کلیسای سنت پیتر ایتالیا : یکی از بزرگ ترین کلسیاهای کشور ایتالیا و تمام دنیا، کلیسای سنت پیتر است. این کلیسا ثروتمندترین کلیسای کشور ایتالیا بوده و به خاطر معماری باشکوهی که داشته مورد استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا قرار گرفته است. در معماری این بنا از نبوغ بسیار عالی و بهترین معمارهای ایتالیایی استفاده شده است. این کلیسا شاهکارهای سه گانه محبوب و شناخته شده کشور ایتالیاست. این کلیسا در شهر رم ایتالیا قرار داشته و برای ایتالیا یادگاری از زمان رنسانس است. کلیسای سنت پیتر اهمیت بسیار زیادی از نظر تاریخی، مذهبی و اثار هنری داشته به همین خاطر نسبت به دیگر کلیساهای شهر بسیار مهم در تورهای اروپا می باشد. 

کلیسای سنت پیتر ایتالیا

تاریخچه ساخت کلیسای سنت پیتر ایتالیا

کلیسای سنت پیتر که آن را با اسم های کلیسای پیر مقدس و کلیسای پطرس حواری هم میشناسند، به دستور کنستانتین اول در قرن چهارم میلادی ساخته شده است. طراحان برجسته این کلیسای باشکوه و بزرگ کشور ایتالیا دوناتو برامانته، میکل آنژ، کارلو مادرنو و جیان لورنزو برنینی هستند. این افراد معروف ترین و بزرگترین معماران دوران رنسانس بودند. 

تاریخچه ساخت کلیسای سنت پیتر ایتالیا

طراحی و معماری این کلیسای ایتالیا

این کلیسا دارای دویست هزار مترمربع زیربنا بوده و یکی از چهار کلیسای شهر رم می باشد که چندین بار مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. آخرین بازسازی که روی این کلیسا انجام شد و نتیجه برای توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری ایتالیا قابل مشاهده است، متعلق به قرن هجدهم می باشد. ساخت کلیسایی که امروزه میبینید، از قرن شانزدهم میلادی شروع شده و در قرن هفدهم به پایان رسیده است. اگر به محوطه کلیسا از بالا دقت کنید، متوجه شکل کلیدی ان خواهید شد که بسیاری به ان کلید بهشت می گویند. با ورود به حیاط این کلیسا، با مجسمه های حواریونی که در اول حیاط ورودی نصب شده اند، روبرو خواهید شد. در صورتی که ترسی از مکا های باریک و تنگ ندارید، میتوانید از 491 پله گنبد بالا رفته و چشم اندازی فوق العاده را از آن بالا ببینید. 

طراحی و معماری این کلیسای ایتالیا

مجموعه آثار هنری که در این کلیسا نگهداری می شوند

هنگامه که وارد این کلیسا شوید، با تزئینات، نقاشی ها و مجسمه های بسیار زیبایی روبرو خواهید شد که شما را مات و مبهوت خود نگه میدارند. همینطور سه آثار بزرگ و شاهکار معروف ایتالیایی مثل نقاشی و یا مجسمه مریم مقدس مادر عیسی مسیح اثر میکل آنژ و تخت برنینی که پشت آن محراب پاپ قرار گرفته، در کلیسای سنت پیتر ایتالیا نگهداری می شوند.