کلیسا آمبروز مقدس میلان : شجاع و جسور باشید و در سفرتان به شهر زیبای میلان، از جاذبه های معروف و مشهور آن دیدن کنید. یکی از جاذبه های باشکوه و شاهکار این شهر ایتالیا که امروزه قصد داریم برای شما معرفی کنیم، کلیسا آمبروز مقدس می باشد. این کلیسا قدیمی ترین کلیسای شهر میلان بوده که توسط آمبروز مقدس در سال 368 میلادی ساخته است. کلیسا آمبروز مقدس میلان معماری قرون وسطایی به سبک رومانسک دارد. آمبروز یک قدیس مسیحی و اسقف اعظم شهر میلان بود. همینطور او یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های مذهبی در سده چهارم میلادی بوده است. این کلیسا در قرن یازدهم مورد بازسازی قرار گرفته و کلیساهای بسیاری از جمله کلیساهای رومانسک لومبارد از آن الهام گرفته اند. 

کلیسا آمبروز مقدس میلان

تاریخچه کلیسا آمبروز مقدس میلان

این کلیسا همانطور که گفته شد در سال 368 میلادی ساخته شده و به همین خاطر قدیم ترین کلیسای شهر میلاد می باشد. کلیسا آمبروز مقدس روی یک گورستان ساخته شده و توریست ها و گردشگران تور ایتالیا در اطراف آن میتوانند آرامگاه های بسیاری از شهیدان رومی را ببینند که به خاطر شکنجه فوت کرده اند. در اصل این کلیسا اسم اولیه خود را براساس اتفاقی که برای همین شهیدان افتاده گرفته است و در ابتدا مارتیرام شناخته می شد. کلیسای اصلی آمبروز، زیر ساختمانی که امروزه میبینید حفاری شده است. از آن دوران تا به امروز، این کلیسای مجلل و باشکوه چندین بار بازسازی شده و گسترش پیدا کرده. 

تاریخچه کلیسا آمبروز مقدس میلان

فضای داخلی این کلیسای شگفت انگیز

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا خیلی چیزها میتوانند در این کلیسای قدیمی میلان پیدا کنند. با ورودتان به این کلیسا با رواق بلندی روبرو خواهید شد که در قرن نهم ساخته شده و در ادامه آن تالار مرگزی با سنگ های تراش خورده قرار داشته که یکی از زیباترین نمونه های زمان رومانسک اروپایی است. حتی منبر این کلیسا نیز به سبک رومانسک و تابوتی قرن چهارم تراش خورده و نقش و نگارهای بسیار زیبایی روی آن نقش بسته است. محراب بلند این کلیسا خود به تنهایی شاهکاری زیبا و هنری از کارولینگین بوده که سال 835 در میلان و یا ریمز ساخته شد. 

فضای داخلی این کلیسای شگفت انگیز

اسکلت کلیسا آمبروز مقدس میلان

شاید باورتان نشود اما خود آمبروز مقدس نیز در این کلیسا قرار دارد. از جالبترین و جذابترین جاذبه های این کلیسا بین توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا، بدن آمبروز مقدس در قسمت سردابه کلیسا می باشد. اسکلت او با یک پوشش محافظی لعاب و پوشیده شده است. همینطور یک لباس ارزشمند همراه با جواهرات تن او کرده و همینطور تاج سفید اسقف و کفش های زیبایی برای او در نظر گرفته اند. 

اسکلت کلیسا آمبروز مقدس میلان