کاخ سانتا سوفیا در ونیز : کانال بزرگ ونیز در امتداد خود دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. یکی از این جاذبه ها، کاخ سانتا سوفیا می باشد. توریست ها و گردشگران تور اروپا این کاخ را به زبان ایتالیایی، کادورو صدا میزنند. کادورو در زبان ایتالیایی به معنی قصر طلایی می باشد. دلیل این نوع نام گذاری نیز دیوارهای داخلی بوده از طلا پوشیده شده اند. کاخ سانتا سوفیا در ونیز به سبک گوتیک طراحی و ساخته شده و در حیاط آن نیز یک موزه هنری کوچک برای توریست ها و گردشگران علاقه مند به هنر از تور ایتالیا وجو دارد. 

کاخ سانتا سوفیا در ونیز

کاخ سانتا سوفیا توسط چه کسی ساخته شد؟

کاخ سانتا سوفیا در ونیز بین سال های 1428 تا 1430 میلادی به صورت اختصاصی برای خانواده کوتارینی ساخته شده است. طراحی این کاخ توسط بارتولومئو بون و پدرش جیوانی بون صورت گرفته. این کاخ در قرن نوزدهم میلادی به ماری تاگیونی، یک رقصنده معروف باله فروخته شد ولی به خاطر نگهداری نادرست از آن راسکین بسیار از او ناامید شد. مدتی بعد بارون جورجیو فرانچتی که به جمع آوری آثار هنری علاقه مند بود، کاخ سانتا سوفیا در ونیز را خرید. اور این قصر را به همراه تمام مجموعه هنری که امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا از آن ها در موزه این کاخ دیدن می کنند را به دولت هدیه داد. 

کاخ سانتا سوفیا توسط چه کسی ساخته شد؟

معماری بنای کاخ سانتا سوفیا

سانتا سوفیا دیوارهای داخلی داشته که پوشیده از ورقه های طلا هستند و با نقش نگارهای لاجوردی و مرمرهای قرمز تزئین شده اند. چیزی که همیشه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا را در این کاخ به خود خیره نگه میدارد، حیاط فوق العاده زیبایش است. این حیاط دارای پنجره های مشبک بوده که به سبک معماری اسلامی ساخته شده و کفپوشش موزاییک می باشد. داخل موزه کاخ سانتا سوفیا نقاشی هایی از هنرمندان معروف مثل پاریس بوردون، ویتور کارپاسیو، جورجینه، تینتورتو و همچنین مجمسه های ساخته شده به دست تولیو لومباردو را دید. 

معماری بنای کاخ سانتا سوفیا

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به کاخ سانتا سوفیا در ونیز

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا که بین هجده تا بیست و پنج سال سن دارند میتوانند با نصف قیمت و اروپایی های زیر هجده سال و بالای شصت و پنج سال میتوانند به صورت رایگان از کاخ سانتا سوفیا در ونیز دیدن کنند. این کاخ هر روز از ساعت هشت صبح باز بوده و در روزهای دوشنبه، ساعت دو بعد از ظهر بسته می باشد. اما در دیگر روزهای هفته تا ساعت هفت بعد از ظهر باز است. هزینه ورود به این کاخ برای هر نفر پنج یورو بوده اما برای شهروندان ونیزی رایگان می باشد. کاخ سانتا سوفیا در منطقه کانارجیو قرار دارد.