کلیسای جامع میلان : کلیسای جامع شهر میلان، کلیسایی بوده که به مریم تقدیم شده است. این کلیسای ایتالیا اسقف نشین شهر میلان بوده و امروزه آنجلو اسکولا اسقف آن می باشد. بعد از کلیسای سن پیترو، این کلیسا دومین کلیسای بزرگ کشور ایتالیا و سومین کلیسای بزرگ در دنیا شناخته می شود. کلیسای جامع میلان در مدت زمان 582 سال که حدودا شش سده می باشد ساخته شده است. با اینحال همچنان یکی از جذابترین بناهای معماری دنیاست و میتوان آن را با کلماتی مثل غیر عادی، بزرگ، تمیز و سفید معرفی کرد. بسیاری از کارشناسان معماری معتقدند که هنوز هیچ بنایی به بزرگی این کلیسا ساخته نشده. همینطور زمان ساخت آن نیز بسیار طولانی بوده به همین خاطر تاریخچه آن را نمیتوان به یک دوره خاص نسبت داد. در ادامه همراه لست تورز باشید تا در سفر خود به میلان از تور اروپا بیشتر با این کلیسای بزرگ جهان آشنا شوید. 

کلیسای جامع میلان

تاریخچه کلیسای جامع میلان

باستان شناسان در مورد مکان این کلیسا گفته اند که برای قرن ها به عنوان یک مکان مقدس برای رومی ها بوده، حتی پیش از ظهور مسیحیت! سنت آمبروز در اوایل قرن پنجم در همین مکان یک باسیلیکای جدید ساخت و سال ها بعد در سال 835 یک باسیلیکای دیگر در کنا آن اضافه کرد. زمانی که هر دوی این بناها در سال 1075 به خاطر آتش سوزی سوختند و آسیب دیدند، سنگ بنای ساخت این کلیسا که به آن دومو نیز میگویند، گذاشته شد. سال 1386 نیز اسقف اعظم آنتونیو دا سالوزو یک پروژه جدید را به سبک زیبای اواخر گوتیک شروع کرد. این سبک از معماری را میتوان در بناهای فرانسوی بیشتر پیدا کرد تا در بناهای کشور ایتالیا. بعد از آن قرن ها روی کلیسای جامع کار شد. مناره مخروطی اصلی این بنا در سال 1762 به پایان رسید و یک مجسمه رنگ شده از مریم مقدس روی آن جا خوش کرد. باقی قسمت های این کلیسا در دهه 1880 به پایان رسید. 

تاریخچه کلیسای جامع میلان

معماری کلیسای جامع میلان

بلندترین طاق کامل دنیا به ارتفاع 45 متر، برای کلیسای جامع میلان است. بیشتر از 52 ستون در ساخت این بنا استفاده شده که بلندترین آن ها، ستون های صحن به ارتفاع 24.5 متر می باشند. این کلیسا 135 مناره داشته که با طاق های مایلی به یکدیگر وصل شده اند. هم اکنون توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در این کلیسا میتوانند 3400 مجسمه که هرکدام به سبک های مختلف در آن قرار داده شده اند را از نزدیک بببینند. نمای داخلی این بنا برعکس نمای بیرونی که روشن و اراسته بوده، کمی تیره است. کف این کلیسا از سه نوع مرمر به رنگ های سفید، قرمز و سیاه به دست پلگرینو تیبالدی بین سال های 1584 تا 1940 طراحی و ساخته شده می باشد.  

معماری کلیسای جامع میلان

هزینه ورودی و بازدید از کلیسای جامع میلان

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای ورود به بعضی از قسمت تنها باید یک یورو بپردازند. اما اگر میخواهید از تمام قسمت ها آن دیدن کنید باید شانزده یورو برای بلیت ترکیبی بپردازید. این بلیت ترکیبی شامل رفتن به تراس روی سقف، گنجینه و تعمیدگاه کلیسا می باشد. همینطور به مدت 72 ساعت نیز اعتبار دارد.