فهرست مطالب

  • 1. IndexNow (یا چیزی مشابه
  • 2. برای بهبود رتبه بندی خود به MUM توجه داشته باشید
  • 3. نمایه سازی عبور
  • 4. Core Web Vitals
  • 5. کاربر + هدف جستجو = محتوای مفید
  • 6. بومی سازی سئو
  • 7. SEO ویدیو دو داده ساختار یافته اختصاصی دریافت می کند
  • 8. تجزیه و تحلیل مشتری، حفظ و ارزش طول عمر
  • 9. بهینه سازی SERP برند، نمودارهای دانش و نهادها
  • 10. همه سئو سئو موبایل است
  • 11. ارزیابی، تطبیق و اجرا
  • 12. اتوماسیون بیشتر
  • 13. SERP Layout & Functional Changes
  • 14. محتوای طولانی
  • 15. مقیاس پذیری SEO

 

صنعت سئو مانند به روز رسانی های الگوریتمی که گوگل هر از گاهی راه اندازی می کند غیرقابل پیش بینی است.این صنعت به قدری بی ثبات است که اگر یک سئو سایت به خواب زمستانی برود و بعد از یک سال بیدار شود، ممکن است فرد شروع به احساس شکاف نسلی کند.بنابراین، چیزهای زیادی در سراسر جهان سئو در حال رخ دادن است و شما می‌خواهید در بالای همه این موارد باشید تا مطمئن شوید که چیزها (رتبه‌بندی) تحت کنترل شما با آموزش سئو هستند.

در این سایت خبر جدید کامپیوتر، من در مورد چند روند داغ در سئو بحث خواهم کرد و همچنین در مورد اینکه چگونه همه چیز در سال 2023 می تواند رخ دهد، حدس و گمان هایی را انجام خواهم داد.اگر تعجب می کنید که چرا گمانه زنی های کسی را می خوانید، پس پاسخ بسیار ساده است. تا زمانی که گوگل تمامی فاکتورهای رتبه بندی را فاش نکند، اما سئو نیمی از حدس و گمان و نیمی مبتنی بر داده است. من برخی از بهترین روش‌هایی را که در اینجا در دنبال می‌کنیم به اشتراک می‌گذارم، و این شیوه‌ها مشتریان ما را به سطح بعدی می‌برد. تنها با چند تغییر، حداقل بر اساس آنچه اخیراً گوگل آزمایش کرده است، می توانید برای هر آنچه در سال 2023 پیش می آید، آماده باشید.البته، ممکن است برخی از روندهای سئوی سال 2022 را در سال 2023 تکرار کنید. این به این دلیل است که تا زمانی که صنعت سئو وجود دارد، برخی چیزها باقی می مانند.

ما جستجوی صوتی را از این فهرست حذف کردیم زیرا همه‌گیری آسیب بزرگی به چشم‌انداز رشد جستجوی صوتی وارد کرده است. این ممکن است به دلیل استفاده گسترده از ماسک ها باشد. ما مطمئن نیستیم، اما حقیقت این است که مردم مانند گذشته با رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند صحبت نمی‌کنند و تنها موردی که از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند، هنگام رانندگی است.

Google Trends همچنین روند کاهش یافتن کلمات کلیدی را برای جستجوی صوتی نشان می دهد.

1. IndexNow (یا چیزی مشابه

گزارش های اخیر نشان می دهد که گوگل در لیست موتورهای جستجو با استفاده از پروتکل IndexNow نفر بعدی است.برای کسانی از شما که نمی‌دانید IndexNow چیست، این یک موتور منبع باز است که توسط موتورهای جستجو برای کشف محتوای جدید استفاده می‌شود. به جای روش کشش مرسوم، شامل استفاده از روش فشار است. بنابراین، هنگامی که یک وب سایت ادغام شده با IndexNow API محتوای خود را به روز می کند، یک پست را حذف می کند یا یک پست جدید منتشر می کند، API این اطلاعات را به موتورهای جستجو منتقل می کند.

IndexNow API در اکتبر 2021 توسط مایکروسافت توسعه یافت .

موتورهای جستجو Bing و Yandex در حال حاضر از IndexNow پشتیبانی می کنند . به لطف نمایه سازی سریعتر ارائه شده توسط IndexNow، موتورهای جستجو می توانند از بار خزیدن اضافی جلوگیری کنند و کل فرآیند را در مصرف انرژی کارآمدتر کنند.

این گزارش از شرکت گوگل در جنبش IndexNow توسط سخنگوی گوگل تایید شده است. در حال حاضر، آنها در حال آزمایش کارایی پروتکل هستند تا بررسی کنند که آیا این پروتکل تلاش های پایداری گوگل را بهبود می بخشد یا خیر.

هدف گوگل این است که تا سال 2030 به یک شرکت 100% مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر تبدیل شود. ابتکار Carbon Neutral IndexNow به این معنی است که شانس Google برای پذیرش آن بالا است. هنگامی که این اتفاق بیفتد، ایندکس شدن صفحات توسط غول موتور جستجو آسان تر خواهد شد.

Garry Illyes، مدافع جستجو در گوگل، در یکی از قسمت های Search Off The Record تایید کرد که گوگل در سال 2022 روند خزیدن و نمایه سازی خود را پایدار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که فرآیند نمایه سازی فعلی ردپای کربن بسیار زیادی از خود بر جای می گذارد و راه هایی برای کاهش بیشتر آن وجود دارد. یکی از راه هایی که ایشان ذکر کردند IndexNow است.

جان مولر و مارتین اسپلیت حامیان جستجو او را به خدمت گرفتند. با این حال، ایلیز گفت، حتی اگر گوگل در حال آزمایش IndexNow است، ممکن است تصمیم بگیرد که از نظر شکل مشابهی را ادامه دهد، اما عملکرد ممکن است تغییر کند.

او همچنین اضافه کرد که در بیشتر موارد، خزنده (ربات‌های گوگل) نیازی به صرف زمان برای خزیدن مجدد صفحاتی که به‌روزرسانی نشده‌اند را ندارد. اما این در حال حاضر به طور موثر اتفاق نمی افتد. Illyes می‌گوید اگر راهی وجود داشته باشد که گوگل صفحات به‌روز شده را بخزد، می‌تواند انرژی زیادی را که توسط سرورها مصرف می‌شود، ذخیره کند.

او همچنین ناشران خبری مانند CNN و NYT را مثال زد که اغلب محتوای صفحه اصلی را به روز می کنند اما صفحه درباره ما را به روز نمی کنند. اگر بتوان به ربات‌ها آموزش داد که بازخوانی چنین صفحاتی را انجام ندهند، Illyes می‌گوید که می‌تواند انرژی زیادی را ذخیره کند.

هر صاحب وب‌سایتی که می‌خواهد IndexNow API را فعال کند، می‌تواند این کار را در سه مرحله ساده انجام دهد:

کلید API را از Bing ایجاد و دانلود کنید.

در مرحله بعد، فایل متنی دانلود شده باید در ریشه سرور شما آپلود شود.

URL های انبوه یا تکی را به موتورهای جستجوی فردی با پارامترهای URL زیر ارسال کنید:

گوگل (هنوز تایید نشده است):  https://google.com/indexnow?url=url-changed&key=your-key

بینگ:  https://www.bing.com/IndexNow?url=url-changed&key=your-key

Yandex:  https://yandex.com/indexnow?url=url-changed&key=your-key

اخیراً مایکروسافت و یاندکس اعلام کردند که از IndexNow برای به اشتراک گذاری URL های ارسالی استفاده خواهند کرد. بنابراین، اگر URL را به مایکروسافت ارسال کنید، بلافاصله با Yandex به اشتراک گذاشته می شود و بالعکس. بینگ همچنین با راه اندازی یک افزونه وردپرس برای IndexNow  کل فرآیند را خودکار کرده است .

بر اساس داده های ارائه شده توسط بینگ، حدود 80000 وب سایت به پروژه IndexNow پیوسته اند. از این تعداد، 60000 وب سایت از Cloudflare استفاده می کنند که از IndexNow نیز پشتیبانی می کند. نیازی به گفتن نیست که اگر گوگل به این ابتکار بپیوندد، وب سایت های بیشتری دنبال خواهند شد.

2. برای بهبود رتبه بندی خود به MUM توجه داشته باشید

گوگل تلاش های قابل ستایشی را برای بهبود کیفیت نتایج جستجو با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته انجام داده است.

بزرگ‌ترین جهش در آن ابتدا با معرفی RankBrain و سپس با BERT در سال 2019 اتفاق افتاد و اکنون این غول موتور جستجو با معرفی Multitask United Model یا MUM در حال ساختن دوران دیگری است.

بر اساس اعلامی که توسط Prabhakar Raghavan در طول Google I/O 2021 منتشر شد، مدل جدید پردازش زبان طبیعی MUM آن 1000 برابر قدرتمندتر از BERT است و قابلیت چندوظیفه ای را دارد که به آن امکان می دهد ویدیو، تصاویر و متن را در 75 زبان به تجزیه و تحلیل بپردازد. به کاربران پاسخ سوالات جستجوی پیچیده را بدهد.

این به این معنی است که MUM جنبه‌های مختلف جستجو را ترکیب می‌کند و سعی می‌کند احساسات، زمینه، موجودیت‌ها و مهم‌تر از همه هدف کاربر برای ارائه پاسخ‌هایی که واقعاً نزدیک به آنچه کاربر انتظار داشت را درک کند.

راغوان قدرت MUM را با انجام یک جستجوی پیچیده نشان داد " من کوه آدامز را پیاده‌روی کرده‌ام و اکنون می‌خواهم پاییز آینده کوه فوجی را پیاده‌روی کنم، برای آماده شدن چه کاری باید انجام دهم؟"

این ویدیو را ببینید که چگونه MUM جستجو را انجام داد و نتیجه ای بسیار برتر از آنچه ما به آن عادت داریم ارائه داد.

به گفته راغوان، MUM می‌تواند دانش عمیقی از کلمه کسب کند و می‌تواند زبان را درک کند، آن را تولید کند و بر خلاف مدل‌های دیگر که در یک زمان تنها یک زبان کار می‌کنند، به طور همزمان بین 75 زبان آموزش ببیند.

گوگل هنوز در حال آزمایش MUM است، اما انتظار می رود به زودی از آزمایشگاه خارج شود و بخشی از اکوسیستم جستجوی گوگل شود. غول موتور جستجو باید ما را در مورد ادغام خود مانند نحوه اعلام عرضه BERT مطلع کند.

اما قبل از آن، به عنوان وب مستر، باید بدانید که چگونه می تواند بر جستجو تأثیر بگذارد. ما نیز بی خبر هستیم، اما جامعه چند احتمال را ارائه کرده است.

ممکن است شروع به مشاهده نوع جدیدی از نتایج کنید، یک شکل بهبودیافته از Google Answers که تمام اطلاعات موجود را ترکیب می‌کند تا کاربران را به پاسخ‌های خاصی که به دنبال آن هستند برساند.

این می تواند به معنای 0 کلیک بیشتر در جستجو باشد، چیزی که قبلاً شاهد آن هستیم.

از داده های ساخت یافته استفاده کنید . گوگل تمام این داده‌ها را از چیزی که Graph دانش می‌نامد گرفته است و از نشانه‌گذاری‌های موجود در هر سایت تغذیه می‌شود.

محتوای Longform برش بزرگی ایجاد خواهد کرد زیرا اگر یک منبع بتواند سهم زیادی از اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه دهد، چنین صفحاتی به بالاترین سطح می‌رسند.

پر کردن کلمات کلیدی را فراموش کنید. بیشتر روی محتوای طبیعی تمرکز کنید که نقاط دردناک مخاطب را لمس می کند.

ما هنوز نمی دانیم که MUM چقدر قدرتمند خواهد بود. با این حال، بهتر است مطالب را ساده و خوانا کنید. اگر محتوا با اصطلاحات تخصصی لغزش شده باشد، این احتمال وجود دارد که MUM در آن ارتباط پیدا نکند.

علاوه بر این، به عنوان سئوکار باید بدانید که LaMDA مدل زبان دیگری که در سال 2021 Google I/) معرفی شد چگونه کار می کند. اگرچه این یک مدل زبان برای برنامه های گفتگو است، اما تأثیر زیادی بر جستجو خواهد داشت، به خصوص جستجویی که از طریق دستیاران گوگل انجام می شود.

LaMDA مخفف Language Model for Dialogue Applications است و معیارهای جدیدی را برای مکالمات هوش مصنوعی طبیعی تعیین می کند. می‌تواند با واکشی اطلاعات از نمودار دانش Google، مکالمات را طبیعی کند.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، LaMDA یا "مدل زبانی برای برنامه های گفتگو" را در رویداد I/O این شرکت پیش نمایش داد. او گفت LaMDA برای انجام یک مکالمه باز با کاربران بدون تکرار اطلاعات مشابه طراحی شده است.

LaMDA یک مدل مبتنی بر ترانسفورماتور است، مانند BERT و MUM. می توان آن را برای خواندن کلمات، درک رابطه بین کلمات در یک جمله و پیش بینی کلمه بعدی آموزش داد.

گوگل بر آموزش آن برای ایجاد پاسخ های معقول و خاص به جای پاسخ های عمومی تر تاکید کرده است.

3. نمایه سازی عبور

آیا در مورد آخرین اعلامیه گوگل در مورد الگوریتم جدیدی به نام Passage Indexing شنیده اید؟

بنابراین، اگر شما فردی هستید که از نوشتن محتوای طولانی که نتوانسته جذابیت بیشتری داشته باشد، پشیمان هستید، Passage Indexing ممکن است برای شما تغییری ایجاد کند.

به گفته گوگل، از این پس از ویژگی پردازش زبان طبیعی در حین نمایه سازی صفحات وب استفاده می کند و سعی می کند معنای هر قسمت از صفحه را درک کند.

نمایه سازی قسمت قبل از بعد

این بدان معناست که بخش خاصی (معبر) تحت پوشش مقاله شما اکنون در نتایج جستجو برای عبارت های جستجوی مرتبط نشان داده می شود، حتی اگر در وسعت موضوع اصلی مدفون باشد.

کتای ادواردز از گوگل، در ویدیوی Search On منتشر شده توسط غول جستجو، می گوید که نمایه سازی پاساژ تا پایان سال 2020 بر 7 درصد از جستجوهای جستجو در همه زبان ها تأثیر می گذارد. اگر به خاطر داشته باشید، اعلامیه مشابهی در سال 2018 برای BERT منتشر شد. گفته شد BERT 10 درصد از جستارهای جستجو را تحت تأثیر قرار می دهد.

در همان ویدیو، Prabhakar Raghavan تأیید کرد که BERT اکنون برای ارائه نتایج تقریباً برای هر درخواست جستجویی که کاربران وارد می‌کنند استفاده می‌شود.

به روز رسانی برت

بنابراین، Passage Indexing بیشتر یک سیستم رتبه بندی داخلی است و تأثیر بیشتری بر نتایجی که در SERP می بینید خواهد داشت.

کم و بیش تایید شده است که صفحات وب با محتوای بسیار ساختار یافته از الگوریتم رتبه بندی نمایه سازی عبور بهره مند خواهند شد.

معنی این نیز این است که گوگل در سال 2023 بیشتر بر بهبود رتبه بندی محتوای جامع تمرکز خواهد کرد.

یک استراتژی محتوای جامع معمولاً نگاهی عمیق به یک موضوع دارد و سعی می‌کند به سؤالات مبرمی که توسط کاربران هدف پرسیده می‌شود، پاسخ دهد.

علاوه بر این، Passage Indexing تأثیر زیادی بر نتایج جستجو برای جستجوهای جستجوی طولانی و مبتنی بر سؤال خواهد داشت.

این طبیعی است زیرا یک سوال دقیق نیاز به یک سوزن در یک رویکرد انبار کاه برای یافتن پاسخ مناسب دارد.

این دقیقاً همان چیزی است که گوگل سعی دارد با Passage Indexing به آن دست یابد.

چگونه کار می کند؟

به خاطر دارید که گوگل گفته بود روزانه 15 درصد جستارهای جستجوی جدیدی را پیدا می کند که قبلاً هرگز جستجو نشده بودند؟ تا حد زیادی اعتقاد بر این است که اکثر این سؤالات طولانی و مبتنی بر سؤال هستند.

حقیقت نمایه سازی متن

با Passage Indexing، نتایج چنین پرسش‌هایی بهترین پاسخ‌ها را از طیف گسترده‌ای از منابع قانونی به مردم ارائه می‌دهد.

همانطور که در مثال بالا می بینید، گوگل به جای نمایش نتیجه ای که کاربر را به صفحه وسیع تری هدایت می کند، سعی می کند بهترین پاسخ را برای یک پرس و جو از صفحه انجمن نمایش دهد.

بنابراین، الگوی نمایه سازی فعلی، زمینه و ارتباط کل صفحه را می گیرد، اما با Passage Indexing، گوگل سعی می کند زمینه و ارتباط را در قسمت های جداگانه یک صفحه پیدا کند تا پاسخ های مناسب تری پیدا کند.

با این حال، Passage Indexing یک فرآیند نمایه سازی جداگانه نخواهد بود. به لطف الگوریتم‌های پیشرفته پردازش زبان طبیعی Google ، فرآیند درک متن‌های جداگانه زمانی اتفاق می‌افتد که Google صفحات را می‌خزد و فهرست می‌کند.

بنابراین، به عنوان مثال، فرض کنید شما به دنبال چیزی زیبا هستید، مانند اینکه چگونه می توانم تشخیص دهم که پنجره های خانه من شیشه UV هستند یا خیر. این یک پرس و جو بسیار مشکل است، و ما صفحات وب زیادی دریافت می کنیم که در مورد شیشه UV و چگونگی نیاز شما به یک فیلم خاص صحبت می کنند، اما هیچ کدام از اینها واقعاً به افراد عادی کمک نمی کند تا اقدامی انجام دهند. الگوریتم جدید ما می‌تواند مستقیماً روی این قسمت در یک انجمن DIY که به سؤال پاسخ می‌دهد بزرگنمایی کند. ظاهراً می‌توانید از انعکاس شعله برای گفتن و نادیده گرفتن بقیه پست‌های صفحه که چندان مفید نیستند استفاده کنید

اهمیت ساختار بخشیدن به محتوای شما

هنگامی که Passage Indexing فعال باشد، ساختار محتوای شما به اندازه کیفیت آن مهم می شود.

مهم است که محتوا را به چند بخش تقسیم کنید و هر بخش باید یک موضوع فرعی را مورد بحث قرار دهد.

به این ترتیب به گوگل در مورد عمق محتوای خود و اینکه چگونه هدف جستجوی کاربران را برآورده می کند، آگاه می شوید.

بنابراین، آنچه من در این مرحله توصیه می کنم این است که از تگ های عنوان برای سازماندهی محتوای خود به خوبی استفاده کنید.

همچنین، اگر در حال نوشتن یک مقاله کوتاه هستید، ممکن است مزیت Passage Indexing چندان مشهود نباشد. گوگل می‌گوید مزایای Passage Indexing توسط سایت‌هایی که محتوای ارزشمندی در داخل خود دارند احساس می‌شود.

با این حال، اگر محتوای کوتاه می نویسید، شانس پوشش دادن به موضوعات فرعی و قسمت های کوچکتر کمتر است، به این معنی که گوگل مطمئناً شما را برای موضوع اصلی رتبه بندی می کند، اما نه برای پرس و جوهایی که به پاسخ های دقیق نیاز دارند.

اگر صفحات با رتبه برتر گوگل را برای جست و جوهای بسیار رقابتی بررسی کنید، 9 از 10 محتوای طولانی هستند که بیش از 2000 کلمه است.

همچنین، با توجه به زاویه تجربه کاربر از محتوای طولانی، مطمئن شوید که یک جدول از محتوا درست در بالا یا چسبناک باشد.

زیرا کاربران برای منتظر ماندن لینک نمی دهند و نمی توانید آنها را مجبور کنید که کل محتوا را بخوانند. کاربران صفحات فرم ورود با ناوبری ضعیف را رها می کنند زیرا مکان یابی اطلاعات به خودی خود دردناک و وقت گیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله عمیق ما را در مورد نمایه سازی عبور بررسی کنید.

4. Core Web Vitals

قبل از اینکه در مورد Passage Indexing بشنویم، جامعه SEO در مورد Core Web Vitals دیوانه شده بود.

همانطور که ممکن است قبلاً آگاه باشید، گوگل مدیران وب‌سایت‌ها را تحت فشار قرار داده است تا تجربه صفحه بهتری را برای کاربران فراهم کنند.

این اساساً برای اطمینان از این بود که هر کاربری که از صفحه ای از نتایج جستجوی Google بازدید می کند نباید به دلیل تجربه ضعیف صفحه از صفحه خارج شود.

الگوریتم تجربه صفحه مدتی است که وجود داشته است و از ماه مه 2021، بخش حیاتی وب اصلی به آن اضافه خواهد شد.

این بدان معناست که برای تعیین رتبه‌بندی صفحات به سیگنال‌های تجربه صفحه مانند HTTP، Intrusive Interstitial، Safe Browsing و Mobile Friendliness می‌پیوندد.

Core Web Vitals مجموعه‌ای از سه معیار اصلی تجربه صفحه است که داده‌های Google را در مورد تجربه کاربر ارائه شده توسط صفحات جداگانه در وب ارائه می‌کند.

سه عامل اصلی حیاتی وب عبارتند از:

بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)

تاخیر ورودی اول (FID)

تغییر چیدمان تجمعی (CIS)

Google تأیید کرده است که Core Web Vitals برای رتبه‌بندی صفحات از ماه مه 2021 تعیین‌کننده خواهد بود. اما در اعلامیه بعدی در دسامبر از طریق سؤالات متداول در مورد Core Web Vitals ، Google گفت که تأثیر آن به نتایج جستجوی تلفن همراه محدود خواهد شد.

تجربه صفحه کاربر به عنوان فاکتور رتبه بندی

علاوه بر این، گوگل همچنین تأیید کرده است که وب‌سایت‌هایی که AMP را فعال کرده‌اند ممکن است نگران رعایت Core Web Vitals نباشند، زیرا صفحات دارای AMP معمولاً این نیاز را برآورده می‌کنند.

آستانه صفحه آمپر

صفحات AMP از سرور Google ارائه می شوند و دارای حداقل عناصر هستند که در غیر این صورت ممکن است زمان بیشتری برای بارگیری طول بکشد.

با این حال، گوگل به مدیران وب‌سایت‌ها هشدار می‌دهد که از تصاویر سنگین و سایر عناصر خارجی در AMP استفاده نکنند زیرا می‌تواند بر امتیاز حیاتی وب تأثیر بگذارد.

لازم به ذکر است که Core Web Vitals سیگنال اولیه برای رتبه بندی صفحات در SERP نخواهد بود. گوگل می گوید که حتی اگر سایت با استانداردهای Web Vitals مطابقت نداشته باشد، به رتبه بندی صفحات وب با محتوا و لینک های با کیفیت ادامه خواهد داد.

بنابراین، اگر AMP را فعال کرده باشید ، به این معنی است که در زمان و هزینه برای بهینه سازی سایت برای Web Vitals صرفه جویی کرده اید.

5. کاربر + هدف جستجو = محتوای مفید

2023 سالی است که هدف جستجوی پرس و جو و رفتار کاربر را بر هر چیز دیگری اولویت می دهید.

هدف و رفتار جستجوی افراد همیشه در حال تغییر است. آنها به گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر می روند تا پاسخ سؤالات خود را بیابند یا به طور کلی در مورد یک موضوع بیاموزند.

وقتی کسب‌وکارها متوجه می‌شوند که کاربران به دنبال چه چیزی هستند و محتوایی را در اختیار آنها می‌گذارند که به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد، آن‌گاه کسب‌وکار نیز همراه با کاربران از آن سود می‌برد.

به گفته بریتنی مولر از Britney Muller LLC، کارشناسان سئو باید از شیوه‌های سنتی سئو که امروزه ارزش کمی دارند دور شوند زیرا الگوریتم‌ها قوی‌تر می‌شوند.

آنها باید توجه بیشتری به هدف جستجو داشته باشند. توجه دقیق به پرسش‌های جستجو به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد محتوای رقابتی ایجاد کنند که مخاطبان آنلاین مایل به مصرف آن هستند.

مری هاینز، مدیر عامل شرکت مشاوره ماری هاینز، اذعان می کند که برای رسیدن به سئو در سال 2023، باید در ارائه اطلاعات مناسب به کاربران عالی باشید.

آخرین به‌روزرسانی محتوای مفید Google ، حرکتی قابل توجه از سوی Google است تا اطمینان حاصل کند که فقط محتوای باکیفیت و مفید به جایگاه‌های برتر گوگل می‌رسد. این به‌روزرسانی که در آگوست 2023 اعلام شد، با هدف حذف سایت‌هایی که محتوای سطحی را ارائه می‌کنند از بالای نتایج جستجو است. علاوه بر این، سیگنال جدید وب سایت ها را بر اساس مفید بودن محتوا طبقه بندی می کند. این بدان معناست که اگر تعداد قابل توجهی از مقاله ها کمتر قابل اعتماد باشند، اکنون گوگل می تواند وب سایتی را به عنوان غیر مفید علامت گذاری کند.

وب‌سایت‌هایی که از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خودکار استفاده می‌کنند، ممکن است گرمای به‌روزرسانی محتوای مفید را نیز احساس کنند. گوگل به وب سایت ها توصیه می کند از افراد واقعی برای نوشتن محتوا برای کاربران واقعی استفاده کنند.

آنچه ما همچنین می دانیم این است که گوگل درک بهتری از زمانی که کاربران به دنبال مشاوره تخصصی هستند را پیدا می کند و محتوایی را که از دستورالعمل های EAT پیروی می کند بالاتر از سایرین رتبه بندی می کند. کارشناسان سئو تنها زمانی می توانند بر جستجو در سال 2023 تسلط پیدا کنند که واقعا بفهمند کاربران در جستجوی چه چیزی هستند.

برندها باید بیشتر از تبلیغ برند یا محصولات و خدمات خود، نیازهای مخاطبان را برآورده کنند. این بدان معناست که کاربران را مجبور نکنید تا در سایت خود ثبت نام کنند یا پاپ آپ های غیر ضروری را در سایت خود به آنها نشان دهید یا آنها را به فرم های ثبت نام هدایت کنید.

استیون ون وسوم، معاون انجمن، ContentKing، معتقد است که علاوه بر درک آنچه که کاربران به دنبال آن هستند، باید به نوع محتوای ترجیحی (ویدئوها، پادکست‌ها، مقالات و غیره) نیز توجه داشته باشند و بر اساس آن ارائه دهند.

الکساندر کسلر، مدیر عامل INFUSEmedia، توصیه های بیشتری در مورد هدف جستجو ارائه کرد. به گفته وی، کسب و کارها باید سفر در محل و داده های جستجوی سرنخ های ارگانیک خود را تجزیه و تحلیل کنند. این نه تنها به آن‌ها کمک می‌کند تا عبارات جستجویی را که برای یافتن محتوای شما استفاده کرده‌اند، درک کنند، بلکه به کلمات کلیدی جستجوی درون سایت برای تمام صفحاتی که در وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند نیز کمک می‌کند. این تجمیع داده‌ها به برندها کمک می‌کند تا آن را در سفر محتوا ترسیم کنند.

6. بومی سازی سئو

ما معتقدیم که کسب‌وکارهای محلی جذب بیشتری از Google خواهند دید، زیرا فشار قطعی به سمت نتایج جستجوی بسیار بومی‌شده وجود دارد.

این بدان معنی است که وقت آن رسیده است که بر روی ایجاد نظرات با کیفیت در Google برای کسب و کار من و حتی سایر پلتفرم‌های بررسی معتبر تمرکز کنید.

در چند ماه گذشته، ما شاهد بوده‌ایم که محتوای خاص کشور و کسب‌وکارها به جای نهادهای جهانی از نتایج جستجو سود می‌برند.

این بدان معناست که گوگل می خواهد نتایجی را به نمایش بگذارد که برای کاربران مفید باشد. به عنوان مثال، نتایجی که من برای کلمه کلیدی "پنل های خورشیدی برای استفاده خانگی" در ایالات متحده دریافت می کنم با نتایج نشان داده شده در هند متفاوت است.

این به این دلیل است که سایت های رتبه بندی شده در ایالات متحده، حداقل به طور مستقیم به مردم هند خدمات نمی دهند. اما علیرغم برخورداری از اعتبار بالاتر در مقایسه با همتایان هندی، در رتبه بندی ناکام مانده است.

حتی اگر این یک مثال کلان است، گوگل در سطح میکرو همین کار را انجام می دهد، که در آن نتایج جستجو (نه تنها بسته نقشه) بر اساس موقعیت مکانی کاربر تغییر می کند.

با حرکت رو به جلو، وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند مخاطبان محلی را هدف قرار دهند باید نام شهر، ایالت یا کشور را درج کنند تا Google رتبه‌بندی بالاتر وب‌سایت شما را از دست ندهد .

7. SEO ویدیو دو داده ساختار یافته اختصاصی دریافت می کند

اگر اهل سئوی ویدیو هستید، Google I/O 2021 چیزهای زیادی در ارائه دارد. این غول موتور جستجو راه اندازی دو داده ساختاریافته جدید - Seek Markup و Clip Markup را برای کمک به نمایش محتوای ویدیویی در نتایج جستجو با لحظات کلیدی اعلام کرد .

در حال حاضر، ویژگی Key Moments برای ویدیوهای آپلود شده در YouTube در دسترس است. با حرکت رو به جلو، هر پلتفرمی که ویدیو را میزبانی می‌کند، می‌تواند از استفاده از هر یک از دو نشانه‌گذاری داده ساختاریافته جدید بهره ببرد.

در حالی که نشانه‌گذاری کلیپ به‌طور دستی به Google درباره مُهرهای زمانی شما در ویدیوهایتان می‌گوید، نشانه‌گذاری جستجو روشی خودکار برای برقراری ارتباط با جستجوی Google است.

اگر به دنبال افزایش نرخ کلیک بر روی محتوای ویدیوی خود از طریق صفحه نتایج جستجو هستید، این دو نشانه گذاری امتیاز خوبی هستند.لحظات کلیدی در ویدیو

در اینجا نحوه اضافه کردن Clip و Seek MarkUp در محتوای ویدیوی خود آورده شده است تا از ویژگی‌های Key Moments در نتایج جستجو بهره مند شوید.

نشانه گذاری ویدیوی کلیپ

برای اینکه Clip Markup کار کند، باید به صورت دستی به Google بگویید از چه مهر زمانی و برچسبی هنگام نمایش لحظات کلیدی استفاده کند. این اطلاعات باید با گنجاندن این ویژگی های مورد نیاز در عنصر Video Object داده های ساختاریافته جاسازی شود.

به دنبال نشانه گذاری ویدیو باشید

بر خلاف برادر خود، Seek Video نشانه گذاری ساده تر است.

این به Google می‌گوید که ساختار URL چگونه کار می‌کند تا Google بتواند به طور خودکار لحظات کلیدی شناسایی شده برای ویدیوی شما را با استفاده از ویژگی‌های زیر در VideoObject شما نمایش دهد.

در حالی که ویژگی‌های SeekToAction مورد نیاز نیست، اگر می‌خواهید Google بفهمد ساختار URL شما چگونه کار می‌کند، باید ویژگی‌های زیر را اضافه کنید تا Google بتواند کاربران را به نقطه‌ای در ویدیو پیوند دهد. هنوز در مرحله بتا است و به زودی می‌توانیم انتظار اضافه شدن ویژگی‌های بیشتری به این نشانه‌گذاری را داشته باشیم.

8. تجزیه و تحلیل مشتری، حفظ و ارزش طول عمر

سئو در طول سال ها پیشرفت زیادی کرده است. در سال 2023، برندها باید بیشتر تلاش کنند تا شکاف بین ترافیک وب و بازگشت سرمایه SEO را پر کنند. امسال، داده های مربوط به تجزیه و تحلیل رفتاری به یکی از حوزه های اصلی تمرکز تبدیل خواهد شد.

با رشد سریع گوگل، تبدیل ها و درآمدها بیش از هر زمان دیگری مهم شده اند. حجم کلمات کلیدی امسال در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت و بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل رفتاری خواهد بود.

برندها باید روی کارهایی که مشتریانشان انجام می‌دهند، چگونه انجام می‌دهند و کارهایی که می‌توان انجام داد تا سریع‌تر در سایت شما اقدام کنند، تمرکز کنند. شما باید آن را به محتوایی که تولید می کنید مهندسی کنید.

COVID-19 ثابت کرده است که وقتی جهان در رفلاکس دائمی است، تحقیق کلمات کلیدی همیشه مفید نیست. تجزیه و تحلیل رفتاری فرصت های محتوای پنهانی را باز می کند که در غیر این صورت تحقیقات کلمات کلیدی قادر به شناسایی آنها نیست.

کسب و کارها باید بیشتر بر حفظ مشتری و افزایش ارزش طول عمر مشتری (LTV) تمرکز کنند. همه چیز در مورد درک بهتر مشتری و ارائه راه حل های ممکن به آنها از طریق محتوا یا خطر از دست دادن آنها به کسب و کار دیگری است که مشتری شما را بهتر درک می کند.

ایزی اسمیت، تحلیلگر فنی سئو ، رایت، شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهند. برندها باید فرآیندی را با کارکنان فروش و پشتیبانی خود ایجاد کنند تا اطمینان حاصل کنند که از سؤالات یا درخواست های مهم و ورودی مشتریان که می توانند با منابع کمکی حل شوند، آگاه هستند.

شما باید داده‌های کلمه کلیدی کنسول جستجوی Google خود را با اصلاح‌کننده‌های رایج سؤال کاوش کنید تا موضوعات مرتبطی را پیدا کنید که می‌توان به آنها پرداخت. اطمینان حاصل کنید که به این سؤالات به وضوح پاسخ داده شده و در بخش سؤالات متداول مربوطه در وب سایت منتشر شده است.

اگر نتوانید برای مشتریان خود ارزش قائل شوید، به راحتی می توانید توجه و اعتماد مخاطب را از دست بدهید. برندها باید با ارائه محتوای جامع، مفید و واقعی به مشتریان علاقه خود را حفظ کنند. نوشتن چنین محتوایی نیاز به تمرکز و تعهد دارد.

9. بهینه سازی SERP برند، نمودارهای دانش و نهادها

امسال، نظارت دقیق بر SERPهای برند و پانل های دانش بسیار مهم خواهد بود. درک اینکه شما چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می‌دهید، و به چه مخاطبانی خدمات می‌دهید، ارزش زیادی برای کسب‌وکارهای دیگر خواهد داشت.

حتی ممکن است در سال 2023 نمودارهای دانش شخصی‌سازی شده را مشاهده کنیم. Google اطلاعات زیادی درباره شما دارد، از جمله سابقه جستجو و رفتار، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی شما، که ممکن است بتواند روند شخصی‌سازی نمودارهای دانش را افزایش دهد.

این برای سئو در سال 2023 چه معنایی دارد؟ این به معنای بهینه‌سازی کل حضور دیجیتال یک برند مانند نمایه رسانه‌های اجتماعی، کانال یوتیوب و غیره است تا بر گوگل تأثیر بگذارد تا آن‌ها را آنطور که می‌خواهند نشان دهد.

امروزه، این فقط به وب سایت شما و آنچه که در آن به نمایش می گذارد نیست، بلکه به کل حضور دیجیتالی برند شما و نحوه تعامل آنها با یکدیگر در SERP است. کارشناسان سئو باید بدانند که NLP (پردازش زبان طبیعی) و نهادها چگونه در رتبه بندی گوگل نقش دارند.

اهمیت کلمات کلیدی خوب همچنان حیاتی است، اما درک موضوعات مرتبط با پرس و جو و هدف پشت آن در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

Google Discover تنها جایی است که هیچ کلمه کلیدی در آن وجود ندارد. تنها راه برای بهینه سازی برای آن این است که موجودیت خود را در نمودار دانش ایجاد کنید و نحوه اتصال آن در لایه موضوع را مشخص کنید، همانطور که Jes Scholz، مدیر دیجیتال بین المللی Ringier می گوید.

برخی از فعالیت هایی که شولز برای تمرکز پیشنهاد می کند عبارتند از:

اطمینان از نشانه گذاری صحیح و کامل سازمان.

ایجاد حضور قوی در پایگاه های دانش مانند ویکی داده.

ادعای پانل دانش شما برای استفاده از ویژگی پست‌های Google.

راه‌اندازی نمایه «Google برای کسب‌وکار من» برای کسب‌وکارهای آجری.

10. همه سئو سئو موبایل است

اطمینان از عملکرد خوب وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه چیزی است که باید در سال 2023 از آن مراقبت کنید. تجربه کاربری دستگاه تلفن همراه تمرکز بزرگی برای همه کارشناسان سئو خواهد بود.

سادگی کلید طراحی وب کاربر پسند است. همچنین باید محتوای وب سایت خود را بر اساس نیازهای کاربران شخصی سازی کنید. گوگل در نهایت سایت دسکتاپ شما را نادیده می گیرد و به طور کامل روی سایت موبایل شما تمرکز می کند تا رتبه شما را مشخص کند.

بنابراین، اگر تمرکز شما بر روی بهبود تجربه کاربری در دستگاه های تلفن همراه تا به امروز حداقل بوده است، وقت آن رسیده است که تمرکز خود را به طور کامل روی آن معطوف کنید. اگر یک سایت دسکتاپ و موبایل جداگانه دارید، وقت آن است که به یک سایت واکنش گرا برای موبایل مهاجرت کنید

11. ارزیابی، تطبیق و اجرا

در سال 2021، تفکر خارج از چارچوب مهمتر از همیشه خواهد بود. شما باید دیدگاه بهتری نسبت به فرصت هایی که در مقابل شما وجود دارد داشته باشید. این زمان برای سازماندهی، ساختن یک برنامه و کار بر اساس آن است.

تغییر به یک برنامه استراتژیک سئو برای کمک به شما در حفظ برتری رقبا بسیار مهم است. توصیه می شود تمرکز خود را از رفتار کاربر به فرآیند دوگانه درک بازاری که این مصرف کنندگان در آن کار می کنند، تغییر دهید و سپس رویکرد استراتژیک تری نسبت به تقاضاهای در حال تغییر در زمان واقعی اتخاذ کنید.

شما باید از ابزارها، پلتفرم‌ها و منابع مختلفی که در دسترس شماست استفاده کنید تا بفهمید که چگونه عوامل اقتصادی، اجتماعی و روانی بر تقاضای جستجو تأثیر می‌گذارند و سپس به درک رفتار مصرف‌کننده در سطح عمیق‌تری نگاه کنید.

12. اتوماسیون بیشتر

با نگاهی به تعداد وظایف سئو که در سال 2022 توانستیم خودکارسازی کنیم، سال 2023 درها را به روی فرصت های بزرگتر باز می کند. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که کیفیت و کمیت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در سال جاری افزایش یابد. با این حال، این چالش‌های بزرگ‌تری را برای موتورهای جستجو برای حذف محتوای هرزنامه ایجاد می‌کند.

در چند سال گذشته، ابزارهای پیشرو در صنعت بیشتر و بیشتر ویژگی های خودکار را برای ایجاد تغییرات سایت معرفی کرده اند. این به ویژه برای نقش‌های سئو داخلی مفید بوده است، که اکنون می‌توانند زمان بیشتری را صرف تمرکز بر استراتژی‌های بهبود عملکرد سایت کنند.

13. SERP Layout & Functional Changes

از زمانی که رتبه بندی Google Passage اعلام شد، تغییر بزرگی در نحوه مشاهده یا ارائه محتوا در وب سایت ایجاد خواهد شد. به جای داشتن چندین صفحه در یک موضوع، چرا یک صفحه کامل به آن موضوع خاص اختصاص ندهید.

سیندی کروم، مدیر عامل و بنیانگذار MobileMoxie، معتقد است که شناسایی و رتبه بندی معابر گوگل در سال 2021 یک روند بزرگ سئو خواهد بود. پاساژها تا آنجا که توانایی گوگل برای استخراج اطلاعات دقیقی که مخاطب به دنبال آن هستند، واقعا مهم هستند.

ساختار قوی صفحه و طرحواره به بهینه سازی متن همراه با وجود متنی که امتیاز خوانایی بالایی دارد و ارزیابی NLP آسان است کمک می کند.

گوگل چندین تغییر طرح‌بندی را آزمایش کرده است، از جمله پیشنهاد خودکار فراگیرتر که اطلاعات را بدون نیاز به زدن دکمه جستجو یا اسکرول کردن نتایج به کاربران می‌دهد.

انتظار می رود گوگل اسکرول بی نهایت یا پیوسته را در جستجو اضافه کند. اگرچه در اواخر سال 2021 در نتایج جستجوی تلفن همراه در ایالات متحده اجرا شد، ممکن است به زودی این ویژگی را در سایر مناطق و جستجوهای دسکتاپ نیز مشاهده کنیم.

14. محتوای طولانی

یکی از روندهایی که به شما کمک می کند در سال 2023 از رقبای خود پیشی بگیرید ، انتشار مداوم محتوای طولانی و مرتبط در وب سایت شما است. محتوا باید از دستورالعمل های EAT پیروی کند و باید 2000 کلمه یا بیشتر باشد.

از آنجایی که محتوای طولانی در سال 2023 همچنان اهمیت پیدا می کند، محتوای طولانی فرم خوب نوشته شده حتی می تواند از آستانه 2000 کلمه عبور کند و هدف آن استانداردسازی علامت 3000-3500 کلمه باشد.

15. مقیاس پذیری SEO

اگر می خواهید در سال 2023 رقبای خود را شکست دهید، باید روی ایجاد مقیاس پذیری در خدمات سئوی خود تمرکز کنید .

همچنین باید یک سیستم هشدار راه‌اندازی کنید که تغییرات مهمی مانند رتبه‌بندی کلمات کلیدی مهم، تغییرات URL یا تغییرات محتوا را کنترل کند. برای هر کار دیگری که نمی‌توانید خودکارسازی کنید، SoP (روش‌های عملیاتی استاندارد) ایجاد کنید.

نتیجه

اینها روندهای سئو برای سال 2023 هستند. این استراتژی های سئو را در وب سایت خود پیاده کنید و از رقبای خود جلوتر بمانید. به نظر شما کدام یک از این استراتژی ها در سال 2023 مهم ترین خواهد بود؟

منبع: سئو و بهینه سازی سایت seoword