کوه باتور بالی : کوه باتور یکی از جاذبه های گردشگری معروف بالی بوده و در واقع یک آتشفشان فعال در مرکز شمال غربی کوه آگونگ در جزیره بالی اندونزی می باشد. این کوه سالانه هزاران هزار توریست و گردشگر تور بالی را به سمت خود جذب می کند. کوه باتور بالی چشم اندازی فوق العاده داشته و اگر اهل کوهنوردی باشید، تور آن را از دست نمیدهید! از کوه باتور دیدن کنید تا هم علاوه بر تماشای مناظر فوق العاده، سفری به یاد ماندنی به اندونزی داشته باشید. همانطور که قبل تر گفته شد، این کوه یک آتشفشان فعال در کشور بوده که دو دهانه هم محور دارد. کوه باتور بالی تقریبا 1717 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و اولین فوران آتشفشان در سال 1804 رخ داد و آخرین و نزدیک ترین فورانش هم در سال 2000 اتفاق افتاد. دهانه جنوبی این کوه یک دریاچه قرار داشته و بزرگ از دهانه دوم می باشد. کوهنوردان حرفه ای و ماهر میتوانند در عرض دو ساعت از این کوه بالا رفته و منظره فوق العاده را تماشا کنند. 

کوه باتور بالی

آتشفشان فعال و دریاچه باتور در دهانه کوه

فوران آتشفشان این کوه که از روی اقیانوس دیده شد، یکی از انفجارهای بسیار قوی تمام زمین بود! دیواره های جنوب غربی دهانه داخلی آن زیر دریاچه باتور هستند. مخروط باتور هم بین دهانه داخلی آن قرار گرفته است. فوران های زیادی از این کوه در طول تاریخ دیده شده که باعث خروج گدازه ها از دهانه آتشفشان ها شده. گدازه ها از بالا و پهلوی دهانه ها خارج شده و روی زمین راه پیدا می کنند. در کنار این آتشفشان، کوه باتور دریاچه ای هم به همین نام داشته که بسیاری از علاقه مندان را به سمت خود جذب کرده است. 

آتشفشان فعال و دریاچه باتور در دهانه کوه

پوشش مناسب در هنگام کوهنوردی در کوه باتور در بالی

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری بالی باید به این نکته توجه داشته باشند که دمای هوا و آب و هوا از یک شب به شب دیگر در کوه باتور بالی متفاوت است و ممکن است در زمان کوهنوردی هم متغیر باشد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که ساق پوش های مناسب پوشیده و از کفش های مناسب برای کوهپیمایی استفاده کنید. مهم ترین وسیله در هنگام سفر و کوهنوردی پوشیدن کفش های ورزشی است. همینطور سوئیشرت را فراموش نکنید! 

پوشش مناسب در هنگام کوهنوردی در کوه باتور در بالی

وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی در کوه باتور

بهتر است که همراه خود یک کوله پشتی همراه خود داشته باشید و چند بطری آب هم با خود داشته باشید. در این کوله کمی خوراکی و تنقلات هم داشته باشید که در حین راه میل کنید. پیشنهاد می شود حتما یک چراغ قوه و یا کلاه چراغ دار نیز در راه به همراه داشته باشید. 

وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی در کوه باتور

دوربین عکاسی را فراموش نکنید!

حتما در تور کوه باتور بالی یک دوربین عکاسی به همراه خود داشته باشید تا بتوانید در هر مسیر از خود و همراهان و مناظر عکس بگیرید. در طول مسیر سوژه های بسیاری برای عکاسی هست تا خاطرات خود از این کوهپیمایی را ثبت کنید مثل کوه ها، جنگل ها، موزه ها، دریاچه ها، چشمه ها و ... .