گرجستان زمینی : علاوه بر ارمنستان، آذربایجان و ترکیه، به گرجستان نیز میتوان زمینی سفر کرد. برای رسیدن به این کشور میتوان از ارمنستان، ترکیه، تبریز و باکو گذشت، که انتخاب توریست ها و گردشگران تور گرجستان، مسیر ترکیه است. سفر با اتوبوس به گرجستان، یکی از کم هزینه ترین راه ها رسیدن به آن است که در همین زمینه، اتوبوس های بسیار فعالیت می کنند. توریست ها و گردشگران تور گرجستان میتوانند به صورت آنلاین و یا حضوری برای خود بلیط تهیه کرده و راهی سفر گرجستان شوند و همانطور که میدانید، سفر به گرجستان، به ویزا احتیاجی نداشته و تنها با یک گذرنامه میتوان وارد آن شد.

گرجستان زمینی

مدارک لازم برای سفر زمینی به گرجستان

قبل از سفر به صورت زمینی به هر کشوری، باید چند نکته را بدانید و مدارکی را آماده داشته باشید. توریست ها و گردشگران تور گرجستان برای سفر به گرجستان زمینی، گواهینامه بین المللی، پلاک ترانزیت داشته باشند، همانطور که در ابتدا گفته شد، وارد شدن به خاک گرجستان نیازی به ویزا ندارد. توریست ها و گردشگران برای دریافت این مدارک میتوانند از طریق نمایندگی های کانون جهانگردی اقدام کنند. برای گرفتن گواهینامه بین المللی، اصل گواهینامه، پاسپورت و عکس نیاز است. با ارائه این مدارک به کانون جهانگردی میتوانند گواهینامه بین المللی دریافت کنند. برای پلاک ترانزیت نیز اول باید کارهای مربوط به گمرک را انجام داده و بعد از آن با ارائه پاسپورت، گواهینامه بین المللی و سند خودرو به کانون جهانگردی، پلاک ترانزیت خود را دریافت کنند.

مدارک لازم برای سفر زمینی به گرجستان

سفر از تهران به گرجستان به صورت زمینی

برای رسیدن به گرجستان باید یکی از سه مسیر زیر را انتخاب کرد که بسته به نظر توریست و گردشگر دارد :

  • تهران به تفلیس
  • تهران، باکو و سپس تفلیس
  • تهران، استانبول و سپس تفلیس

اگر قصد سفر به گرجستان به صورت زمینی را دارید و انتخاب شما مسیر دوم یا سوم است، باید وارد تبریز شده و بعد از گذشتن از مرز بازرگان، به خاک ترکیه برسید. سپس از شهرهای ایقدیر، کارس و دهقان گذشته و به سمت مرز واله حرکت کنید تا بعد از 380 کیلومتر، به گرجستان برسید. این مسیر بیشتر برای آن دسته از توریست ها و گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می شود که قصد سفر به شهر تفلیس گرجستان را دارند. بعد از گذشتن از مرز واله، از شهر برجومی نیز باید عبور کنید تا به تفلیس برسید. برای رسیدن به شهر باتومی گرجستان نیز میتوانید از سمت شهر گوری، به باتومی برسید.

سفر از تهران به گرجستان به صورت زمینی

مسیر برگشت از گرجستان به تهران به صورت زمینی

برای برگشت نیز، اگر از سمت شهر باتومی حرکت می کنید، باید از مرز سارپ، وارد ترکیه شده و از شهرهای هوپا، به سمت ارزوروم و بایزید عبور کنید تا به مرز بازرگان برسید.

مسیر برگشت از گرجستان به تهران به صورت زمینی

مرزی که میتوان از طریق آن وارد گرجستان شد

بهترین و راحت ترین مسیر برای رسیدن به این کشور به صورت زمینی، گذشتن از خاک ترکیه و مرز بازرگان است. 

مرزی که میتوان از طریق آن وارد گرجستان شد