خوشبختانه تورهای زمینی باعث شده اند که این روزها با وجود نوسانات ارزی هنوز هم امکان سفرهای خارجی برای افرادی که بودجه برای آنها اهمیت بالایی دارد، فراهم شود. تور زمینی ترکیه انتخاب دیگری برای افرادی است که هم از سفر زمینی لذت می ‌برند و هم ترجیح می دهند هزینه‌ های سفرشان کمتر شود. با توجه به نزدیکی ترکیه به ایران، معمولا با تور زمینی ترکیه به بیشتر شهرهای ترکیه می ‌توانید سفر کنید. اگر تصمیمتان برای سفر با تور ترکیه زمینی است باید بدانید که حداقل یک روز را برای رفت و یک روز را به برگشت باید در نظر بگیرید. در ضمن لازم به ذکر است که برای بعضی شهرهای ترکیه، تور زمینی همیشه موجود نیست! تنها فصل ‌های خاص و پرگردشگر می ‌توانید با تورهای زمینی ترکیه سفر کنید. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم به خرید یکی از تورهای زمینی ترکیه کنید، از فعال بودن مسیر زمینی در آن فصل و مقصدی که می‌ خواهید، اطمینان حاصل کنید.

تور زمینی ترابزون

اگرچه، ترابزون مثل شهرهایی دیگر ترکیه همچون آنتالیا و استانبول، جاذبه ‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی متنوعی دارد، اما تور ترابزون هنوز هم به اندازه تورهایی مثل تور آنتالیا یا تور استانبول شناخته شده و مطرح نیست! اما با این حال، موقعیت جغرافیای ترابزون که در شمال شرق ترکیه قرار گرفته است و بعد از شهر وان، نزدیک ترین شهر توریستی ترکیه به ایران می باشد و همین موضوع باعث شده تا طی سال‌ های اخیر محبوبیت تور ترابزون، در بین ایرانیان بسیار بیشتر شود. چون این نزدیکی و خلوتی شهر ترابزون، باعث ارزان تر شدن تور مسافرتی ترابزون میشود و از طرف دیگر این شهر توریستی و جذاب یکی از بنادر تجاری مهم در دریای سیاه بوده و همین موضوع، ترابزون را به بازاری خوب برای خرید به صرفه و ارزان تبدیل کرده است.

خوب شما علاقه مندان به این شهر به 2 روش شما می توانید زمینی به ترابزون سفر کنید:

  • تور ترابزون زمینی با اتوبوس

تور ترابزون با اتوبوس از شهرهای مختلف برگزار میشود و بسیار ارزان است. مسافت تهران تا ترابزون از طریق راه زمینی با اتوبوس چیزی در حدود ۲۱ ساعت زمان می برد. به دلیل همین طولانی بودن مسافت و زمان سفر، تمامی اتوبوس‌ هایی که در مسیر تور زمینی ترابزون رفت و آمد می‌ کنند، VIP هستند و دارای امکانات رفاهی خوب و مناسبی می ‌باشند. در نتیجه در تور زمینی ترابزون، نه تنها دچار خستگی ناشی از سفر طولانی نمی ‌شوید، بلکه از طبیعت زیبای مسیر در طول سفر زمینی به ترابزون هم کلی لذت می برید.

  • تور ترابزون زمینی با خودرو شخصی

سفر زمینی به ترابزون را می ‌توانید با خودرو شخصی خود هم انجام دهید. در ابتدا به شهر تبریز می روید، سپس از طریق یکی از سه مرز بازرگان، رازی یا سرو وارد خاک ترکیه شده و از آن‌ جا هم راهی ترابزون می ‌شوید. لازم به ذکر است که قبل از سفر باید مقدمات اداری ترانزیت خودرو به ترکیه را از طریق آژانس گردشگری مورد نظرتان انجام داده و هزینه‌ های کاپوتاژ خودرو، صدور گواهینامه بین‌ المللی و سایر خدمات مربوط به ترانزیت خودرو را پرداخت کنید.

تور زمینی وان

اگر به دنبال مناسب‌ ترین و به صرفه ‌ترین تور خارجی برای سفر هستید، بی شک تور وان بصورت زمینی یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای سفر خارجی با تور ارزان قیمت به کشور ترکیه است. وان، بزرگترین شهر شرق ترکیه می باشد که در کنار جاذبه‌ های جذابش و آب و هوای لذت بخشی در سال های اخیر به محبوبیت بالایی رسیده است، نزدیک بودن به مرز ایران و هزینه‌ های پایین سفر و فرصت خرید مناسب از وان، تور وان زمینی را به یکی از بهترین گزینه‌ های شروع سفر‌های خارجی در بین ایرانیان تبدیل کرده است.

اگر مسافر تور زمینی وان هستید باید اطلاع داتشه باشید که مسیرهای تور وان بسیار متنوع هستند! ضمنا راه و وسیله نقلیه در یک سفر موضوعی بسیار مهم است. اینکه انتخاب کنید که از چه راهی و چگونه به شهر وان ترکیه سفر کنید، به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما اولویت اصلی دارد. قطعا برای سفر راحت باید بیشتر هزینه کنید و برای کاهش هزینه هم باید کمی سختی را تجربه کنید، شما برای سفر زمینی به وان چند راه پیش رو دارید: تور وان با قطار، تور وان زمینی، تور وان با خودرو شخصی و تور وان با اتوبوس.

در ادامه کل مسافت زمینی از تهران تا وان 1,093 کیلومتر و در حدود 13 ساعت است.  همچنین تور وان اغلب به صورت زمینی، هم با اتوبوس و هم با وسیله نقلیه شخصی برگزار می ‌شود و از این بابت هزینه آن نسبت به سایر تورهای ترکیه بسیار ارزان ‌تر برایتان تمام می شود. در ادامه مرز رازی – کاپیکوی، نزدیک ‌ترین گذرگاه مرزی به شهر وان می باشد و اینکه استان آذربایجان غربی، تنها استان کشور است که با ترکیه مرز مشترک دارد و سه گذرگاه مرزی، راه‌ های ارتباطی این دو کشور را به هم متصل می ‌کنند:

  • مرز رازی – کاپیکوی
  • مرز سرو – اسندره
  • مرز بازرگان – گورباغ

در ادامه گرچه بیشتر مسافرین تور استانبول زمینی، مرز بازرگان را برای ورود به خاک ترکیه انتخاب می ‌کنند، اما کوتاه ‌ترین و سریع ‌ترین راه سفر به وان ترکیه مرز رازی می باشد. بنابراین برای رسیدن به مرز رازی از تهران شما باید از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مرند وخوی عبور کنید. مرز رازی در فاصله 850 کیلومتری از تهران، 290 کیلومتری از تبریز، 200 کیلومتری از ارومیه و 65 کیلومتری از شهر خوی قرار دارد. فاصله مرز رازی تا شهر وان نیز، 90 کیلومتر و در حدود 1/5 ساعت است و بعد از گذراندن این مسیر شما وارد خاک کشور ترکیه و بعد شهر دوست داشتنی و ارزان وان خواهید شد.

نتیجه گیری نهایی

همچنین در حال حاضر می توانید با انتخاب تورهای ترابزون و وان ترکیه بصورت زمینی برای گذراندن تعطیلات نوروز یا تابستان از سمت مجموعه نامی گشت که شامل تورهای متنوعی در این مسیر است، کیفیت و آرامش در بالاترین سطح را تجربه کنید. البته نا گفته نماند که افرادی که علاقه مند به شرکت در تورهای لوکس و ارزان قیمت داخلی و خارجی در تمام ایام سال هستند، می توانند علاوه بر مراجعه به وب سایت رسمی نامی گشت به آدرس https://www.namigasht.com، با شماره تلفن 5 رقمی ما بشماره 49398-021 هم تماس بگیرند. ضمنا مجموعه نامی گشت سالهاست بعنوان مجری و برگزار کننده اصلی تورهای داخلی و خارجی فعالیت دارد و مژده اینکه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی 24 ساعته و در حین سفر این مجموعه مسافرتی بهره مند شوید و سفری لذت بخش را تجربه کنید.