کلیسای سانتا ماریا ماجیوره در رم  : اگر میخواهید یکی از تاریخی ترین جاذبه های شهر رم را ببینید، پیشنهاد می کنیم سری به کلیسای سانتا ماریا ماجیوره، یکی از هفت کلیسای زیارتی در دنیا که در سال 432 میلادی تاسیس شده بزنید. این کلیسا مکانی بوده که معمار معروف ایتالیایی به اسم جان لورنتسو برنینی در آن به خاک سپرده شده است. این کلیسا یکی از قدیمی ترین و کهنسال ترین کلیساها در کشور ایتالیا بوده که برای علاقه مندان به تاریخ بسیار جذاب است. کلیسای سانتا ماریا ماجیوره به مریم مقدس اختصاص داده شده. همینطور بهتر است بدانید که این کلیسا به صورت موقت هنگامی که اوضاع قصر لاتران بسیار بد بود، محل زندگی پاپ های کاتولیک بوده است. اما مدتی بعد، محل اقامت پاپ ها به شهر واتیکان در قصر واتیکان منتقل شد. توریست های و گردشگران تور ایتالیا با بازدید از این کلیسا از یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی این کشور دیدن کرده اند. 

 کلیسای سانتا ماریا ماجیوره در رم

تاریخچه ساخت کلیسای سانتا ماریا ماجیوره

این کلیسا در سال چهارصد میلادی در رم ساخته شده است. کامل شدن آن هم در دوران پاپ سیکتوس سوم انجام شد. این کلیسا اولین بار بوسیله پاپ پاپ لیبروس ساخته شده و به مریم مقدس اهدا شده است. خیلی از مومنان مذهب کاتولیک معتقدند شبی که جسم مریم مقدس به بهشت رسید، برف می باریده و طراحی پلان توسط مریم باکره هدایت شده است. کلیسای جامع سانتاماریا به جای یک معبد ساخته شده. این معبد در آن زمان به سیبله اختصاص داده شده. پاپ سیکتوس پنجم تزئینات داخلی این کلیسا را سفارش داده است. طراحی آن هم توسط چند هنرمند مختلف با همکاری باهم انجام داده اند. 

تاریخچه ساخت کلیسای سانتا ماریا ماجیوره

آثاری که در کلیسای سانتا ماریا ماجیوره نگهداری می شوند

این کلیسا همینطور محل نگهداری نقاشی های مختلف از نقاشی های معروفی مثل جیوانی پوزو، پاریس نوگاری، هندریک وان دن بروئک، آنجیو لو نبیا و سالواتور فونتانا می باشد. بعضی از کارهای هنری بسیار زیبا که در این کلیسا نگهداری می شوند از دیدنی های شهر رم هستند. به عنوان مثال موزاییک های مسیحی که برای قرن پنجم میلادی هستند. از دیگر آثار موجود در این کلیسا میتوان که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تور ایتالیا میتوانند از آن در این کلیسا دیدن کنند به سلو پوپولی رومانی، بنای یادبود کلمنت نهم که توسط کارلو ریندالدی ساخته شده، بنای یادبود پاپ نیکولاس چهارم، مجسمه نیم تنه کستانزو، مجسمه محراب پیترو براکسی، کلیسای کوچک Cesi، گولیمو دلا پورتا و مجسمه پیوز نهم و ... اشاره کرد. 

آثاری که در کلیسای سانتا ماریا ماجیوره نگهداری می شوند

مقبره ها و آرامگاه های این کلیسا

مقبره پاپ سیکتوس پنجم در قسمتی از این کلیسا قرار دارند. در پایین این کلیسای بی لحم را میتوان دید. بین لحم مکان دفن بسیاری از مسیحیای کاتولیک معروف مثل سن جرومی که کتاب مقدس را به کتاب مقدس به لاتین و چند زبان دیگر ترجمه کرده است. 

مقبره ها و آرامگاه های این کلیسا

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به کلیسای سانتا ماریا ماجیوره در رم

توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا میتوانند برای رسیدن به کلیسا از تاکسی یا مترو استفاده کنند. این کلیسا هر روز هفته از ساعت هفت صبح تا هفت شب باز بوده و عموم مردم میتوانند از آن دیدن کنند.