در این مطلب سعی شده بصورت کلی اطلاعاتی در مورد جاذبه های اهنربای که توریستها را به مالزی جذب میکنند  به صورت خلاصه توضیحاتی داده شود کشور مالزی از دو بخش مجزا تشکیل شده است:شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی و بورنئو مالزی یا مالزی شرقی(بورنئو جزیره ای است که بین اندونزی و حکومت شاه نشین بورنئی به اشتراک گذاشته شده است) کوالالامپور پایتختی مدرن و کارآمد است با ترکیبی از رنگ و بوی مالایی ،چینی و هندی. بورنئو مالزی شامل بخش های بسیار دیدنی  است که از میان آنها میتوان به جنگل های وحشی ،اورانگوتان ها، سخره های گرانیتی و قبایل دور افتاده اشاره کرد. مالزی برای توریست ها ترکیب خوشایندی از جزایر زیبا، تفریحگاه های لوکس و شهر های مهاجر نشین با معماری های مختلف و رنگ بوی مناطق مختلف جهان را تدارک دیده است.

تقریبا هر ساله حدود 2 میلیون نفر به مالزی سفر میکنند. اکثر این توریست ها از کشور های مجاور مثل سنگاپور و اندونزی هستند،اما آمار توریست هایی که از مناطق مختلف جهان به مالزی سفر میکنند رو به افزایش است.

10 مناطق کوهستانی کامرون

فلات کامرون یکی از مناطق وسیع مالزی به شمار می آید که توسط انگلیسی ها در سال 1985 کشف شد. این منطقه جمعیتی بالغ بر 34000 نفر دارد که شامل مالایی ها ،چینی ها ،هندی ها و گروه کوچک تری از سایر نژاد ها میشود. فلات کامرون بخاطر تپه ها و مراتع پی در پی خود مشهور است. ای مراتع توریست را از میان جنگل به آبشار ها و سایر نقاط آرام و بکر راهنمایی میکند. جدای از پیاده روی جنگلی، کشتزار های چای نیز در این منطقه شناخته شده است و توریست ها میتوانند از کارخانه های چای و روند تولید چای بازدید کنند.

کوه کامرون

9 شهر جورج تاون

این شهر از روی شاه جرج سوم پادشاه بریتانیا نامگذاری شده است،این شهر در شمال شرقی جزیره پینانگ قرار دارد. اکثر جمعیت این شهر را نژاد چینی تشکیل داده است. به سبب حساسیت های بالا جورج تاون توانسته هنوز هم ساختمان ها و مغازه هایی به سبک دوران مستعمراتی داشته باشد. چشم انداز و بافت جورج تاون منحصر به فرد است و در هیچ کجای جنوب شرق آسیا همتایی ندارد. عصر ها وقتی مردم محلی به بازار روز ها (خیابان هایی که فروشنده های دوره گرد در آنجا جمع میشوند)میروند تا خوراکی ها و نوشیدنی های خود را تامین کنند واقعا زندگی در این شهر جریان پیدا میکند.جورج تاون

8 پارک ملی مالزی(تامان نگرا)

تامان نگرا در زبان مالایی به معنی پارک ملی است،این پارک یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی گرمسیری در جهان به حساب می آید. در این پارک شما با درختان عظیم،آبشار ها، جنگنوردی و طولانی ترین پل معلق جهان رو به رو خواهید شد. در بعضی قسمت ها شما میتوانید بدون نیاز به راهنما در جنگل ها به گشت و گذار مشغول شوید. تامان نگرا پناهگاهی برای گونه های در خطر انقراض از قبیل فیل آسیایی، ببرها، پلنگ ها ،گربه های وحشی و کرگدن است اما تعداد انان کم است و به ندرت میتوان آنان را دید. احتمال این که شما چیزی به جز پرندگان ،آهوی کوچک، مارمولک ها ،مار ها و احتمالا خوک خرطوم دار مالایی ببینید کم است.  

تامان نگارا                                                                                                                         

7 پیولاو تیومان

تیومان جزیره ای کوچک در ساحل شرقی شبه جزیره ی مالزی است. در سال 1970 مجله ی تایم از این جزیره به عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا نام برده است. شما میتوانید با قدم گذاشتن در این جزیره عطر بهشت را جست و جو کنید. جزیره با سخره های مرجانی سفید احاطه شده است،و باعث شده این جزیره مورد توجه غواصان قرار گیرد. تیامون بازدید کنندگان فراوانی در فصل باد های موسمی دارد(نوامبر تا فبریه)،اما این جزیره در سایر اوقات تقریبا خالی از بازدید کننده است.

تيومان

6 کوه کینابالو

قله ی  کینابالو با ارتفاع 3095 متر بلند ترین قله در بورنئو است. این کوه در تمام دنیا بخاطر تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فردش معروف است. بالغ بر 600 نوع سرخس،326 نوع پرنده و 100 نوع پستاندار در این کوه ثبت شده و این کوه را احاطه کرده است. قله ی اصلی کوه برای افرادی با آمادگی جسمانی خوب به راحتی قابل صعود است و نیاز به لوازم کوهنوردی ندارد ولی کوهنوردان در تمام زمان باید همراه با راهنما باشند.

کوه کينابلا

5 برج های دوقلوی پتروناس

برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور تا قبل از سال 2004 و ساخت برج تایپه 101 بلند ترین برج های جهان بودند. به هرحال این دو برج هنوز هم بلند ترین برج های دوقلوی دنیا به حساب می آیند. برج های 88 طبقه با حجم زیادی از بتون تقویت شده ساخته شده اند،نمای ساختمان را با شیشه و فولاد به گونه ای طراحی کرده اند که معماری اسلامی را تداعی کند،انعکاسی از مذهب اسلامی جامعه ی مالزی. در طبقه ی 41 و 42 برج های دوقلوی پتروناس یک پل هوایی ساخته شده که دو برج را ب هم متصل میکند.

برج هاي دوقلوي پتروناس

4لنکاوی

بهترین مقصد برای تعطیلات در مالزی! لنکاوی مجمع الجزایری متشکل از 99 جزیره در دریای آندامان است. جزایر بخشی از استان کداه هستند که در مجاورت مرز تایلند قرار دارند. در میان جزایر بزرگترین جزیره پیولا لنکاوی با جمعیتی حدود 65000 نفر قرار دارد و نزدیکترین جزیره ی قابل سکونت به آن جزیره ی پیولاو توبا است. ساحل های سفید و طولانی در حاشیه و تپه ها ی پوشیده از درختان و گیاهان و کوه ها و قله های ناهموار همراه با پرتگاه های صخره ای باعث شده تا این جزایر را به شلوغ ترین مقصد برای توریست ها در مالزی تبدیل کند. ساحل غربی با رستوران های فراوان و بهترین پناه گاه ها در تمام لنکاوی باعث شده شما بتوانید انتخاب های زیادی داشته باشید و این امر این ساحل را به محبوب ترین ساحل تبدیل کرده است.

لنکاوي

3جزایر پرهنتیان

این جزایر در شمال شرقی مالزی فاصله ی چندانی تا مرز تایلند ندارد. بازدید از این جزایر برای شما علاوه مناظر فوق العاده برای شما صرفه ی اقتصادی نیز دارد. سواحل این جزایر از زیبا ترین سواحل جهان به حساب می آیند و منزلگاه های ارزان و مناسبی در کنار مناطقی برای غواصی برای توریست ها تدارک دیده شده است. این جزایر شامل دو جزیره اصلی به نام های برهنتیان بزرگ و پرهنتیان کوچک است. هر دوی این جزایر سواحلی شنی و دریایی فیروزه ای دارند.

جزاير پرهنشن

2  مزکز نگه داری اورانگوتان های سپیلوک

مرکز مراقبت سپولیک در سال 1964 با هدف نجات بچه اورانگوتان های بی سرپرست از خطر شرکت های بهره برداری از جنگل و شکار غیر قانونی تاسیس شد. بچه اورانگوتان ها در این مرکز تربیت میشوند تا بتوانند در جنگل های وحشی دوباره به زندگی ادامه دهند و بلافاصله بعد از این که برای این امر حاضر شوند در جنگل رها میشوند. پناه گاه های اورانگوتان در میان جنگل کابیلی سپیلوک قرار دارد،جایی که عمدا بکر و دست نخورده باقی مانده است. حدود 60 تا 80 اورانگوتان در این محل نگه داری میکنند. این مرکز یکی از جاذبه های گردشگری ای است که اگر برنامه سفر به مالزی دارید باید حتما به آن سر بزنید.

مرکز اورانگوتان سِيپيلاک

1 غار های مولو

غار های مولو در پارک ملی گونونگ مولو در برنئو مالزی قرار دارد پارک شامل غار های باورنکردنی ،آب راه های زیر زمینی در کوهستان های استوایی و جنگل های موسمی است. تالار زیر زمینی ساراواک که در یکی از غارهای زیر زمینی در این منطقه قرار داد بزرگترین تالار زیر زمینی  جهان به حساب می آید  این تالار به قدری بزرگ است گفته میشود میتوان 40 فروند هواپیمای بوئینگ 747 بدون این که بال هایشان برخوردی داشته باشد را در آن جای داد. کلنی بزرگی از خفاش ها در خروجی غار آهو زندگی میکنند که در غروب خورج دسته جمعیشان برای یافتن غذا صحنه ی بسیار دیدنی و جالبی ایجاد میکند.

غارهاي مولو

نقشه ی جایگیری این ده نقطه در کشور مالزی  را در عکس زیر میتوانید ببینید اگر مایل به بازدید از کشور زیبای مالزی میباشید کافیست از تور مالزی سایت لست تورز بازدید نمایید