گردش در 4 دریاچه در استانبول : استانبول نیز مثل هر شهر دیگری، زندگی شگرفی برای مردم فراهم می کند اما به لطف زیبایی این شهر، زنده ماندن و ادامه در آن بسیار راحت است. استانبول دارای دریاچه های طبیعی و مصنوعی ساخته شده بوده که منبع سرگرمی ساکنان آن و توریست های تور استانبول می باشد. بسیاری از شاعران و نویسندگان درباره زیبایی و هاله دریاچه های استانبول چیزهایی نوشته اند. در بین دریاچه های استانبول، چهار دریاچه هست که از مشهورترین دریاچه های این شهر محسوب می شوند. در ادامه همراه لست تورز بمانید تا با چهار دریاچه برتر استانبول آشنا شوید.  

گردش در 4 دریاچه در استانبول

4 دریاچه برتر استانبول

سه دریاچه به عنوان جاذبه اصلی در شهر استانبول وجود داشته که همچنان توجه بسیاری از توریست های داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است. بیایید در ادامه نگاهی اجمالی به آن ها داشته باشیم.

دریاچه ترکوس استانبول

این دریاچه در شمال شهر بر فراز منطقه ساحلی دریای سیاه قرار گرفته است. مساحت دریاچه ترکوس 25 کیلومتر مربع بوده و توسط یک منطقه جنگلی کوچک احاطه شده. آب دریاچه همچنان  که از رودخانه معروف به نام ایستیرانکا تغذیه می شود تازه است. از آنجایی که این آب تازه است، عرضه به کل لوله های اتصال دهنده به شهر میرود، در حالی که آب زیادی به هنگام و در صورت نیاز به دریا تخلیه می شود. در اطراف گوشه های موج دار دریاچه ، دهکده کوچکی با همین نام قرار دارد. این دهکده یکی از بهترین مکان های اطراف برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول بوده تا از ماهیگیری و شکار غاز در آب شیرین (البته طبق قوانین و مقررات ویژه) لذت ببرند. گردشگران داخلی غالبا در فصل تابستان از این دریاچه دیدن می کنند و در استراحتگاه های مختلف و هتل های موجود در حاشیه دریاچه با امکانات بسیار زیاد نهایت استفاده را ببرند. 

دریاچه ترکوس استانبول

دریاچه کوچوک چکمجه استانبول

دریاچه کوچوک چکمجه در غرب شهر استانبول واقع شده و حدودا 20 کیلومتر از ساحل مرمره فاصله دارد. مساحت این دریاچه شانزده کیلومتر مربع است. این دریاچه توسط نهرهای نككسدر، سازلایدر و هادیمكوی تغذیه می شود كه دارای یک كانال كوچک در زیر یخ شكننده به دریا هستند. دریاچه کوچوک چکمجه استانبول آب های کم عمق شناخته شده است، در حالی که عمیق ترین مناطق این دریاچه بیشتر از بیست متر نیست. در این دریاچه نیز توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند به ماهیگیری مشغول شوند.  

دریاچه کوچوک چکمجه استانبول

دریاچه بویوک چکمجه استانبول

این دریاچه در ضلع جنوبی ترکیه و نزدیک معمار سینان واقع شده است. دریاچه بویوک چکمجه در منطقه بیلیکدوزو واقع شده و در مجاورت دریای مرمره قرار دارد. این دریاچه با مساحت 12 کیلومتر مربع دارای آبهای کم عمق است، در حالی که عمیق ترین بخش آن بیش از 6 متر نیست. نهرهای کاراسو دریاچه را تغذیه می کنند. این دریاچه بیشتر با سدی که در دریای مرمره ساخته شده است تقسیم می شود که به عنوان مخزنی برای استانبول و مناطق اطراف آن مورد استفاده قرار میگیرد. اما با اضافه شدن آلودگی به زباله های صنعتی و سکونت انسان، ماهی ها در این دریاچه دیده نمی شوند. 

دریاچه بویوک چکمجه استانبول

دریاچه های سد

جدا از سه دریاچه اصلی، شهر استانبول چندین دریاچه سد کوچک هم دارد. اینها مثل یک مخزن آب به استانبول و مناطق مجاور آن عمل می کنند. برخی از اصلی ترین آنها شامل دریاچه ایساکوی، دریاچه اومرلی، دریاچه المالی، دریاچه علیبی، دریاچه سازلیدر و دریاچه دالک است که نام های معدودی را در بر می گیرد. اگرچه مقررات سختگیرانه ای برای اجرای هرگونه پروژه مسکن در اطراف این منابع آب وضع شده است ، اما می توان چند جامعه مسکونی غیرقانونی را در اطراف آن یافت که همچنان تهدیدی برای آلودگی آب اطراف این دریاچه ها هستند. 

دریاچه های سد

منبع : traveltriangle