کلیسای سان جورجو ماجوره در ونیز : این کلیسا در جزیره هم نام خود قرار دارد. جزیره سان جورجو ماجوره و این کلیسای بندیکتی در بخشی از شهر ونیز و در قسمت شمالی کشور ایتالیا قرار دارد. این کلیسا بین سال های 1566 تا 1610 توسط آندره پالادیو به سبک رنسانس کلاسیک طراحی و ساخته شده است. بیشتر توریست ها و گردشگران تور ایتالیا به خاطر سنگ های مرمر سفید رنگ این کلیسا که در کنار رنگ آبی دریا منظره فوق العاده ای ایجاد کرده، از آن دیدن می کنند. 

کلیسای سان جورجو ماجوره در ونیز

تاریخچه این کلیسا

قبل از این کلیسایی که امروزه میبینید، در مکان فعالی حدود سال 790 یک کلیسا ساخته شده بود و در سال 982 این جزیره به نظام بندیکتی اختصاص یافت. بندیکتی ها هم دیری در این جزیره ساختند ولی سال 1223 به خاطر زلزله تمام ساختمان های روی آن نابود و تخریب شدند. بعد از زلزله هر دو صومعه و کلیسا مورد بازسازی قرار گرفتند. سال 1521 بود که روحانیان بندیکتی تصمیم به بازسازی کلیسای سان جورجو ماجوره را گرفتند. درست پنج سال بعد از اینکه پالادیو به ونیز برسد، سال 1565 روحانیان از او درخواست کردند که برای کلیسای سان جورجو ماجوره در ونیز طرحی جدید بدهند. طرح جدید این کلیسا در سال 1566 آماد شد و مورد تایید قرار گرفت. مراسم ساخت آن نیز با حضور پاپ وقت درست در همان سال برگزار شد. سال 1580 که پالادیو از دنیا رفت، ساخت کلیسا هنوز به پایان نرسیده بود اما بدنه اصلی آن تا سال 1575 ساخته شده بود. دیگر قسمت های باقی مانده کلیسا نیز مثل محل مخصوص همسرایان و نمای ساختمان دیگر جزئیات آن تا سال 1610 به پایان رسیدند و امروز به عنوان جاذبه ای در ونیز توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا را به سمت خود جذب می کند. 

تاریخچه این کلیسا

معماری داخلی و خارجی کلیسای سن جورجو ماجوره

چیزی که در ابتدا باعث جذب شما به این کلیسا می شود، نمای سفید رنگ مرمری و درخشان آن است. کلیسای سان جورجو ماجوره نشان دهنده روش پالادیو برای مانع از مطابقت نمایش کلیسا به شکل کلیسا مسیحی است. ستون بلندی که در کنار این کلیسا میبینید، نماد کلیسای سن جورجو ماجوره می باشد. هنگامی که وارد این کلیسا شوید، فضای بسیار روشن و زیبایی را خواهید دید که همراه با ستون های بزرگ و پلاستیسیته زیبا تزئین شده اند. نقاشی و طراحی داخلی این کلیسا توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا را به خود خیره نگه میدارد. 

معماری داخلی و خارجی کلیسای سن جورجو ماجوره