چند جزیره فوق العاده پوکت که از دید گردشگران مخفی مانده اند : تایلند منبع جزیره های فوق العاده و بسیار زیبا در سراسر دنیاست. این جزیره ها هرکدام زیبایی ها و طبیعت فوق العاده خود را دارند. این جزایر در خلیج تایلند و دریای آندامان هستند. سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری به هرکدام از این جزیره ها سفر کرده و تعطیلات و سفر خود را در این طبیعت بکر و فوق العاده می گذرانند. شاید این جزیره ها در مقایسه با پوکت امکانات و خدمات آنچنانی نداشته باشند، اما امانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی دارند. ممکن است فکر کنید که تمام جزیره های پوکت را میشناسید اما چند جزیره هستند که تاکنون از دید خیلی از توریست ها و گردشگران تور تایلند به دور مانده اند. در ادامه شما را با این چند جزیره فوق العاده پوکت که از دید گردشگران مخفی مانده اند، آشنا می کنیم.

کوه فایام پوکت

فایام در زبان تایلندی به معنری جزیره بوده و بسیاری از جزایر نیز به همین اسم شناخته می شوند. جزیره کوه فایام، چندان هم برای توریست ها و گردشگران و حتی محلی ها آشنا نبوده. کوه فایام نزدیک به خاک تایلند و میانمار قرار داشته و به سختی میتوان در آن یک خوردو پیدا کرد. در این جزیره بیشتر محلیان از دوچرخه و موتورسیکلت برای تردد استفاده می کنند. آب های اطراف این جزیره چندان به زلالی آب های دیگر جزیره های پوکت نیست اما سواحل دست نخورده و خلوت بسیار خوبی دارد، همینطور حضور بومیان نیز فضا را زیباتر می کند. بهترین زمان برای سفر به جزیره برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند، ماه های تابستانی است. اگر در ماه های تابستانی از این جزیره دیدن کنید، به باران های سیل آسا برنمی خورید. همچنین در این جزیره در فصل بهار، فستیوال بادام هندی برگزار می شود، در فصل بهار نیز میتوانید از این جزیره دیدن کنید.

کوه فایام پوکت

کوه جوم پوکت

اگر کمی روحیه رومانتیک و احساسی دارید، جزیره کوه جوم را از دست ندهید. در این جزیره میتوانید در یک کلبه ساحی و یا کلبه درختی اقامت داشته و در طبیعت فوق العاده و بکر آن به ماجراجویی بپردازید. جزیره جوم، جاذبه های طبیعی مخفی بسیاری داشته و منتظر توریست ها و گردشگران است تا یکی یکی آن ها را کشف کنند. کوه جوم مسیرهای کوهستانی فوق العاده داشته و هر تفریح و سرگرمی در آن پیدا می شود. توریست ها و گردشگران برای رسیدن به آن باید به جزیره کرابی رفته و سپس با استفاده از قایق به کوه جوم برسند. این جزیره برای کسانی که طرفدار میهمانی ها هستند، نبوده و بیشتر به درد کسانی می خورد که علاقه مند به گشت و گذار در طبیعت و ورزش های آبی و ... هستند. توصیه ما به شما این است که حتی المکان جایی را برای اقامت انتخاب کنند که میمون ها از آنجا دور باشند.

کوه جوم پوکت

کوه کرادان پوکت

این جزیره پوکت، سواحل شگفت انگیز و خیره کننده ای دارد. بهترین زمان برای اینکه بتوان از این سواحل لذت برد و در آن استراحت کرد، ابتداری صبح و زمان غروب است. در این زمان ها سواحل بسیار خلوت بوده و همینطور آب های زلالی دارند. سواحل این جزیره ماسه ای بوده و به عنوان یک مقصد یک روزه بسیار مناسب است. از جمله جاذبه های این جزیره پارک ملی هان چائو مای و ساحل آئو چونگ لوم هستند. توریست ها و گردشگران میتوانند با مسیری سه ساعته به راحتی از جزیره کوه لانتا به جزیره کوه کرادان برسند. از دیگر جاذبه های این جزیره، فستیوال بسیار زیبای عروسی زیر آب است که هر چهاردهم فوریه برگزاز می شود.

کوه کرادان پوکت

کوه مونورک پوکت

مونورک از کوچک ترین این جزایر است. این جزیرهتنها پنج کیلومتر مربع وسعت داشته اما بهشت واقعی است. سواحل نزدیک به جنگل های پالم آن بسیار زیبا و معروف هستند. در این جزیره رستوران های لوکس و زندگی شبانه در جریان نیست و توریست ها میتوانند همراه با خانواده اقامت خوبی را در آن تجربه کنند. جزیره مونورک اقامتگاه های بسیار خوبی دارد. برای رسیدن به این جزیره میتوان از قایق خصوص لائم تان پیر استفاده کرد.

کوه مونورک پوکت

کوه یائو یای پوکت

برای رسیدن به یائو یای میتوان از قایق های تندرو از پوکت استفاده کرد. سراسر این جزیره از جنگل پوشیده و البته نسبت به دیگر جزیره پوکت خلوت تر بوده اما امکانات رفاهی مثل اینرتنت بی سیم، اقامتگاه فوق العاده و سالن های اسپا و ... می باشد. همینطور رستوران ها و فروشگاه های خوبی هم دارد. جزیره کوه یائو یای شب ها ساکت تر بوده و خانه های ییلاقی دریایی ارزان قیمت زیبایی هم دارد. در دورنمای دریا از این جزیره، میتوان یک جزیره کوچک دیگر را هم دید که میتوان با یک قایق پارویی به آن رسید.

کوه یائو یای پوکت

کوه کود پوکت

از بزرگ ترین جزیره های شکور تایلند، میتوان به جزیره کوه کود اشاره کرد. این جزیره مثل دیگر جزیره های این کشور سواحلی با اقامتگاه های لوکس و البته ارزان قیمت خوبی دارد. پیشنهاد ما به توریست ها و گرشگران تور ارزان تایلند این است که اقامتگاه خود را دور از سواحل انتخاب نکنند. از جاذبه های بسیار خوب این جزیره، آبشار فوق العاده ان بوده که در هنگام غروب چشم اندازی زیبا داشته و البته خلوت تر است.

کوه کود پوکت

کوه ماک پوکت

این جزیره برعکس دیگر جزیره های تایلند، تمایلی به شلوغی توریست ها و گردشگران ندارد. کوه ماک برای چند خانواده بوده که به جای ازدیاد جمعیت گردشگران در آن در حال تلاش هستند تا جمعیت توریست ها و گردشگران به صورت آرام و کنترل شده باشد. همینطور به خاطر اینکه این جزیره از پوکت و ساموی دورتر بوده و نزدیک به مرز کامبوج است، میهمانان بسیاری ندارد. حزیره کوه ماک قوانین مخصوص به خود را داشته به عنوان مثال استفاده از وسایل نقلیه موتوری به سواحل این حزیره ممنوع بوده و توریست ها باید از قایق ها برای گشت و گذار در سواحل استفاده کنند.

کوه ماک پوکت

کوه لیپه پوکت

از پرطرفدارترین جزیره های مخفی مانده، جزیره کوهه لیپه است. موقعیت مکانی این جزیره برای توریست ها و گردشگران بسیار عالی است. توریست ها میتوانند برای رسیدن به این جزیره از مسیر اسکله پاک بارا، در قسمت جنوبی راوای استفاده کنند. همینطور این جزیره نزدیک به مرز مالزی می باشد. از تفریحان مورد علاقه توریست ها و گردشگران در این جزیره غواصی بوده، چرا که بیشتر از 25% از گونه های مختلف ماهی های مناطق گرمسیری در کنار صخره های مرجانی این جزیره هستمد.

کوه لیپه پوکت

کوه موک پوکت

اگر به دنبال استراحت در مکان خلوت و البته خریدی ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستید، کوه کوک را انتخاب کنید. این جزیره رستورانذها و غذاخوری های بسیار مناسبی داشته و اقامتگاه های ارزان قیمتی دارد. جزیره کوه موک دو ساحل سیوالای و فارنگ داشته که از زیباترین قسمت های این جزیره هستد. غار امرالد از جاذبه های خوب این منطقه بوده که توریست ها برای رسیدن به آن باید از قایق استفاده کنند.

کوه موک پوکت