کلیسای جامع پیزا در ایتالیا : کلیسای جامع پیزا را میتوان در پیزا دل دومو پیدا کرد. اطراف این کلیسا را برج معروف و مشهور کج پیزا و ساختمان تعمید جیوانی احاطه کردن اند. این کلیسای شهر پیزا به سبک رومانسک در قرن دوازدهم میلادی طراحی شده است. ساخت آن نیز از سال 1064 میلادی شروع شده. امروزه بسیاری کلیسای جامع پیزا به خاطر سبک منحصر بفردی که داشته بین توریست ها و گردشگران تور اروپا بسیار معروف شناخته شده و سمبل سبک معماری رومیایی در شهر پیزاست. این کلیسا با اسم دومو دی پیزا نیز شناخته می شود. این کلیسا در سال 1987 به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

کلیسای جامع پیزا در ایتالیا

معماری کلیسای پیزا

معماری کلیسای جامع پیزا را فردی به اسم بوچتو به عهده داشته. همینطور میتوان جسد او را در بالای طاقی که سمت چپ نمای کلیسا دفن شده دید. طراحی داخلی این کلیسا بسیار زیبا و جذاب بوده و با اثار هنری که از زمان رنسانس باقی مانده تزئین و دکور شده است. تزئین و طراحی کلیسای جامع پیزا با سنگ های مرمر سیاه و سفید انجام شده و همینطور سقف و گنبد آن نیز طلاکاری شده. کلیسای جامع پیزا در سال 1595 دچار حادثه اتش سوزی شده اما بعد از بازسازی که روی آن انجام شد قسمت بزرگی از تزئینات و نقاشی های زیبای در ان پدید امدند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در این کلیسا میتوانند مقبره امپراتور هنری هفتم را هم ببینند. همچنین منبر جیوانی که از شاهکارها هنری می باشد در کلیسای جامع پیزا قرار دارد. 

معماری کلیسای پیزا

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به کلیسای جامع پیزا در ایتالیا

درصورتی که قصد بازدید از این کلیسای پیزا را دارید باید از قطار استفاده کنید. فاصله ایستگاه مرکزی تا میدان معجزات با قطار 25 دقیقه بوده و بعد از پیاده شدن در استگاه پیزا سن روسره نیز پنج دقیقه پیاده تا کلیسای جامع پیزا در ایتالیا راه است. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند در ماه های نوامبر تا فوریه هر روز هفته از ساعت نه صبح تا شش بعد از ظهر و در ماه اکتبر بین ساعت ده صبح تا هفت بعد از ظهر از کلیسا دیدن کنند. دیگر ماه ها نیز کلیسا از ساعت ده صبح تا هشت بعد از ظهر بازد میباشد.