کاخ سلطنتی مادرید : تنها شهر رویاهای اسپانیا، بارسلونا نیست که بناهای باشکوه و بسیار زیبای قدیمی دارد. شهر مادرید آن نیز بسیاری از معماری های زیبا و معروف اروپا را در خود دارد. یکی از اینها، کاخ سلطنتی مادرید می باشد. این قصر زمانی اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی کشور اسپانیا در شهر مادرید بوده که امروزه از آن به عنوان کاخ تشریفاتی و عمومی استفاده می کنند. همچنین به موزه تغییر کاربری داده و به خاطر شکوه و جلالی که داشته یکی از محبوب ترین و برترین جاذبه های شهر مادرید اسپانیا است که توریست ها و گردشگران تور اروپا را به خود جذب می کند. این کاخ سلطنتی در مادرید متعلق به شاه فیلیپ ششم و خانواده وی بوده که البته با اطلاعاتی که اکنون موجود هست، ثابت شده که او از اقامت در این قصر خودداری می کرده و یک کاخ ساده تر به اسم زارزولا در حومه شهر را برای اقامت خود و خانواده اش انتخاب کرده بود. اطلاعات نشان دهنده ان است که این قصر سلطنتی مادرید، در قرن هجدهم و به دستور شاه فیلیپ پنجم در مکان قلعه به اسم آلکازار، یک قلعه آفریقایی بنا شده است. قصر سلطنتی مادرید دارای 135 هزار متر محیط اشکوب، 870 پنجره، 240 تراس، 44 پله و بیشتر از دو هزار اتاق می باشد و به نظر توریست ها و گردشگران از نظر زیربنا، یکی از بزرگ ترین و البته باشکوه ترین قصرهای سلطنتی در اروپا می باشد. راه ورودی توریست ها و گردشگران به این قصر از میدان آرمریا است. 

کاخ سلطنتی مادرید

قسمت های داخلی کاخ که بر روی بازدید کنندگان باز می باشد :

  • راه پله اصلی
  • تالار ستون ها
  • اتاق تخت پادشاهی
  • سرسرا چارلز سوم
  • اتاق و اتاق خواب چالز سوم
  • اتاق نهار خوری ویژه مراسم جشن و شادی
  • سالن رقص
  • اتاق پذیرایی قرمز

قسمت های داخلی کاخ که بر روی بازدید کنندگان باز می باشد :

نمای اصلی زیبای کاخ

هنگامی که به نمای بسیار زیبا و سنگی این کاخ نگاه کنید، متوجه می شوید که کاخ سلطنتی مادرید از یک زیرزمین سنگی دو طبقه ساخته شده و ستون های نمادین به سبک توسکانی از آن بیرون آمده و پنجره های سه طبقه اصلی را متشکل می شود. طبقه بالایی زیرزمین نیز پشت به یک گچبری سقفی قرار داشته که اطراف ساختمان را در بر گرفته اند و به یک نرده پوششی منتهی می شوند. معمارانی که این بنا را ساخته اند، از مواد مرغوب و باکیفیتی در ساخت نمای داخلی ان استفاده کرده اند. داخل این بنا با سنگ مرمر اسپانیایی تزئین شده، گچ کاری های زیبا استفاده شده و پنجره های آن از جنل چوب ماهوان می باشد. روی در و دیوار این کاخ میتوان آثار دست هنرمندان بسیار معروف در قرن هجدهم مثل منجز، جیاکوینتو و تیپولو را دید. 

نمای اصلی زیبای کاخ

راهرو اصلی کاخ

یکی دیگر از قسمت های این کاخ که بسیار زیبا می باشد و به توریست های تور اسپانیا پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنند، قسمت راهروی اصلی است. این راهرو را با یک سنگ یک تکه از جنس مرمر تزئین کرده اند. سرتان را بالا بگیرید تا روی این سقف نقاشی های بسیار زیبای جیاکوینتو را ببینید که مذهب محافظت شده بوسیله اسپانیایی ها را نشان میدهد. در ادامه این راهرو به طبقه همکف قصر خواهید رسید و یک مجسمه از چارلز سوم با لباس رومی و در طبقه اول نیز یک مجسمه از چارلز چهارم میبینید. چهار توپ نیز که نشان دهنده چهار عنصر اصلی آب، خاک، هوا و آتش می باشد در چهار گوشه راهرو قرار داده اند. 

راهرو اصلی کاخ

اتاق تخت شاه

یکی دیگر از قسمت های بسیار زیبا و فوق العاده از این کاخ سلطنتی مادرید، اتاق تخت پادشاهی می باشد. این اتاق بزرگ ترین و زیباترین اتاق های قصر است. میتوان دید که این اتاق با لوازم بسیار با ارزش و قیمتی و همینطور نقاشی های نفیس تیپولو به زیبایی تزئین و دکور شده است. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اسپانیا این اتاق را بیشتر از دیگر قسمت های قصر سلطنتی دوست دارند. تمام تزئینات و دکوراسیون این اتاق همانطور که میبینید از دوران پادشاهی شاه چارلز سوم با همان دکوارسیون و سبکی که داشته باقی مانده است. 

اتاق تخت شاه

تالار ستون ها

تالار ستون ها قسمت دیگر قصر مادرید بوده که سقف آن توسط جیاکوینتو به زیبایی نقاشی شده است. با ورود به تالار نمیتوان به خاطر زیبایی سقف ان سر خود را پایین بیاورید! روی سقف این تالار میتوان خورشید را دید که نشان میدهد تمام نیروهای طبیعت به خاطر آن بیدار و شاد هستند. در اصل نقاشی این سقف تمثیلی از شاه به عنوان خدای آفتاب، شعر و موسیقی است. گوشه ای از این تالا میتوان مجسمه ای از جنس برنز از چارلز پنجم دید که بوسیله فردیناند باربدین در سال 1846 در شهر پاریس فرانسه ساخته شده و بوسیله ایزابل دوم در این قسمت از کاخ مادرید قرار داده شده است. 

تالار ستون ها

اسلحه‌ خانه سلطنتی

بی شک بی نظیرترین نمونه های موجود در جهان در زمینه اسلحه خانه، برای اسلحه خانه سلطنتی کاخ مادرید می باشد. بعضی از سلاح هایی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در این قسمت میبینند، در قرن سیزدهم ساخته شده اند. از بهترین سلاح های این اسلحه خانه میتوان به سلاح چارلز پنجم اشاره کرد که در جنگ موهلبرگ استفاده شده و همینطور تصویر آن در یک اثر زیبا به اسم اسب سواری که بوسیله تایتان کشیده شده، قرار دارد. 

اسلحه‌ خانه سلطنتی

پارک مستطیل جلوی قصر

روبروی قصر نیز یک پارک مستطیل زیبا قرار داشته که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا در ان به وقت گذرانی مشغول هستند. این پارک مستطیلی دارای مجسمه فیلیپ چهارم در حال اسب سواری می باشد. میدان این پارک با گذرگاه هایی که داشته به سه بخش مختلف به اسم های باغ های مرکزی، باغ های لپانتو و باغ های کابو نوال تقسیم شده است. باغ دیگری هم به اسم کمپو دل مورو در این قسمت قرار دارد. نام این باغ به معنی زمین مسلمان بوده و دلیل اینکه این نام را روی آن گذاشته اند، چادر زدن یک رهبرمسلمان به اسم علی بن یوسف همراه با سپاهش بوده که در سال 1109 در این زمین ها برای شکست دادن مادرید آمده بود. باغ هایی که در پارک مستطیل شکل این قصر میبیند در زمان پادشاهی شاه فیلیپ دوم ساخته شده اما شکل امروزی خود را در سال 1890 بدست اورده است

پارک مستطیل جلوی قصر