هر آنچه که باید در مورد گرین کارت امریکا بدانید

اگر به دنبال مهاجرت به آمریکا و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گرین کارت امریکا هستید در این مقاله با ما همراه باشید. گرین کارت چیست؟ گرین کارت امریکا چه مزایایی دارد؟ گرین کارت به چه کسانی تعلق میگیرد؟ با گرین کارت امریکا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟ روش های گرفتن گرین کارت کدامند و سریعترین و آسانترین راه گرفتن گرین کارت امریکا چیست؟ اینها سوالاتیست که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم.

گرین کارت آمریکا

 

گرین کارت چیست

گرین کارت امریکا مجوز اقامت دائم امریکاست. در واقع دولت امریکا برای هر مهاجری که به طور قانونی وارد این کشور می شود گرین کارت صادر می کند تا فرد بتواند با استفاده از این کارت شناسایی در این کشور زندگی، کار و تحصیل نماید. به عبارت دیگر، گرین کارت یا کارت سبز امریکا یک کارت شناسایی رسمی و قانونی است که افراد با داشتن آن می‌توانند به ‌مانند یک شهروند آمریکایی در این کشور آزادانه اقامت نمایند. در واقع، فرد صاحب گرین کارت با آنکه یک شخص خارجی محسوب می‌شود ولی می‌تواند به‌طور دائم در امریکا زندگی نماید و تحت حمایت قوانین امریکا قرار گیرد. اما مزایای گرین کارت تنها به اقامت امریکا ختم نمی شود.

 

مزایای گرین کارت آمریکا

همانطور که استحضار دارید، آمریکا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و شهروندان امریکایی از سطح رفاهی خوبی برخوردارند به طوریکه نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. از طرفی امریکا کشور مهاجر پذیری است و هرساله مهاجران زیادی از سراسر دنیا دارد. جالب است بدانید همه این مهاجران در صورت گرفتن گرین کارت امریکا که مجوز سکونت دائم در این کشور است می توانند از کلیه حقوق و مزایایی که شهروندان امریکایی از آن برخوردارند بهره مند شوند. اما امتیازات گرفتن گرین کارت تنها همین نیست، در ادامه به مزایای گرفتن گرین کارت ایالات متحده امریکا می پردازیم.

امتیازات گرفتن گرین کارت امریکا عبارت است از:

  • حق سکونت در آمریکا
  • حق کار در بخش های دولتی و خصوصی آمریکا (امکان یافتن مشاغل فدرال)
  • حق تحصیل و استفاده از امکانات نظام آموزش عالی آمریکا
  • حق گرفتن شهروندی آمریکا (معمولا بعد 5 سال)
  • حق گرفتن پاسپورت آمریکایی پس از سیتیزنی
  • حق استفاده بیمه و نظام بهداشت و درمان آمریکا
  • حق برخورداری از خدمات شهروندی آمریکا
  • حق خروج و ورود مجدد به آمریکا بدون نیاز به ویزا
  • حق آوردن بستگان نزدیک به آمریکا و امکان درخواست ویزای خانوادگی برای آنان
  • نوزادان شما که در امریکا متولد می شوند، شهروندی امریکا را در بدو تولد به دست می آورند.
  • دارنده گرین کارت از مزایای داشتن شماره ملی آمریکا برخوردار می شود.

به طور کلی فرد صاحب کارت سبز اگرچه که یک شخص خارجی محسوب می شود و آمریکایی نیست ولی می تواند به طور دائم در آمریکا زندگی کند و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار دارد.

 

با گرین کارت امریکا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

اگر چه فرد دارنده گرین کارت تا زمانی که شهروندی امریکا را کسب نکند نمی تواند پاسپورت امریکایی بگیرد و با استفاده از پاسپورت امریکایی تقریبا به تمام کشورهای دنیا بدون ویزا سفر کند، اما کشورهایی هستند که به دارنده گرین کارت امریکا بدون نیاز به ویزا اجازه سفر می دهند:

گرین کارت

با داشتن تنها گرین کارت امریکا می توان به کشورهای کانادا، مکزیک، کاستاریکا، گرجستان، جزایر بریتیش ویرجین، آروبا و کوراسائو، آلبانی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، سنگاپور و پرو سفر کنید.

البته در مورد کانادا این نکته را در ذهن داشته باشید که برای سفر زمینی به کانادا از آمریکا، به پاسپورت (منظور پاسپورت امریکایی نیست) و گرین کارت آمریکا نیاز دارید اما برای سفر هوایی به کانادا علاوه بر دو مدرک ذکر شده به eTA یا همان مجوز سفر الکترونیکی نیز نیاز دارید.

 

روشهای گرفتن گرین کارت امریکا

روش های مختلفی برای مهاجرت به امریکا و گرفتن گرین کارت ایالات متحده وجود دارد که مهمترین آنان عبارتند از:

گرین کارت از طریق خانواده: برای دریافت این گونه از ویزا می بایست یکی از اقوام درجه یک فرد ساکن امریکا باشد. به این صورت که برای افراد مقیم امریکا این شرط وجود دارد تا بتواند همسر و فرزند مجرد خود را به همراه خود به امریکا ببرد. برای فردی که سیتیزن امریکا باشد اما این گستره بزرگ تر میشود؛ این افراد می توانند علاوه بر همسر و فرزندان خود، برای پدر و مادر، خواهر و برادر درخواست ویزای خانوادگی کرده تا آنها نیز با ورود به امریکا، گرین کارت خود را دریافت کنند.

گرین کارت از طریق ازدواج: در صورت ازدواج با شهروند و فرد مقیم امریکا امکان گرفتن ویزای این کشور را دارید.

گرین کارت از طریق کار: اگر شما نیروی کار مهاجر در امریکا هستید در صورت کسب سایر شرایط لازم می‌توانید برای اخذ گرین کارت امریکا از طریق کار اقدام نمایید.

گرین کارت از طریق سرمایه گذاری: با سرمایه گذاری در امریکا تحت شرایطی می توان ویزای مهاجرتی این کشور و گرین کارت ایالات متحده را به دست آورد.

گرین کارت از طریق لاتاری: آسان‌ترین روش مهاجرت و اخذ گرین کارت امریکا شرکت در لاتاری مهاجرتی این کشور است. دولت امریکا هرساله از طریق قرعه‌کشی به شماری از افراد از سراسر جهان گرین کارت اعطا می‌کند. تا از این طریق بتواند موازنه‌ای بین نژاد و جمعیت مهاجران به وجود آورد. به همین دلیل این برنامه، ویزای تنوع نژادی نام گرفته است.

 

آسانترین راه گرفتن گرین کارت امریکا

همواره افراد از لاتاری به عنوان آسانترین راه مهاجرت به آمریکا و گرفتن گرین کارت ایالات متحده یاد می کنند. زیرا شما با برنده شدن در لاتاری گرین کارت، بدون شرایط سنی، بدون شغل یا پیشنهاد کاری از امریکا، بدون داشتن فامیل نزدیک در امریکا و حتی بدون نیاز به مدرک زبان تنها با داشتن یک پاسپورت معتبر و مدرک تحصیلی حداقل دیپلم دبیرستان یا 2 سال سابقه کار می توانید گرین کارت آمریکا را کسب کنید  و وارد ایالات متحده شوید.

گرین کارت

 

گرین کارت امریکا در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه

چه شما بخواهید از طریق لاتاری ، گرین کارت امریکا را کسب کنید چه از روش های دیگر، برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه همچنین دستیابی به نتیجه مطلوب باید از دانش و تجربه افراد آگاه و با تجربه کمک بگیرید. در پروسه مهاجرت به ایالات متحده و گرفتن گرین کارت آمریکا ، ارزیابی شرایط شما و انتخاب مناسب ترین نوع ویزا ضروریست. سپس باید در این زمینه اطلاعاتتان را افزایش دهید. برای این امر، توصیه می شود از کارشناسان مجرب مشاوره دریافت کنید که هم آگاهی و اطلاعاتتان را افزایش دهید هم سئوالاتتان را مطرح نمایید که ابهاماتتان رفع شود و بتوانید آگاهانه و بدون اشتباه در این مسیر قدم بگذارید. در نهایت می توانید انجام این پروسه را به کارشناسان بسپارید تا اطمینان حاصل نمایید که بدون بروز خطا و اشتباهات احتمالی شانس خود را برای گرفتن گرین کارت افزایش می دهید.

خیلی از افراد با تصور تسلط بر زبان انگلیسی در طول این پروسه اشتباهات جبران ناپذیری مرتکب می شوند. به عنوان مثال ویزای تنوع نژادی یا همان لاتاری را در نظر بگیرید، با اینکه لاتاری سریعترین و راحت ترین راه مهاجرت به امریکا و گرفتن گرین کارت در صورت قبولیست، خیلی از افراد در انتها نمی توانند به این مهم دست پیدا کنند. زیرا اشتباهاتی که افراد از لحظه ثبت نام تا لحظه مصاحبه ممکن است مرتکب شوند قابل تشخیص نیست. و از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق این افراد از قوانین مهاجرتی و دستورالعمل های لاتاری آگاه نیستند، دچار اشتباهاتی می شوند و شانس خود را برای گرفتن ویزای آمریکا و گرین کارت ایالات متحده از دست می دهند. بنابراین کسب آگاهی و تجربه و تخصص در زمینه مهاجرت به آمریکا ضروریست.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/