کازبک گرجستان : این قله گرجستان، 5047 متر ارتفاع داشته و یک کوه آشتفشانی به شکل استارتو ولکانوست. قله کازبک، سومین قله بلند در این کشور بعد از شخارا و جانگا است. همینطور هفتمین قله بلند در رشته کوه های قفقاز و دومین کوه بلند در اروپا بعد از البروس می باشد. کازبک در قسمت شرقی رشته کوه های قفقاز، رشته کوه خوخ قرار داشته که بین دریای سیاه و دریای خزر نزدیک به مرز کشور روسیه و گرجستان است. این قله از تفلیس 140 کیلومتر فاصله داشته و تنها راه داشتن دسترسی به آن نیز فقط از همین شهر است. در زبان گرجی به این کوه مکینواری گفته شده که به معنای کوه یخ می باشد. دلیل نام گذاری آن به این اسم هم شاید به خاطر وجود یخچال های طبیعی بوده که خیلی بزرگ نیستند. اما از معروف ترین و محبوب ترین آن ها پیش توریست ها و گردشگران تور گرجستان، یخچال گرگتی است که در مسیر راه پناهگاه قرار دارد. اولین صعود کنندگان به این قله بوسیله داگلاس فرش فیلد، مور و تاکر و یک راهنمای سوئیسی، در سال 1868 هستند.

کازبک گرجستان

بهترین زمان برای صعود به قلعه کازبک گرجستان

قابل توجه توریست ها و گردشگران تور گرجستان، بهترین زمانی که میتوانید به قله صعود کرده و از زیبایی های آن لذت ببرید، از آخر تیرماه تا آخر شهریور می باشد. اما به خاطر قرار داشتن این منطقه بین دو دریاچه سیاه و خزر، خرابی های هوا، باد و کولاک قابل پیش بینی نیستند.

بهترین زمان برای صعود به قلعه کازبک گرجستان

وسایل لازم برای صعود به قله کازبک گرجستان

مدارکی که برای صعود به این قله باید ارائه دهید، سه قطعه عکس پرسنلی و پاشپورت با شش ماه اعتبار از آخرین سفر است. بعد از این دو مورد، لوازمی که برای استارت کوهنوردی لازم خواهید داشت شامل لیوان، قاشق و چنگال، کرم ضد آفتاب، کلاه پشمی، کرم ضد آفتاب، پیراهن شلوار برای لایه اول، پیراهن شلوار برای لایه دوم، کفش دو پوش لا قابلیت نصب کامپون، کاپشن شلوار پلار، شلوار بادگیر، کیسه خواب، زیرانداز، کوله پشتی بزرگ، جلد کوله، کلاه آفتابی، باتوم کوهنوردی، چراغ قوه پشانی، باتری آلکالاین اضافه دو دست، چاقو جیبی، در باز کن، کمک های اولیه شخصی، عینک ضد آفتاب، کلاه ضد طوفان، جوراب پشمی دو دست، دستکش پشمی، روکش دستکش و ... می باشند. اما لوازم فنی و مهمی که حتما باید به همراه داشته باشید کلنگ کوه نوردی، هفت متر طناب شش میلیمتری انفرادی، کلاه کاسکت، کلنگ کوهنوردی، کارابین پیچ گلابی، صندلی صعود و کرامپون دوازده شاخه ای هستند.

وسایل لازم برای صعود به قله کازبک گرجستان