آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری در جهان است، در کنار دریای مدیترانه که 30 درصد از گردشگران خارجی را در ترکیه جذب می کند.اگر بخواهیم از مناطق جاذب برای توریست ها که هم از زیبایی های طبیعی و جنگلی و هم دریای نیلگون مدیترانه بهره مند هستند و در طی سالهای اخیر هتل ها و مکان های اقامتی بسیار شیک و مجللی را برای گردشگران به وجود آورده اند می توان به 3 منطقه از معروفترین آنها به موارد زیر اشاره کرد :

 آلانیا یکی از مناطق ساحلی و شهرستانهای آنتالیا محسوب می شود که در ساحل جنوبی ترکیه و 138 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد. کمر نیز یکی از مناطق گردشگری و تفریحگاه های ساحلی در آنتالیا محسوب می شود که در 40 کیلومتری غرب آنتالیا قرار دارد و این روستای قدیمی با آب و هوای خشک و معمولی و دریایی گرم امروزه با ساختن هتل های مجلل و موقعیت تفریحی که دارد از نقاط مهم توریستی در آنتالیا به حساب می آید. لارا هم یکی دیگر از مناطق توریستی و تفریحی در ترکیه است که طولانی ترین ساحل ماسه ای در ترکیه را دارد و در منطقه کندو هتل ها کپی برداری شده از مکان های معروف در جهان مانند ( کاخ توپ کاپی، ونیز، کرملین) .

از جاذبه های گردشگری در آنتالیا نیز می توان به 5 نمونه از موارد که در ذیل نامبرده شده اشاره کرد:

محله قدیمی ( کالجی) خیابان های سنگ فرش با پیچ و خم هایی برای قدم زدن، قصرهای مسقف قرمز رنگ عثمانی که در حال حاضر به مجموعه ای از هتل، بوتیک ها ، مغازه ها گالری های هنری و رستوران ها تبدیل شده است. بندرگاه قدیمی که در فرورفتگی صخره ها قرار گرفته شامل بازار ، بوتیک ها و کافه های بسیار است با قایق های بادبانی زیبا که در غروب آفتاب می توانید به تماشای زیبایی آنها بنشینید و لذت ببرید. موزه آنتالیا نیز برای علاقه مندان به مکان های تاریخی و هنری بسیار جالب توجه می باشد با آثار بزرگی از دوره بیزانس و عثمانی. مناره شیار دار که توسط سلطان سلجوقی به سبک معماری آن زمان ساخته شده است. دروازه هاردیان که یکی از ورودی های منطقه کالجی نیز است با سه دروازه قوسی شکل با سنگ مرمر و تزئینات زیبای مجسمه ها . 

با تورهای آنتالیا به این شهر ساحلی سفر کنید و در هتل های مدرن و شیک با بهترین امکانات در کنار دریای زیبای مدیترانه به استراحت و سپری کردن اوقات خود بپردازید و در صورت علاقه و دلخواهتان از مکان های تاریخی هنری و جاذبه های طبیعی دیدن کنید . برای تور آنتالیا از آژانسهای سایت قیمت تور آنتالیا و بلیط هواپیما وانتخاب بهترین هتل آنتالیا را با مشاوره از آنها کسب کنید.