کاخ توپکاپی کجا واقع شده است؟

کاخ توپکاپی که در قلب منطقه تاریخی استانبول واقع شده است، در Cankurtaran در منطقه فاتح در نزدیکی خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره، با منظره مستقیم بسفر، مانع جغرافیایی طبیعی بین قاره‌های آسیا و اروپا واقع شده است.

اطلاعاتی درباره کاخ توپکاپی

  • ساعت کار کاخ توپکاپی

گردشگران داخلی و خارجی تور استانبول گلبرگ سیر می توانند در تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت استانبول به جز سه شنبه های هر هفته از موزه و کاخ توپکاپی دیدن کنند.ساعات مجاز بازدید از کاخ از نوامبر تا آوریل هر سال افزایش می یابد و در طی آن زمان بسته شدن در ساعت 6:45 بعد از ظهر است.

  • قیمت بلیط موزه توپکاپی

قیمت بلیط موزه و کاخ توپکاپی بر اساس قیمت گذاری اخیر اداره کل کاخ های ملی ترکیه از 200 تا 285 لیر ترکیه متغیر است. تفاوت قیمت به دلیل تعداد بخش های بازدید شده در این کاخ بزرگ، بزرگترین کاخ عثمانی استانبول است .

1. حیاط بیرونی

حیاط بزرگ کاخ، معروف به آلای کوشک، حیاط اصلی کاخ توپکاپی است که ویژگی های بیرونی موزه توپکاپی و اجزای کاخ را نشان می دهد.حیاط بیرونی کاخ توپکاپی شامل یک میدان بزرگ است که برای جشن‌های رسمی در دوره عثمانی مانند مراسم تحلیف سلاطین جدید مورد استفاده قرار می‌گرفت.کلیسای Hagia Irene یکی از بناهای برجسته کاخ توپکاپی است، یک کلیسای بیزانسی که در دوره عثمانی به عنوان انبار اسلحه استفاده می شد.حیاط بیرونی کاخ توپکاپی همچنین دارای یک نانوایی، یک بیمارستان و یک انبار چوب است که از امکانات اصلی کاخ بود.

2. میدان دیوان

به آن میدان عدالت نیز می گویند، جایی که در زمان امپراتوری عثمانی، امور ایالتی در آن اداره می شد.این بخش شامل یک اتاق ملاقات برای وزرا و قضات امپراتوری عثمانی و همچنین اصطبل های سلطنتی، بخش نگهبانی و آشپزخانه های کاخ است.میدان دیوان در کاخ توپکاپی یک کمد در فضای باز نیز دارد که در آن سلاح های سلاطین عثمانی به نمایش گذاشته می شود.

3. اقامتگاه سلطان

این یکی از حیاط‌های داخلی مهم کاخ است که می‌توان از طریق دروازه فلیسیتی که برای اسکان 22 سلطان امپراتوری عثمانی اختصاص دارد، به آن دسترسی داشت.اقامتگاه شخصی سلطان در کاخ توپکاپی، مدرسه خصوصی کاخ و همچنین کتابخانه سلطان احمد سوم را در خود جای داده است.این غرفه از اهمیت بالایی برخوردار است، این حیاط شامل مجموعه امپراتوری جواهرات موزه است که در آن بزرگترین الماس های جهان به نمایش گذاشته شده است، همچنین مجموعه ای از جواهرات و سنگ های قیمتی.

  • 4. توپکاپی حرملک

این یکی از بخش‌های اصلی کاخ توپکاپی است که بخش زنان و خدمتکاران همراه سلطان است که با بزرگی و اتاق‌های زیاد مشخص می‌شود. همچنین اتاق اصلی همسر سلطان و حمام سلطنتی برای همسران سلطان در آن قرار دارد.

5. پارک های کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی مجموعه ای از باغ های زیبا دارد که از مهم ترین آنها می توان به باغ های معلق سلطان در داخل کاخ و پارک گلهانه که بر روی تپه ای در پشت کاخ واقع شده است اشاره کرد.

پارک گلهانه دارای انواع درختان، گیاهان و گل ها به ویژه لاله های جذاب است که یکی از علایق سلاطین عثمانی است.

برجسته ترین بناهای گردشگری در نزدیکی کاخ توپکاپی

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی): این مسجد در مجاورت کاخ توپکاپی است و از طریق خط تراموا فقط یک توقف فاصله دارید.

مسجد ایاصوفیه : نماد فتح اسلامی استانبول

بازار بزرگ در بیازیت: بازار تاریخی معروف شهر

Eminonu: منطقه ای که کشتی های دریایی از بسفر به بخش آسیایی استانبول می گذرد

کاخ توپکاپی را چه کسی ساخت؟

سلطان مهمت فاتح دستور ساخت کاخ توپکاپی را زیر نظر گروهی از نوابغ معماران امپراتوری عثمانی صادر کرد. مهم ترین آنها معمار سینان، یکی از معروف ترین و مهم ترین معماران آن دوره بود.

فاصله کاخ توپکاپی تا مسجد آبی چقدر است؟

کاخ توپکاپی که در کنار مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد قرار دارد ، تنها 6 دقیقه پیاده و 2 دقیقه با تراموا فاصله دارد.

فاصله کاخ توپکاپی تا تکسیم چقدر است؟

بازدید از موزه و کاخ توپکاپی یکی از مهم ترین برنامه های گردشگری است که توسط تیم گردشگری سفراق تایید شده است. ما به یک راننده ترک که با ماشین شخصی عربی صحبت می کند، گردشگران را به تورهای ویژه در کاخ و مناطق اطراف می برد.