کلیسای گرگتی گرجستان : گرجستان طبیعت بکر و بسیار زیبایی در قسمت های شمالی خود داشته و بسیاری از آن از چشم توریست ها و گردشگران پنهان مانده است. در یکی از این منطقه های سرسبز و زیبا، بین قله های قفقاز روستایی به نام استپانتسمیندا قرار داشته که جاذبه های تاریخی و مناظر کوهستانی فوق العاده ای دارد. یکی از این جاذبه های تاریخی، کلیسای گرگتی است. این کلیسا بسیار معروف بوده و طرفداران بسیاری میان توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان دارد. این کلیسای تاریخی معماری جذابی هم داشته. پنجره های آن به شکلی ساخته شده اند که حتی روزهای آفتابی هم داخل کلیسا نیمه تاریک است. گرگتی یک ناقوس کوچک اما زیبا و خاص نیز دارد.

کلیسای گرگتی گرجستان

تاریخچه کلیسای گرگتی گرجستان

این کلیسای زیبا، در قرن چهاردهم ساخته شده و از سطح زمین 2170 متر ارتفاع دارد. کلیسای گرگتی روی یک تپه قرار داشته و درواقع یکی از نمادهای این کشور محسوب می شود. در کنار این کلیسا رودخانه چخری قرار دارد. افسانه های بسیاری درباره کوه و کلیسای گرگتی وجود داشته. یکی از آن درباره مردی به اسم پرومتیوسبه بوده که به دلیل دزدیدن آتش خدایان در کوه به یک تکه سنگ زنجیر شد.

تاریخچه کلیسای گرگتی گرجستان

نکات ضروری که باید در بازدید از کلیسای گرگتی بدانید

توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان باید توجه داشته باشند که برای رسیدن به این کلیسا حتما کفش و لباس های مناسب بپوشند. مسیر کلیسا کمی سخت بوده و باید حداقل سه ساعت را پیاده روی کنید تا به بالای تپه برسید. به همین خاطر پوشیدن کفش های مخصوص پیاده روی بسیار مهم است. البته اگر قصد پیاده روی ندارید، جیپ هایی پایین تپه قرار دارند که این مسیر را سی دقیقه ای طی می کنند. برای ورود به کلیسا باید لباس مناسب و پوشیده به تن داشته باشید. همینطور فراموش نکنید که عکاسی در کلیسا ممنوع است. در آخر نیز میتوانید بعد از کلیسا از چشمه ها، کوه و طبیعت اطراف گرگتی دیدن کرده و لذت ببرید.

نکات ضروری که باید در بازدید از کلیسای گرگتی بدانید

دسترسی های نزدیک به کلیسای گرگتی گرجستان

روستای کوهستانی استپانتسمیندا در قسمت شمالی گرجستان قرار داشته و تقریبا در فاصله ده کیلومتری از جنوب مرز روسیه قرار دارد. اگر در تفلیس اقامت دارید، با استفاده از تاکسی و ایستگاه های اتوبوس، تنها چهار ساعت تا کلیسا فاصله خواهید داشت.