یک برنامه نویس در هر کشوری که باشد، می‌تواند شغل مناسبی پیدا کرده و درآمد قابل قبولی بدست آورد. در تمام کشورها، فرصت‌های شغلی زیادی برای برنامه نویسان وجود دارد که شرایط و حقوق آن، نسبت به دیگر کشورها متفاوت است. یک توسعه دهنده ممکن است به دلایلی از جمله افزایش درآمد، تحصیل یا حتی محدودیت‌های موجود در ایران، تصمیم به مهاجرت بگیرد. اگر فرآیند یادگیری برنامه نویسی را به صورت اصولی و در یک آکادمی آموزش برنامه نویسی معتبر مانند سبزلرن پایان رسانده‌اید، بهتر است با سه تا از کشورهایی که به عنوان بهشت برنامه نویسان شناخته می‌شوند، اشنا شوید.

یکی از عوامل مهم در داشتن یک زندگی راحت، شرایط اقتصادی کشور و میزان درآمد متوسط در آن کشور است. هرچه میزان درآمد فرد در یک کشور، بیشتر از هزینه‌های زندگی باشد، فرد احساس راحتی بیشتری در زندگی تجربه می‌کند. برای برنامه نویسان، این موضوع بسیار حیاتی است؛ زیرا این افراد در یک بازار رقابتی و کاملا پویا مشغول به کار هستند و نیاز دارند تمام تمرکز خود را به کار بدهند. به همین دلیل، در بسیاری از کشورها شرایط مناسبی برای برنامه نویسان فراهم شده تا این افراد، بتوانند با حداکثر توان، به توسعه پروژه‌ها و گسترش زیرساخت‌ها در آن کشور کمک کنند.

معمولا بسیاری از توسعه دهندگان زبان‌های برنامه نویسی مختلف، علاقمند به فعالیت به صورت دورکاری هستند. این افراد بدون توجه به موقعیت جغرافیایی خود، با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف همکاری می‌کنند و بخش عمده‌ای از توسعه دهندگان را تشکیل می‌دهند. در این میان، افرادی نیز وجود دارند که علاقمند به فعالیت و حضور در محل کار هستند. این افراد بسته به دلایلی همچون درآمد بالاتر یا بهبود شرایط زندگی، تصمیم به مهاجرت به کشورهای دیگر می‌گیرند. از این میان، برخی از کشورها به عنوان بهترین مقصد برای برنامه نویسان شناخته می‌شوند.

البته بازارکار برنامه نویسی هر کشور با دیگری متفاوت است و ممکن است یک زبان نه چندان محبوب در دنیا، از محبوبیت بالایی در یک کشور برخوردار باشد.

آمریکا؛ بهشت اول برنامه نویسان در جهان

بزرگترین بازارکار برنامه نویسی در تمام جهان، متعلق به آمریکا است. بسیاری از شرکت‌های مشهور و پیشرو در زمینه تکنولوژی نظیر گوگل، اپل، مایکروسافت، نتفلیکس، آمازون، متا (فیسبوک سابق) و اسپاتیفای، در آمریکا فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، هزاران شرکت کوچک و بزرگ دیگر در این کشور فعال هستند که هرکدام، برای توسعه پروژه‌های خودنیاز به برنامه نویسان خبره و باتجربه دارند.

متوسط درآمد برنامه نویسان آمریکایی، بیشتر از برنامه نویسان کشورهای دیگر است؛ به طوری که در برخی موارد، شاهد دستمزد چند برابری توسعه دهندگان آمریکایی نسبت به دیگر توسعه دهندگان در دیگر نقاط جهان هستیم. زبان برنامه نویسی پایتون، یکی از پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی در آمریکا است که متوسط درآمد توسعه دهندگان آن در اکثر موارد، بیشتر از سایر زبان‌های برنامه نویسی است. به عنوان مثال، شرکت Google تا 250 هزار دلار در سال به توسعه دهندگان پایتون حقوق دریافت می‌کند. این مقدار، حدودا 3 برابر درآمد یک توسعه دهنده پایتون عادی در دیگر کشورها است. در کشورهای اروپایی، یک توسعه دهنده پایتون بین 50 هزار تا بیش از 100 هزار دلار در سال درآمد دارد.

در کل، غیر از آمریکا، بازارکار پایتون در کل دنیا فوق العاده است و پتانسیل زیادی برای رشد دارد. با گذراندن دوره آموزش پایتون و کسب مهارت و تجربه در آن، می‌توانید در موقعیت‌های شغلی مناسبی در کشورهای مختلف مشغول به کار شوید. اگر پایتون را به خوبی فرا بگیرید، می‌توانید شغل مناسبی در بسیاری از کشورها پیدا کنید.

کشور محبوب برای برنامه نویسی

انگلیس؛ جایگزین نزدیک‌تر برای توسعه دهندگان ایرانی

در لیست ما، کشور انگلیس به عنوان دومین نامزد بهترین کشورهای جهان برای برنامه نویسان شناخته می‌شود. این کشور اروپایی، با بازارکاری نسبتا خوب برای برنامه‌ نویسان، فرصت‌های فراوانی برای توسعه دهندگان مختلف فراهم کرده است. تقریبا تمام زبان‌های برنامه نویسی مشهور نظیر پایتون، جاوا اسکریپت، PHP، پرل، C و C++، C# و حتی زبان برنامه نویسی R دارای بازارکار قابل توجهی در انگلستان هستند. متوسط درآمد یک برنامه نویس در کشور انگلیس، بین 35000 پوند تا بیش از 110000 پوند است. این مقدار بسته به تجربه و تخصص فرد، ممکن است بیشتر شود.

به صورت کلی در گشورهای اروپایی، طراحی وب خصوصا Front-end محبوبیت بالایی دارد. در انگستان  نیز فریمورک‌های طراحی وب دارای تقاضای بالایی هستند و همواره موقعیت‌های شغلی زیادی برای استخدام توسعه دهندگان این فریمورک‌ها در انگلیس وجود دارد. فریمورک بوت استرپ (BootStrap) یکی از مشهورترین و برترین چارچوب‌های طراحی وب در جهان است که قدرت و انعطاف زیادی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد و دارای بازارکار بسیار بزرگ در دنیا است.

برای یادگیری این فریمورک، در ابتدا باید به زبان‌های HTML و CSS مسلط شده و سپس، به گذراندن دوره آموزش بوت استرپ به صورت اصولی بپردازید. نحوه تدریس مدرس و کیفیت محتوای دوره، دو اصل مهم برای مقایسه محتوای یک دوره با دوره‌های دیگر است که تاثیر زیادی در یادگیری شما دارد.

استرالیا؛ سرزمینی با آب و هوای مطبوع برای فریلنسر‌ها

کشور استرالیا یکی از بهترین مقاصد برنامه نویسان برای مهاجرت است. در این کشور، شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی فعال هستند و بازارکار فوق العاده‌ای برای برنامه نویسی در این کشور وجود دارد. در استرالیا به دلیل نیاز مبرم به متخصصین در زمینه فناوری اطلاعات و کامپیوتر، فرصت‌های شغلی متعددی در این زمینه وجود دارد. مشاغل مرتبط با برنامه نویسی، بخش بزرگی از این نیاز را شامل می‌شود؛ به همین دلیل این کشور سازوکار مهاجرت برنامه نویسان را بسیار آسان‌تر کرده است.

نکته مهمی که باعث رونق بیشتر شغل برنامه نویسی در استرالیا شده، وجود شعبه‌ای از شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی در این کشور است. همچنین شرکت‌های زیادی از سرتاسر جهان، علاقمند به استخدام توسعه دهندگان ساکن استرالیا هستند و این افراد را به صورت فریلنسری و دورکاری، استخدام می‌کنند. درصد قابل توجهی از توسعه دهندگان ساکل استرالیا، به صورت دورکاری مشغول به کار هستند و کارفرماهایی از کشورهای مختلف دارند.

به طور متوسط، یک توسعه دهنده در استرالیا بین 60000 دلار تا 100000 دلار در سال درآمد دارد. این مقدار بسته به تجربه، تخصص یا مهارت شما متغیر است.

کشوری مخصوص کار برنامه نویسی

برای لذت بردن از بهشت برنامه نویسان، باید برنامه نویس خوبی باشید!

برای اینکه بتوانید از زندگی به عنوان یک برنامه نویس در این کشورها لذت ببرید، ابتدا باید بتوانید از برنامه نویسی لذت ببرید؛ و برای اینکه از برنامه نویسی لذت ببرید، ابتدا باید از یادگیری آن لذت ببرید! شرط یادگیری لذت‌بخش برنامه نویسی، دسترسی به آموزش‌های باکیفیتی است که به بهترین شکل، مباحث را به شما منتقل کند.

در نظر داشته باشید که میتوانید برای یادگیری آموزش HTML به لینک زیر مراجعه کنید .

در آکادمی سبزلرن، افتخار ما ارائه دوره‌های آموزش برنامه نویسی با بهترین کیفیت و پشتیبانی تخصصی است. ما خود را موظف به ارائه پشتیبانی تخصصی و سریع، حتی برای دانشجویان دوره‌های رایگان می‌دانیم. در سبزلرن، تنها افرادی اجازه تدریس پیدا می‌کنند که در کار خود، جزو بهترین‌ها باشند و بتوانند به خوبی، مباحث را به دانشجویان منتقل کنند. فرصت را از دست ندهید و برای یادگیری اصولی و حرفه‌ای برنامه نویسی اقدام کنید!