گالری و باغ های بورگز رم : روم، شهری که امروزه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا آن را به مقصد تفریحی و گردشی خود میدانند، قدمتی سه هزار ساله داشته و مملو از جاذبه های فوق العاده و متنوع می باشد. جدا از بناهای تاریخی که این شهر داشته و اینبار میخواهیم برای شما جاذبه ای متفاوت از روم را معرفی کنیم. گالری و باغ های بورگز یکی از جاذبه های تماشایی و فوق العاده شهر روم بوده که میتوان برای استراحت کردن و یا گذراندن لحظاتی در آرامش از آن دیدن کرد. گالری این مکان یکی از موزه های معروف شهر رم بوده که نگهدارنده مجسمه های رومی تا نقاشی های باروک و رنسانس هنرمندان معروف می باشد. میتوان بی شک گفت که توریست ها و گردشگران لحظه تور ایتالیا از پیاده روی و تماشای معماری بی نظیر این گالری بسیار لذت خواهند برد. 

گالری و باغ های بورگز رم

تاریخچه ساخت گالری و باغ های بورگز رم

گالری و باغ های بورگز به دست کاردینال بورگوزه ساخته شده است. دلیل تاسیس چنین باغ و گالری به خاطر علاقه او به آثار هنری بود. میتوان در این مکان عمارتی را دید که امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا از ان به عنوان موزه دیدن می کنند. این عمارت در اوایل دهه 1600 به عنوان اقامتگاه تابستانی خانوده نجیب زاده بورگز ساخته شده بود. بورگزها خانواده ایتالیایی نجیب زاده ای بودند که در قرن شانزدهم به رم نقل مکان کردند. همانطور که گفته شد صاحب و این خانه به آثار هنری علاقه بسیار داشته و یکی از بزرگترین طرفداران برنینی بود. این خانه به سلیقه تزئین و دکور شده. سال 1807 نیز پرنس بورگز تقریبا پانصد قطعه از اثار هنری این موزه را به ناپلئون داد، اگر قصد بازدید از این موزه را داشته باشید باید از موزه لوور پاریس دیدن کنید. سرانجام خانواده بورگز در سال 1902 این ویلا و مجموعه اش را به دولت ایتالیا فروخت و این دولت در سال 1903 به عنوان گالری به روی توریست ها و گردشگران باز شد. 

تاریخچه ساخت گالری و باغ های بورگز رم

ویلاهای باغ بورگز رم

بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا جدا از تماشای آثار موزه، برای پیاده روی و بازدید از باغ های سرسبز به این مکان می آیند. بورگز یکی از زیباترین پارک های شهر رم شناخته شده که علاوه بر ساختمان گالری، دارای ویلا نیز می باشد. در این ویلا تابلوهای نقاشی، موزائیک ها، نقش برجسته و ... که مربوط به قرن پانزدهم تا هجدهم می باشند و همینطور اثاری از رافائل، تیسین، روبنس، کاراواجو و ... نگهداری می شوند. ویلای جولیا در باغ های بورگز رم به عنوان یک اقامتگاه تابستانی برای پاپ ژولیوس سوم ساخته شده و موزه اتروسکان نیز در آن قرار دارد. 

ویلاهای باغ بورگز رم

گالری بورگز و آثار تماشایی آن

یکی از محبوب ترین اثار موجود در این گالری، مجسمه اپولو و دافنه، لاوریتا و فرار آینیاس از تروآ می باشد. همچنین در کنار مجموعه ارزشمند این گالری، مجسمه دیگری به اسم مجسمه داوود بوده که بازدید از آن ضرری ندارد. توریست ها و گردشگران باید برای بازدید از این گالری از قبل بلیت خود را خریداری کرده باشند. مغازه های کوچک زیادی نزدیک به این موزه قرار داشته که میتوان از آن ها سوغاتی به عنوان یادگاری برای خود و یا اطرافیان برد. 

گالری بورگز و آثار تماشایی آن

امکانات تفریحی موجود در گالری و باغ های بورگز رم

از آنجایی که این باغ به سبک انگلیسی ساخته شده، مسیرهای پیاده روی و برکه های بسیاری دارد. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند با پرداخت کرایه قایق های پاروزنی کرایه کرده و در این برکه ها به گردش مشغول باشند. همینطور برای تفریح بیشتر دوچرخه و یا کالسکه نیز کرایه میدهند. کودکتان هم میتوانند در زمین های بازی مخصوص به کودکان مشغول بوده و یا به تماشای باغ وحش و نمایش عروسک گردانی بروند. 

امکانات تفریحی موجود در گالری و باغ های بورگز رم