خود، هزینه کمتری پرداخت کنید. البته، مزایای دیگری مانند سهولت رزرو، قیمت ارزان، سرعت بالا و نظرات دیگران هم وجود دارد.

هتل

تناسب هزینه‌ها با بودجه

بدون شک مدیریت هزینه‌ها مهم ترین قسمت سفر خواهد بود. زمانی که شما بدانید چقدر هزینه ‌می‌توانید برای هتل بپردازید، گزینه‌ها برای شما محدود شده و انتخاب ساده تر ‌می‌شود. قیمت هر هتل بسته به امکانات و خدمات آن تعیین ‌می‌شود و شما ‌می‌توانید بر اساس توان مالی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته، همیشه باید حواستان به هزینه‌های جانبی هم باشد. مثلاً ممکن است یک هتل ارزان تر رزرو کنید؛ ولی انقدر از همه جا دور باشد که مجبور شوید آن تفاوت قیمت را صرف رفت و آمد کنید.

امروزه سایت‌های ارائه خدمات مسافرتی مثل رزرو بلیط، رزرو هتل و ویلا و خرید تور‌های مختلف خدمات جذابی را برای صرفه جویی در هزینه‌ها به کاربران ارائه ‌می‌دهند. برای نمونه داشتن کد تخفیف جاباما برای رزرو ارزان تر اقامتگاه به شما کمک خواهد کرد. البته، توجه کنید که اقامتگاه های جاباما فقط شامل هتل نمی‌شود و ‌می‌توانید در این سایت انواع ویلا، کلبه، سوئیت، آپارتمان و اقامتگاه بومگردی را نیز به صورت آنلاین اجاره کنید. فراموش نکنید که برای رزرو ارزان هرکدام از این موارد امکان استفاده از تخفیف وجود دارد.

خدماتی که به مسافران ارائه ‌می‌شود

خدماتی که ‌می‌توانید در هتل دریافت کنید، بدون شک تأثیر زیادی در انتخاب شما خواهد داشت. این خدمات ‌می‌تواند شامل امکانات داخل اتاق‌ها مثل لوازم بهداشتی، ظروف، تلویزیون، کمد و چوب لباسی، اینترنت پر سرعت، گاو صندوق و ... باشد. به علاوه، خدمات و امکانات کلی هتل‌ها را نیز حتماً هنگام رزرو آنلاین هتل و ویلا در نظر داشته باشید.

مقرارات کنسلی و تغییر رزرو

یکی از مهم ترین نکاتی که برای رزرو آنلاین هتل و ویلا وجود دارد و اغلب نادیده گرفته ‌می‌شود، قوانین کنسل کردن است. از آنجایی که اتفاقات غیر قابل پیش بینی هر لحظه ممکن است برنامه‌های ما را تغییر دهند، باید شرایطی را در نظر بگیریم که در صورت کنسل شدن سفر حداقل ضرر را متحمل شویم. در همه هتل‌ها اگر شما بخواهید رزرو خود را کنسل کنید بسته به زمانی که تا سفر مانده باید هزینه ای را به عنوان جریمه پرداخت کنید. این هزینه توسط هتل‌های مختلف متغیر است. حتی گاهی ممکن است همه پول شما به عنوان جریمه کسر شود. به همین دلیل قوانین هتلی که مدنظر را دارید را حتماً مطالعه کنید.

نظرات مسافران قبلی را حتماً بررسی کنید

از آنجایی که طی رزرو آنلاین، نمی‌توانید برخی نکات مثل نظافت، برخورد پرسنل و ... را ببینید، مطالعه نظرات مسافران قبلی برای شما مفید خواهد بود. در سایت‌هایی مثل اسنپ تریپ و جاباما این امکان برای کاربران فراهم است که نظرات خود را درباره خدمات مورد استفاده در اختیار سایرین قرار دهند. پس از بررسی موارد ذکر شده، اگر بین دو یا سه هتل دچار تردید شدید، ‌می‌توانید با مطالعه نظرات مسافرین قبلی سطح رضایت از این اقامتگاه‌ها را متوجه شده و انتخاب بهتری داشته باشید.

گردشگری

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم نکاتی را بررسی کنیم که عمو‌می‌تر هستند و برای همه افراد اهمیت دارند. بدون شک جزئیات قابل توجه بیشتری هم در مورد رزرو آنلاین اقامتگاه باید در نظر بگیرد. این جزئیات معمولاً شخصی تر هستند. بنابراین، با در نظر گرفتن شرایط خود ‌می‌توانید نکات بیشتری را در انتخاب دخیل کنید. در این میان، قیمت را می توان فاکتور مشترکی در نظر گرفت که برای همه اهمیت دارد. برای دریافت کد تخفیف رایگان سایت های گردشگری و رزرو ارزان محل اقامت به کانال تخفیف مراجعه کنید. تعداد زیاد کد های معتبر و تست شده رایگان می تواند ارزان ترین سفر را برای شما رقم بزند.