کشورهایی که بدون ویزا میتوان سفر کرد : طبق لیستی که ما تهیه کردیم، توریست ها و گردشگران ایرانی میتوانند به یازده کشور بدون داشتن به ویزا سفر کنند. همینطور حدود 27 کشور نیز هست که در مرز برای ایرانیان ویزا صدور میکند. یعنی مسافران ایرانی در ازای پرداخت کردن یک مبلغی در مرز و یا فرودگاه جایی که میخواهند بروند، میتوانند ویزا داشته باشند. ویژگی مثبت این نوع ویزا غیر قابل ریجکت بودن آن است. به این معنی که شما حتما ویزا را دریافت خواهید کرد. تنها یک توضیح محتصر راجب به ویژگی بدون ویزا به شما میدهیم. بدون ویزا بودن کشوری به این معناست که توریست و گردشگر میتواند بدون داشتن ویزای آن کشور، به مقصد خود سفر کنند. اما همین سفر اگر با هواپیما باشد ممکن است برای چند مورد نیاز به 1 و یا حتی چند ویزا باشد. به عنوان مثال برای رسیدن به آمریکا و یا اقیانوسیه شما باید از چندین کشور عبور کرده و مدتی را در این کشورها باشید به همین دلیل به ویزا احتیاج دارید. به همین خاطر شما باید برای رسیدن به مقصد خود تمام این موارد را بسنجید.

کشورهای آفریقایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان

برای سفر به کشورهای آفریقایی باید در مرز و درخواست ویزا کنید. مثل کیپ‌وردر، کومور، جیبوتی که بعد از دریافت ویزای آن تا یک ماه بیشتر نمیتوانید اقامت داشته باشید. کنیا نیز تا سه ماه به شما این امکان را میدهد. ماداگاسکار تنها نود روز بعد از وارد شدن. موزامبیک تنها سی روز، تانزانیا نیز یک ماه، توگو تنها یک هفته، سیشل سه ماه و گینه بیسائو نود روز به شما اجازه اقامت میدهد.

کشورهای آفریقایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان

کشورهای آسیایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان

تنها دو کشور در خاورمیانه هستند که نیازی به هیچ ویزا ندارند 1 کردستان سپس کشور مالزی که این کشور به شما چهارده روی مجوز اقامت میدهد همین زمان برای توریست های تور مالزی کافی بوده. و اما کشورهایی که نیاز به ویزای مرزی دارند ارمنستان بوده که 120 روز بعد از ورود به کشور اعتبار دارد.، لائوس تا سی روز، نپال نیز نود روز، تیمور شرقی یک ماه، کشور سوریه با هر بار وارد شدن تا نود روز، لبنان یک ماه، مالدیو تا یک ماه، سریلانکا نیز ماه و کشور مامبوج هم تنهای سی روز به شما این امکان را میدهد.

کشورهای آسیایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان

کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان

تنهای کشورهایی که بدوت ویزا میتوان سفر کرد در اروپا، کشور ترکیه بوده بدون ویزا تا نود روز به شما امکان اقامت داده به همین دلیل بیشتر تورهای پرفروش برای تور ترکیه بوده و دومین کشور که احتیاج به ویزای مرزی دارد گرجستان بوده و شما قابلیت این را دارید تا 1سال اقامت داشته باشید میتوان گفت این مدت زمان برای توریست های تور گرجستان بسیار زیاد هم هست!.

کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان

کشورهای آمریکایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیا

کشورهایی مثل دومینیکا تنها 21 روز، اکوادور، نود روز، گویان یک ماه، نیکاراگوئه تا نود روز، ونزوئلا پانزده روز و هائیتی تا سه ماه به شما امکان حضور در کشور خود را بدون ویزا میدهد. و تنها کشور در آمریکا که نیاز به ویزای مرزی دارد بولیوی بوده که تا یک ماه به شما اجازه اقامت میدهد.

کشورهای آمریکایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیا