گالری اوفیتزی فلورانس ایتالیا : آثار هنری هنرمندان ایتالیایی همیشه زبانزد تمام مردم دنیا بوده و هست. اگر در سفرتان به تور اروپا، قصد سفر به ایتالیا را دارید سری به شهر فلورانس بزنید. این شهر بناها، آثار هنری و جاذبه های فوق العاده ای برای علاقه مندان به هنر دارد. یکی از بهترین جاذبه های شهر فلورانس که در آن مجسمه ها و نقاشی هایی از معروف ترین هنرمندان دنیا را میتوان پیدا کرد، گالری اوفیتزی را میتوان نام برد. این موزه برجسته ترین و مهم ترین آثار هنری را در معرض نمایش گذشته است. این گالری یکی پر بازدیدترین و مهم ترین موزه ایتالیا و یکی از بزرگترین و بهترین موزه های دنیاست. گالری اوفیتزی آثار بسیار ارزشمندی از دوره رنسانس در ایتالیا دارد.  

گالری اوفیتزی فلورانس ایتالیا

گالری اوفیتزی فلورانس یک راهروی بسیار بزرگ با اتاق هایی بوده که در هرکدام مهم ترین و آثار هنری نگهداری می شوند. به خاطر وجود نقاشی ها و مجسمه های باستانی این موزه یکی از معروف ترین موزه های جهان شناخته می شود. با دیدن نقاشی های این گالری به قرن چهاردهم و زمان رنسانس برمیگردید. گالری اوفیتزی آثار فوق العاده ای از معروف ترین معماران ایتالیایی نظیر لئوناردو داوینچی، پیرو دلا فرانچسکو، فرا آنجلیکو، سیمونه مارتینی، جوتو دی بوندونه و ... دارد. در مجسمه هایی که در راهروی این گالری قرار دارند همگی توسط خانواده مدیسی جمع شده اند. البته این مجسمه ها بعد از گم شدن نسخه اصلی یونانی در زمان رومی ها ساخته شده اند. 

گالری اوفیتزی فلورانس ایتالیا

تاریخچه گالری اوفیتزی فلورانس

بنای گالری اوفیتزی بین سال های 1560 تا 1580 توسط واساری ساخته شده است. از این بنا اوایل به عنوان اداره ای برای تاجران، قضات و تکنسین ها استفاده می شد اما چندی بعد طبقه بالایی برای خانواده با نفوذ مدیسی و مهمان هایش به یک گالری شخصی تبدیل شد. خانواده ثروتمند مدیسی علاقه زیادی به هنر داشتند و بهترین آثار هنری دنیا مثل جواهرات، نقاشی، مجسمه ها، ابزارهای علمی و همینطور اسلحه ها و ... را جمع آوری کرده بودند. این گالری در سال 1865 به یک موزه تبدیل شده و پنجاه اتاق ان به عنوان مکانی برای نمایش نقاشی های قرن پانزدهم تا هجدهم اماده شدند. 

تاریخچه گالری اوفیتزی فلورانس

آثار هنری و قسمت های مختلف گالری افیتزی

این گالری پر شده از اثار مهم و با ارزش که تک تکشان ارزش وقت گذاشتن و بازدید را دارند. در این مجموعه نقاشی های گوتیک هنرمندانی مثل چیمابوئه و جوتو دی بوندونه برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا به نمایش گذاشته شده اند. کلیسای مینیاتو، باغ باردینی و پل بسیار زیبای پونته وچینو روی رودخانه آرنو از جمله چشم اندازهایی هستند که از پنجره های قسمت انتهایی راهرو خواهید دید. 

آثار هنری و قسمت های مختلف گالری افیتزی

ساعات بازدید از گالری اوفیتزی فلورانس ایتالیا

این موزه هر روز هفته از ساعت هشت صبح تا شش عصر باز بوده و هزینه ورودی آن برای توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا فقط هشت یورو می باشد. پیشنهاد می کنیم ساعت چهار عصر را برای بازدید از این موزه انتخاب کنید تا با شلوغی ها مواجه نشوید.